Gå til innhold

Jessica Lynch løy

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Nå var ikke hun i stand til å si så mye i det hele tatt selv i begynnelsen. Det var imidlertid militæret som pumpet ut propagandainfo..... Hva synes du om det da kjære mp?... :wink::sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lekebøll
Nå var ikke hun i stand til å si så mye i det hele tatt selv i begynnelsen. Det var imidlertid militæret som pumpet ut propagandainfo..... Hva synes du om det da kjære mp?...  :wink:  :sjarmor:

Hva jeg synes om det, min lille Arketyp, kan jeg forsåvidt godt skrible litt om.

Men ikke nå. Halsen er tett som juling, og hodet truer med å eksplodere.

Jeg har forøvrig ikke tenkt å uttale meg her som annet enn lekeball privat, og ikke MP-lekeball.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lekebøll
Det var imidlertid militæret som pumpet ut propagandainfo..... Hva synes du om det da kjære mp?... :wink::sjarmor:

Det synes jeg er forkastelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lekebøll

Altså, det sier da ihvertfall, uten tvil, noe om deler av våre allierte. Deler av våre alliertes styrker.

Dersom en militær avdeling i det norske forsvaret hadde tatt en stygg sak i sine egne hender, som gikk helt på tvers av alle mulige regler og instrukser, så ville jeg satt pris på om folk hadde hatt evne til å skille mellom hva som blir gjort, og hva som er ment å gjøres fra ledelsen.

Jeg vet jo ikke hvem som har gitt denne ordren, - på hvilket nivå.

Dermed vil jeg nok ikke dra inn hele nasjonen under denne saken, men at det er forkastelig og noe som aldri skal skje, er jo helt opplagt.

Selvsagt er det bra brensel på bålet for "anti-amerikanere", uten at jeg har tenkt å trekke inn hvor forferdelige USA er pga dette.

Vel...

Sivilt sett hadde jeg nok gjort det, og lagt det innunder alle premie-idiot-avgjørelsene til cowboyene over there, men av måten du spør på, så ser jeg det nok litt fra en militær vinkel (i mitt hode).

Da spiller det stor rolle hvem som har avgitt ordre, samt en rekke andre detaljer som jeg ikke vet noe om nå.

Dersom du lurer på om jeg synes dette er "greit", "litt greit" eller noe lignende - så gjør jeg altså ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

siden det var en planlagt sak, der de viste hva de skulle; regner jeg med at ordren er tatt høyere enn sersjent-nivå.. :wink:

Men nok om det. Gidder ikke dra dette lengre :wink::sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle journalister sier jo at de ikke stoler på NOE i krig. Veldig mye er propaganda fra alle sider.... Det er faktisk en viktig del av krigføringen det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lekebøll

Ja... Men hadde det noe med svaret mitt ovenfor å gjøre, da?

Jeg er klar over propagandaens rolle i krig, og det er klart at fra de som arrangerte dette, så var det planlagt med ett mål for øye; sympati og kampvilje for sine egne.

Jeg gidder ikke flisespikke på poenget mitt mer. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lekebøll

Jeg tror faktisk (;)) også at vi er enige, derfor gadd jeg ikke flisespikke, som nevnt, på et poeng jeg kommenterte tidligere i tråden.

Nemlig at jeg ikke kjenner til om dette var "eget initiativ" av en liten gruppe innen det amerikanske forsvaret, eller om det var en strategi fra ledelsen.

Jeg liker å skille på ledelsens mål og det som faktisk blir utført.

Men, det forundrer meg jo heller ikke dersom dette var et bevisst utspill fra amerikanerenes side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...