Gå til innhold

Småjenter ender som sexslaver for saudiere


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Consensio

Småjenter og gutter som ender som sexslaver, finner man jo rundt i hele verden.

Helt utrolig at det kan være et så stort marked for slike grusomme ting...er jo nesten som man begynner å tro at alle rundt en kan være en barnemishandler.

Og det avdekkes bare fler og fler av disse idiotene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reproductivist

Småjenter og gutter som ender som sexslaver, finner man jo rundt i hele verden.

Noe rart når man ikke har seksuell lavalder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitater :

«Det er en økning i antall rapporter om trafficking med barnebruder til Saudi-Arabia. Jentene, vanligvis mellom fem og 12 år gamle, giftes bort til velstående saudiske menn i bytte for heftige prislapper på brudene. Så snart de ankommer Saudi-Arabia, blir de sine ektemenns sexslaver».

"Tjenestemenn fra USAs ambassade forteller om en jente som i tre år var innelåst på et rom hvor hun ikke møtte noen andre enn sin saudiske ektemann og hans hushjelp. De viser også til en reportasje i Radio France International med et vitnemål fra syv år gamle Mulheri som ble utsatt for menneskehandlerne og solgt til Saudi-Arabia."

"Samtidig står ofrene for menneskehandel i fare for å bli straffeforfulgt i Saudi-Arabia. Mint El Moctar fortalte diplomatene at rundt 30 mauritanske kvinner er dømt til fengselsstraff i Saudi-Arabia for å ha prostituert seg, selv om de er ofre for menneskehandel."

dette er altså organisert og godtatt av myndighetene i Saudi Arabia ?

Jeg spyr , for et folk !

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde ikke dette vært et viktigere tema for OIC en at noen trykket en tegning i en bok ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Småjenter og gutter som ender som sexslaver, finner man jo rundt i hele verden.

Helt utrolig at det kan være et så stort marked for slike grusomme ting...er jo nesten som man begynner å tro at alle rundt en kan være en barnemishandler.

Og det avdekkes bare fler og fler av disse idiotene.

Ikke på samme måten og med myndighetenes velsignelse .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Ikke på samme måten og med myndighetenes velsignelse .

Kanskje ikke med velsignelse fra myndighetene, men mer at de lukker øynene for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke med velsignelse fra myndighetene, men mer at de lukker øynene for det.

Ser du ikke forskjell på land som beskytter sine barn med lovverk og land som Indonesia ,Saudi Arabia og Iran ?

Hvorfor er du så villig til å godta og unnskylde forkastelige skikker i Islamske land ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har jeg skrevet at jeg godtar eller unnskylder slike skikker?

Jeg oppfattet det som om du mener at dette er noe som skjer over hele verden , og ikke i større grad i muslimske stater .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dette har vestlige myndigheter visst om lenge. Men ingenting gjøres, pga økonomiske og politiske interesser (bl.a. USA).

Vi kan peke så mye vi vil på dårlige skikker i andre land, men vestlige styresmakter er jaggu ikke mindre flinke til å lukke øynene. Fy faen.

Når jeg leser om slikt så fatter jeg nesten ikke at folka i f.eks. Amnesty orker å stå på. Må jo være som å stange hodet i veggen. :kjefte:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og dette har vestlige myndigheter visst om lenge. Men ingenting gjøres, pga økonomiske og politiske interesser (bl.a. USA).

Vi kan peke så mye vi vil på dårlige skikker i andre land, men vestlige styresmakter er jaggu ikke mindre flinke til å lukke øynene. Fy faen.

Når jeg leser om slikt så fatter jeg nesten ikke at folka i f.eks. Amnesty orker å stå på. Må jo være som å stange hodet i veggen. :kjefte:

Åja, det burde jeg jo tenkt meg , det er vestens skyld alt sammen.

De stakkars Saudierene hadde nok ikke noe valg . (ironi)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, det burde jeg jo tenkt meg , det er vestens skyld alt sammen.

De stakkars Saudierene hadde nok ikke noe valg . (ironi)

Er det "tillegge folk meninger de aldri har ytret"-dagen din i dag?

Jeg unnskylder ikke de landene der dette skjer og aksepteres. De skulle vært &!@**#!!! hele gjengen.

