Gå til innhold

Tiny og underfabrikken

Rannva

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tenk at du endelig har fått hilse på Bittelille! Også ble det ei lita prinsesse... :babyjente:

Dere får kose dere så masse, jeg gleder meg til å få oppdateringer når du er tilbake igjen!

Masse klemmer :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER så utrolig mye med den lille :babyjente:

Gleder meg til å høre mer

men nå må du først og fremst nyte dagene og kose deg med underet som du har gledet deg så til å bli kjent med! :dagensrose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann.

Så koselig med masse gratulasjoner da!

Nå er vi hjemme fra sykehuset, og koser oss med å være familie. Alt står bra til. Skal skriv mer snart, men nå er jeg helt kake. Får bare ta en kjapp dusj og hoppe rett i seng.

Hilsen Tiny i lykkerus. :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-) Gratulerer masse til både deg og sambo! Kjempe koslig å høre at det ble ei lita jente! Du må kose deg masse i tiden som kommer!

Masse klemmer fra meg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk iingvild, juni04 og Murmel. :klem2:

Nå er Tale blitt en uke gammel, og jeg begynner å komme til hektene igjen. :P Jammen slitsomt med alt det rare som skjer med kroppen i etterkant av fødselen..

Altså, tirsdag sist uke hadde jeg problemer med å sove. Masse bevegelse i magen, og konstante kynnere. Til tross for lite søvn natten før, sovnet jeg ikke før nærmere 2. Halv fire våknet jeg igjen, og hadde murringer i ryggen, og ganske vonde kynnere. Vekket sambo, og lurte på om det kunne være rier. Det var jo vanskelig for ham å vite.. :roll:

Tuslet litt rundt i stua før jeg bestemmte meg for å ringe føden. Følte meg litt dum, siden jeg ikke visste om det var rier engang. :oops: Fikk snakke med en jordmor som tydeligvis trodde jeg visste hva jeg snakket om, og dermed var sikker på at det var rier. Hun spurte litt om hvor lenge jeg hadde kjennt det, hvor langt det var mellom osv. Vi (sambo) hadde prøvd å ta tiden, og kom til 5/6 minutter. Så sa hun at det nok var best å være hjemme en stund til. Jeg kunne ta et bad, og prøve å slappe av.

Prøvde å bade, men det var ikke så godt. Stod opp, tuslet rundt igjen, og tok ny telefon til føden. Fikk beskjed om å bare komme når jeg ville, men det kunne bli lange ventetimer på sykehuset. Litt over 6 bestemte vi oss for å reise. Tenkte på min mors kjappe fødsler, og ville reise før det ble enda vondere. Kom til sykehuset ca 6:30, men tok ikke med bagen opp. Var forberedt på at de kunne sende oss hjem igjen.

Vi ble vist inn på et undersøkelsesrom, og fikk disse målerene på magen. Babyen hadde det helt fint, og riene kom med 4/5 minutters mellomrom. Etterpå sjekket de åpningen, som var 6 cm. Jeg var fryktelig kvalm under riene. Før vi skulle inn på fødestuen, ga de meg klyster. Det var ikke så gøy. Begynnte å spy da jeg satt på do, og fortsatte til det var tomt i magen. Etterpå fikk jeg ta en dusj, og vi ble flyttet inn på fødestuen.

Her fikk vi ny jordmor (vaktskifte), og hun var kjempegrei. Spurte om hun skulle ta vannet, eller om jeg ville vente til det gikk av seg selv. Da hun hadde tatt det, ble riene kraftigere og hyppigere, og jeg fikk lystgass. Syns jeg låg i en evighet, og jordmor hentet utstyr og småsnakket. Sambo var super hele tiden. Han ga meg vann, tørket pannen og holdt meg i hånda. Pluttselig sier jordmor at riene hadde "stoppet opp". (De hadde aldeles ikke stoppet, :evil: men kom ikke videre.) Hun prøvde å sette akupunktur for å få fart på dem, men det hjalp ikke. Fikk drypp med ett-eller-annet hormon, og det gjorde visst susen.

Jordmor sa at dersom jeg fikk lyst til å presse, måtte jeg bare begynne. Jeg ville ikke presse. Hun gjentok dette en del ganger, og til slutt kjennte jeg pressriene. Da måtte jeg legge bort lystgassen (slemme jordmor). Jeg presset det jeg kunne, men hver gang hodet nærmet seg, tok rien slutt og hun smatt tilbake. Utrolig frustrerende, og jeg trodde aldri hun ville komme ut. Hun kom likevel, helt pluttselig, kl 10:08. Fikk verdens nydeligste lille jente på magen. Litt blå de første minuttene, men ble raskt helt fin i fargen. :hjerter:

3560g og 50 cm.

De begynnte å sy, og det var vondt. Hadde sprukket både utvendig og innvendig. En del rifter på innsiden valgte de å ikke sy, fordi sting der inne er veldig ubehagelig. (Og det hadde de rett i, det er vondt vondt vondt)

Etter en halvtime ca skulle jeg dusje. Var ikke helt forberedt på at det skulle være et problem. Borsett fra at jeg var mørbaket, hadde jeg jo mistet mye blod. Ble kjempesvimmel og gikk nesten i bakken. Husker lite av de neste minuttene, før jeg var tilbake i senga. Fikk prinsessa tilbake (sambo hadde hatt henne) og hun begynnte å suge. Er ikke sikker på om det var så mye melk der, men hun virket fornøyd.

Etterpå ble vi trillet inn på barsel, der vi fikk familierom. Hadde store problemer med å reise meg den første dagen, ble svimmel bare jeg satt på sengekanten. Men det gikk over, og dagen etter fikk jeg badering til å sitte på. Vi er veldig fornøyd med oppholdet på sykehuset, men det ble litt kjedelig. Derfor reiste vi hjem lørdag. Har hatt noen tøffe dager med mye tårer, men nå er jeg i bedre form. I går var vi på handletur på sørlandsenteret, og i dag har vi trillet tur. Kan sitte en del uten baderingen, men stingene er ganske ømme enda. Spesielt når jeg går.

Ammingen går bra, selv om jeg har hatt en vond brystvorte. Den er på bedringens vei heldigvis.

I natt Våknet Tale bare en gang, så den ene puppen har vært sprengt og lekket ut hele senga. :roll:

Sånn, det får vel være avsluttningen på graviditetsdagboka. Skal etterhvert starte "generell dagbok".

Tusen takk til alle som har lest og lagt igjen hilsener. Dere er supre å ha, jenter!! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du tok deg tid til å dele opplevelsen din med oss! Godt å høre at du begynner å komme i gjenge, etter tåredagene! :wink:

Flott at du er fornøyd med oppholdet på sykehuset, nå fortjener du å kose deg i barseltiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så gildt å lese! og en rimelig rask fødsel hadde du jo også heldige deg (selv om du sikkert følte det lenge nok :roll: )

har vært spennende å sølge deg her, selv om jeg ikke har vært så flink til å legge igjen hilsen...

nå må du kose deg riktig med den lille tusta sammen med mannen, med ønske om alt godt framover :blomst:

*gleder meg til det er min tur*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sender deg mange klemmer!

Hvis du forsatt trenger hjelp med det codec greiene, send meg en mail en dag, så skal jeg ta meg veldig god tid til å forklare. Det er ikke så vansklig, så det klarer du sikkert alene med litt forklaring av meg!

Ha en super helg!

Ingvild

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sent ute jeg,men GRATULERER så massa med lille prinsessa! Det var koselig å lese om. HAr liksom fulgt deg igjennom hele svangerskapet,og derfor er det så godt å høre at alt er bra nå!

Stooor :klem: Klem fra Lilletrollet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du lot oss ta del i fødselen din! :klem:

Jeg har ihvertfall fulgt deg fra første prøvelse :Hehe:

Og jeg skal følge deg i ny dagbok også!

Håper det går bra med dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...