Kråkesaks Skrevet 11. mai 2011 #42 Skrevet 11. mai 2011 Koppekaker var genialt. Få det inn i ordbøkene.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2011 #45 Skrevet 11. mai 2011 Hvorfor er det så vanskelig å si grovmuffins/matmuffins eller muffins? Irriterer meg det cupcakes-tullet :gjeiper: Fordi, som det har blitt påpekt flere ganger i denne tråden, at cupcakes og muffins ikke er det samme. Irriterer det deg at folk sier creme brulee i stedet for karamellpuding også? 2
FrøkenJosefine Skrevet 11. mai 2011 #46 Skrevet 11. mai 2011 Jeg har to venninner som er kjempegode til å lage cupcakes, og synes det er utrolig godt jeg! De har gjort det til en kunst, med diverse teknikker og ingredienser, så de blir saftige og skikkelig deilig krem på! Så jeg ønsker cupcakes velkommen! Iallefall når venninnene mine lager dem.. gammeldagse muffins minner meg om de pøkkene som tanta mi alltid lager.. kan drepe en bjørn! 2
Gjest Borghild Skrevet 21. mai 2011 #47 Skrevet 21. mai 2011 Kaller det muffins jeg. En muffin er en muffin enten den er med eller uten glasur. Ikke kan jeg spise dette heller siden det er stappfullt av hvetemel. Og glutenfri køppkeik har jeg aldri sett før. Og gidder jeg å lage det sjæl? NEI! 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2011 #49 Skrevet 22. mai 2011 En muffin er en muffin enten den er med eller uten glasur. Jo, men som andre har sagt så er de laget av helt annerledes deiger (noe som gir et ulikt resultat), og det er forskjell på hva det kan være i deigen. Der ligger hovedforskjellen. Møffin. 1
sjøhest Skrevet 22. mai 2011 #50 Skrevet 22. mai 2011 Jeg syns de er gøy å lage. Kjekt å pynte de fint, dessuten er de dritgode. Så hva er problemet?? Samma for meg hva folk vil kalle dem, bare jeg får spise dem. 1
Mischa Skrevet 22. mai 2011 #51 Skrevet 22. mai 2011 I en bok jeg har som er oversatt, som kom før cupcake-hysteriet nådde landet, omtales det som "porsjonskaker" Så det er også en mulighet om man ønsker å fornorske det! 1
Gjest petre Skrevet 2. juni 2011 #54 Skrevet 2. juni 2011 De ser jo ikke spiselige ut. Flotte å se på, men ser jo ut som de er av plast. Samme med disse farverike makronene. Ikke fristet meg, så kan ikke uttale meg om hverken smak eller konsistens. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå