Gå til innhold

Lager du eller mannen middagen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Stort sett meg som lager middag, men så lager han frokost, smører nister og lager kveldsmat:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lager middag, selv om han noen ganger slår til når vi skal ha taco (det eneste han kan lage alene). Ellers hjelper han noen ganger til med å f.eks kutte grønnsaker.

Skrevet

Før var det mest han, ettersom han er kokk. Men nå har jeg egentlig blitt ganske flink å lage spennende retter selv, så vi ligger vel på 50/50. Men de fleste gangene lager vi det sammen.

Skrevet

Som oftest han, siden det er han som er "hjemmeværende" mens jeg er på jobb. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Det blir nok meg.

Jeg liker å lage mat, men han har noen signaturretter han disker opp med når jeg blir drittlei av å lage mat ;)

Ellers så tar han oppvasken (for vi har ikke oppvaskmaskin), så jeg føler ikke særlig skjevfordeling. Han er jo også veldig flink til å gi meg komplimenter om middagen jeg lager, pluss at han spiser alt jeg serverer :)

Gjest Jamme
Skrevet

Ofte lager vi middag sammen, ellers er det nok relativt lik fordeling, selv om det går litt i perioder hvem som lager maten. Denne uka har jeg for eksempel eksamen, og han har tatt av seg alt av middagslaging. I perioder han har dårlig tid lager jeg mat. Synes det funker storveis.

Gjest *smak*
Skrevet

Jeg lager nesten alltid middagen, rett og slett fordi jeg liker å lage mat og det gjør ikke han.

Kan ikke du komme hjem til oss og lage mat.. Har sett hva du disker opp med på middagstråden og er veeldig imponert.. :fnise:

Gjest Chevy
Skrevet

hos oss er det alltid jeg som lager, men han gjør det om jeg spør. Kjøkkenet har liksom blitt mitt område fordi jeg liker veldig godt og lage mat:) enkelt og greit:)

Gjest Bjørn82
Skrevet

Hos oss har det mer eller mindre vært min kone som har laget maten, men i det siste så har jeg av en eller annen grunn plutselig stått med grytene i hendene når jeg har vært hjemme. =)

Gjest Mahareth
Skrevet (endret)

Jeg lager nok 60 % av middagene alene. 20 % deler vi på, og 20 % lager han alene. Jeg liker bedre å lage mat enn han gjør, pluss at jeg oftest er hjemme først.

Han lager mest frokost til oss da.

Endret av Mahareth
Skrevet

Jeg lager oftest middagen. Unntaket er hvis resten av familien spiser middag før jeg kommer hjem fra jobb, da er det han som lager maten.

Men jeg klager ikke, han gjør alt annet av husarbeid som regel (vasker opp, støvsuger, vasker bad og kjøkken, vasker klær).

Gjest Lizette
Skrevet

Hos oss er det stort sett jeg som lager middagen. Ca 90/10 fordeling tror jeg.

Han er nesten alltid hjemme senere enn meg, så da passer det best at jeg ordner med det.

I tillegg synes jeg det er gøy å lage mat (og synes vel egentlig også at jeg lager bedre mat enn han ;) ), så det funker veldig greit for oss!

Skrevet

Stort sett meg. Han dekker på og rydder av bordet, samt hjelper til med småting i matlagingen.

AnonymBruker
Skrevet

Her er det gubben som lager mat oftest. Jeg ordner mat når han ikke har tid, men da blir det stort sett noe enkelt (gjerne grøt eller pannekaker, for det klarer ikke han å lage ;) ). Den som ikke lager mat vasker opp etterpå.

AnonymBruker
Skrevet

Oftest jeg, fordi jeg er mest interessert i matlaging og synes det er gøy. Men han lager også :) De er nok oftest jeg som vasker opp, det har blitt slik over tid - jeg har i perioder vært mer hjemme enn ham. I det siste har jeg hatt veldig mye å gjøre, og sånn fortsetter det nok mer eller mindre framover, så da har han bidratt mer med husarbeid.

Skrevet

Her er det jeg som lager middagen.

Skal vi grille er det mannen som gjør det.

Skrevet

Begge deler :) Noen ganger sammen, noen ganger lager han til meg, andre ganger lager jeg til han.

Signerer denne :)

Når vi lager sammen, så blir passer det seg best i helgene. Da lager vi ofte noe ekstra godt. Jeg er flink med å tilberede kjøtt og lage salater, og er en sann mester med restemiddag! Mannen er best på sauser og annet tilbehør. Nå har vi endelig fått gass-komfyr, og da er det en sann glede å lage mat!

:yvonne:

Gjest Borghild
Skrevet

Gubben lager middag her i gården. Han liker å lage mat og er flink til å lage mat. Det eneste jeg klarer å lage er tomatsaus fra scratch og vafler/pannekaker. Elendig på kjøkkenet, jah!

Skrevet

Ettersom det ikke er noen dame i huset her så er det nå stort sett meg... :-))

Skrevet

Jeg. Fordi jeg er redd den ikke smaker sån. Som jeg vil om andre lager den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...