Gå til innhold

Prøvesmake smågodt

138 stemmer

1. 1. Er det ok å prøvesmake smågodt i butikken?

• Det er helt i orden
      10
    • Ikke greit uansett
      73
    • Kun greit om man har spurt og fått tillatelse
      55

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har noen av dere faktisk spurt om å få prøvesmake i en butikk? Og fått ja?.. Jeg ville ledd om noen gjorde det. Og ja, smågodt er uhygienisk UANSETT prøvesmaking eller ei... Folk plukker med fingrene når det skal oppi posen også... Æsj.

Hilsen ex-godteributikkansatt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har nok jobbet alt for lenge i butikk, for jeg har utarbeidet forskjellige teknikker som jeg bruker når jeg ser folk "smaker" på smågodtet:

-*Rope høyt borte fra kassa* "Hei du! Smågodtet er billig, men ikke gratis!"

-Når kunden kommer for å betale godteposen: "Neste gang du skal stjele smågodt, er det fint om du bruker spaden i stedet for å plukke med fingrene."

-"13 kroner for godteposen, og hvor mye har du spist for?"

-Slå inn en bærepose for hver bit jeg ser kunden har spist. Hvis vedkommende oppdager dette, forklarer jeg at siden han synes det er greit å ikke betale for smågodtet han har spist, så synes jeg det er greit å ta betalt for bæreposer han ikke trenger.

-Dersom vedkommende er en storspiser, hender det jeg sniker butikkmobilen oppå vekta sammen med godteriet.

Jeg gjør ikke alle disse tingene mot EN kunde, altså. Mange av dem som blir snakket til mens de står og plukker, blir veldig fornærmet over dette. Særlig gjelder det middelaldrende menn. De er kanskje ikke vant til å bli snakket til? En mannlig kollega har til og med blitt truet med bank, fordi han konfronterte en kar som skulle prøvesmake alt han ville kjøpe. "Det er ikke stjeling, det er jo bare prøvesmaking." Det er faktisk forbausende sjelden at barn stjeler smågodt. Det verste tilfellet jeg har sett var forresten en mor med et barn på 2-3 år. Hun stakk hånda nedi boksen med sitronlepper, og puttet en i sin egen munn og en i barnets munn. Flott oppdragelse, ja. :filer:

Smågodtet vårt er temmelig billig, av og til kjører vi kampanjer med lavere priser enn de har på Svinesund. Det rare er at folk er mer tilbøyelige til å prøvesmake når det er tilbud. Det er ulogisk, for billig smågodt blir ikke gammelt! Det selger unna fortere enn vi rekker å fylle på. Dessverre er det ikke særlig å tjene på dette, det er mest for å trekke kunder og håpe at de kjøper noe annet også.

Haha seriøst?! :skratte: Hva er galt med folk? Det er da virkelig stjeling det de holder på med! Helt sykt at de faktisk prøver å forsvare det de gjør med å si at de kun prøvesmaker. Det er stjeling uansett åssen man vrir og vender på det.

Kjempe bra det du sier til kundene dine som stjeler smågodtet :fnise: De trenger å bli snakket til! :lur:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...