Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Koppekaker var et fantastisk ord! :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Koppekaker var genialt. Få det inn i ordbøkene.

Gjest Emera
Skrevet

Jeg må se å få tatt patent på det. ;)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg stemmer for køppkeiks.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det så vanskelig å si grovmuffins/matmuffins eller muffins? Irriterer meg det cupcakes-tullet :gjeiper:

Fordi, som det har blitt påpekt flere ganger i denne tråden, at cupcakes og muffins ikke er det samme. Irriterer det deg at folk sier creme brulee i stedet for karamellpuding også?

• Liker 2
Skrevet

Jeg har to venninner som er kjempegode til å lage cupcakes, og synes det er utrolig godt jeg! De har gjort det til en kunst, med diverse teknikker og ingredienser, så de blir saftige og skikkelig deilig krem på!

Så jeg ønsker cupcakes velkommen! Iallefall når venninnene mine lager dem.. gammeldagse muffins minner meg om de pøkkene som tanta mi alltid lager.. kan drepe en bjørn!

• Liker 2
  • 2 uker senere...
Gjest Borghild
Skrevet

Kaller det muffins jeg. En muffin er en muffin enten den er med eller uten glasur. Ikke kan jeg spise dette heller siden det er stappfullt av hvetemel. Og glutenfri køppkeik har jeg aldri sett før. Og gidder jeg å lage det sjæl? NEI!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En muffin er en muffin enten den er med eller uten glasur.

Jo, men som andre har sagt så er de laget av helt annerledes deiger (noe som gir et ulikt resultat), og det er forskjell på hva det kan være i deigen. Der ligger hovedforskjellen.

Møffin.

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns de er gøy å lage. Kjekt å pynte de fint, dessuten er de dritgode. Så hva er problemet?? Samma for meg hva folk vil kalle dem, bare jeg får spise dem.

• Liker 1
Skrevet

I en bok jeg har som er oversatt, som kom før cupcake-hysteriet nådde landet, omtales det som "porsjonskaker"

Så det er også en mulighet om man ønsker å fornorske det!

• Liker 1
Skrevet

"porsjonskaker"

Den var fin! :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Køppkeiks - et lite stykke kake! ;-)

• Liker 1
Gjest petre
Skrevet

De ser jo ikke spiselige ut. Flotte å se på, men ser jo ut som de er av plast. Samme med disse farverike makronene. Ikke fristet meg, så kan ikke uttale meg om hverken smak eller konsistens.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...