Men hvor enkelt tror du det er å gjøre noe med det, når de som "offisielt" fordømmer slikt og har makt til å utøve press, snur ryggen til? Saudi-Arabia bryr seg nok døyten om at Ola og Kari sitter hjemme i stua si på andre siden av jorda og kjefter på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette imot loven i landet deres? Deres land, deres regler. Når dere kommer til et land må dere føye dere etter reglene som gjelder i det aktuelle landet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det "tillegge folk meninger de aldri har ytret"-dagen din i dag?

Jeg unnskylder ikke de landene der dette skjer og aksepteres. De skulle vært &!@**#!!! hele gjengen.

Men hvor enkelt tror du det er å gjøre noe med det, når de som "offisielt" fordømmer slikt og har makt til å utøve press, snur ryggen til? Saudi-Arabia bryr seg nok døyten om at Ola og Kari sitter hjemme i stua si på andre siden av jorda og kjefter på dem.

Beklager om jeg ga deg meninger du ikke har ,denne saken opprører meg bare noe så inni &¤#"(&%.

Men hva skal f.eks USA gjøre ? Det som kan gjøres er jo å boikotte alle muslimske land der barneekteskap og salg av barn er tillatt.

Men kan du se for deg hylekoret i FN ?

Hva vil fungere , jeg vil virkelig gjerne vite det , dette fortviler meg .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager om jeg ga deg meninger du ikke har ,denne saken opprører meg bare noe så inni &¤#"(&%.

Men hva skal f.eks USA gjøre ? Det som kan gjøres er jo å boikotte alle muslimske land der barneekteskap og salg av barn er tillatt.

Men kan du se for deg hylekoret i FN ?

Hva vil fungere , jeg vil virkelig gjerne vite det , dette fortviler meg .

Det vet jeg heller ikke, og jeg er like opprørt som deg, tro meg. Er nesten så jeg ikke takler å høre om sånt, blir så eitrende forbanna og fortvila. Ikke bare for det som skjer, men også fordi det virker så håpløst vanskelig å gjøre noe med. Og det passer dem nok glimrende.

Jeg har tro på at de samme økonomiske og politiske interessene som gjør at vesten lukker øynene, er et viktig middel for å kunne bidra til endring. Om bare vesten hadde turt å sette igang økonomiske sanksjoner og politisk press, ville kanskje flere land innse at det lønner seg å ivareta grunnleggende menneskerettigheter. For holdninger og religiøse/kulturelle tradisjoner er definitivt IKKE bare å snu over natta. Så da må andre grep til. Slå til der det svir mest.

Men jeg har sett litt for mange dokumentarer om griskheten og kynismen i de vestlige politiske korridorer til å tro at det vil skje med det første. Det vil ihvertfall ikke skje før folket krever handling. De er våre folkevalgte, vi MÅ samle oss og fortelle hva vi forlanger av dem. Ellers skjer ingenting.

En annen ting er de store kommersielle aktørene. Hadde de vært villige til å ofre en liten prosent av omsetningen for å vise at de ikke er interessert i å gjøre handel med slike land, ville det bidratt ytterligere. Men hvordan oppnå det? Det nytter ihvertfall ikke å sitte hjemme i stua og hyle. Kunne vi greid å samle oss, forbrukerne, i slik grad at en massiv boikott ville fått dem på gli? Vel......... Vi kan lett få tusenvis av folk til å møte opp og danse synkront på torsdag klokka 19:00 slik at vi får laget en kul youtube-snutt, så det burde være mulig. Men, hvor mange vil gidde å bry seg nok til å engasjere seg for dette, når "det er så mye fælt overalt uansett"..

:kjefte:

*gå og måle blodtrykket*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norske feminster samt alle de pro-muslimske KG-småjentene på 22 synes nok dette er helt greit. Saudiene kan jo ikke gjøre annet, det er jo bare kulturen deres som er slik må vite. Alternativt er det vestens skyld dette også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Jeg oppfattet det som om du mener at dette er noe som skjer over hele verden , og ikke i større grad i muslimske stater .

Ja, det skjer over hele verden. Betyr ikke at jeg syns det er greit av den grunn :klo:

India, Thailand, Øst-Europa, USA ... det skjer over alt. Bare fordi det ikke skjer åpenlyst alltid, betyr ikke det at det ikke skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...