Gå til innhold

Jessica Lynch løy


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest lekebøll

Jeg blir forbanna:

Hun er, som amerikaner og soldat, representant for disse "kategoriene"/gruppene, som hun samtidig drar meg seg ned i møkka.

For ikke å snakke om at hun tråkker alle andre kvinnelige soldater med seg ned i gjørma! :evil:

Og aller verst: folk bryr seg ikke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke si jeg er overrasket.. Amrikanerne er flinke til å skrive om hendelser for at de skal passe dem bedre, og for å unnlate å si sannheten.

Det ser man jo nå også, de vil ikke at det amrikanske folk skal vite hvor mange soldater som mister livet i Irak. Derfor får ikke tv stasjonene lov til å vise bilder av kister o.l. (Jeg trodde Bush sa at krigen var over 1. mai jeg..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irakerene prøvde jo å levere henne tilbake da sykehuset hun lå på ble evakurert. De kjørte henne i en ambulanse for å levere henne, men de ble beskutt av amerikanerene slik at de måtte snu og ta henne med tilbake.

Må bare le, jeg. Har ikke noen tro på alle heltehistoriene. Det er bare for å tjene penger på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå forstår jeg ingen ting! Er det ikke det amerikanske forsvaret som har løyet, og ikke Lynch?.... Det hele var jo en gedigen pr-jippo fra deres side fra begynneslen av, der de filmet "operasjonen..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner heller ingenting...

Vet at historien omkring redningsaksjonen ble blåst opp fra amerikanernes side men det var jo ikke hennes versjon.

Hva har Jessica Lynch løyet om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner heller ingenting...

Vet at historien omkring redningsaksjonen ble blåst opp fra amerikanernes side men det var jo ikke hennes versjon.

Hva har Jessica Lynch løyet om?

Det er nok dette som er riktig.

Amerikanernes patrioti kjenner ingen grenser, og dette er bare TYPISK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I USA blir alle som er utsatt for et eller annet kalt helter. Husker i fjor eller når det var. En brannmann(dame) falt av brannbilen og døde. Det var masse pressedekning, men det ble knapt nok nevnt at hun hadde satt seg bak i åpen brannbil UTEN å feste sikkerhetsbelte. Neida, det pressen fokuserte på var at en branndame hadde dødd under uttrykning. Ergo var hun en helt. :o

Det er greit at de ikke har Jante-loven her, men jeg synes de går litt for langt den andre veien ja.

Selv om de fleste vet at Jessica Lynch ikke var kringsfange, så er det ingen som kritiserer at det lages penger på bøker og film rundt denne omskrivingen. *rister mer på hodet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amerikanerne verner om sine helter - enten de er fabrikerte eller ikke...forstå det den som kan. God bless America, and no place else.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lekebøll

Penger, goodwill og patriotisme, blant annet.

Fint å ha noen slike historier å samle seg om når kampviljen er laber og motivasjonen synker...

Om det var Lynch personlig som har løyet?

Har noen hørt protester?

Må legge til at jeg kun har denne artikkelen som info., samt litt "inside information" fra en venn av meg, som grunnlag til spørsmålene jeg stiller...

Jeg blir uansett flau.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir kvalm av slikt!!!

Uansett om det er fra en soldat eller arbeidsledig kvinne:

MAN LJUGER IKKE OM SLIKT!!!

Tenk hvordan det ødelegger troverdigheten til alle de som faktisk blir utsatt for voldtekt?

Tenker ikke J.L. og slike som henne på det?

:kvalm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jeg leste et intervju med Jessica Lynch hvor hun overhodet ikke ville gå med på at hun var noen helt, og at hun ikke likte hvordan pressen osv. hadde fremstilt saken. Det hadde liten eller ingen ting med virkeligheten å gjøre, sa hun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg blir kvalm av slikt!!!

Uansett om det er fra en soldat eller arbeidsledig kvinne:

MAN LJUGER IKKE OM SLIKT!!!

Tenk hvordan det ødelegger troverdigheten til alle de som faktisk blir utsatt for voldtekt?

:kvalm:

:enig_animasjon: :enig_animasjon: :enig_animasjon:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du forklare denne tråden lekeball? For det første står det null om at hun selv har fortalt noe som helst i den linken du her her, snare tvert imot. For det andre går hun ut nå og sier hun er utnyttet av militæret, da de har funnet på masse historier som ikke er fakta.... Ingen ting jeg har lest om dette bygger opp om at hun har bidrett med noe som ikke er riktig?!....

For meg viser dette hvor lite en kan stole på noe når det kommer til propaganda under krig, samme hvilken side det gjelder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Om det var Lynch personlig som har løyet?

Har noen hørt protester?

Eh, ja!

I alle intervuer hun har gitt i forbindelse med boka benekter hun det amerikanske militærets versjoner, samt at hun heller ikke påstår å ha blitt voldtatt, hun refererer til legerapporter som sier at det muligens har skjedd, og det syns hun er ganske ekkelt. Hun selv huske ringenting.

Husk at det ikke var Lynch selv som regisserte "redningsaksjonen" og pressemeldingene rundt dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...