Gå til innhold

stram bekkenbunn


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg har vestibulitt og bekkenbunnen min er derfor for stram. Hvordan skal jeg trene for å bli mer avslappet i bekkenmunnen? leser bare om folk som trener opp bekkenbunnen, men finner ikke ut av hvordan jeg skal trene som har for stram bekkenbunn. Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vestibulitt og bekkenbunnen min er derfor for stram. Hvordan skal jeg trene for å bli mer avslappet i bekkenmunnen? leser bare om folk som trener opp bekkenbunnen, men finner ikke ut av hvordan jeg skal trene som har for stram bekkenbunn. Noen som kan hjelpe meg?

Er du ikke i behandling? Vestibulitt/vaginisme behandles med fysio og sexolog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

joda, går til sexolog/fysioterapeut. I første omgang må jeg konsentrere meg om pusten min men jeg er utålmodig og vil lære andre teknikker raskt :) Er veldig interessert i temaet og leser mye på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta den tida det trenger! :) Du må følge fysioterapeutens opplegg ;) Han/hun lærer deg knipeøvelser når tiden er inne for det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Annonse

Du må ikkje trene knipeøvelsar om du har stram bekkenbunnsmuskulatur, då gjer du det verre. Du må få ned tonuse/spenninga i musklaturen, og det gjerast med ulike typar fysioterapi, både internal, external massasje/triggerpunktbehanling, blant anna.. IKKJE knip!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...