Gå til innhold

Mokkon83`s hverdag med treåring i hus og en spire i magen :)


Mokkon83

Anbefalte innlegg

Idag var vi på helsestasjonen!!

H er 65cm lang og 6390g :) Helg utrolig at nurkene har blitt 9mnd!! Hvor blir tida av? Møtte et par på helsestasjonen, datteren deres var 1 mnd! Tenk at de har vært så små! :rodmer:

Ellers så er det flere tenner på gang!! Begge fortenne ser ut til å komme samtidig! Skikkelig hoven og hvit... Vært en del grining på nettene, men idag bevilget hun oss en pause :fnise: Sov hele natta!!

Imorgen skal jeg til frisøren og bli litt blondere igjen! Denne gangen med farge! (kommer aldri mer til å stripe!) Fremdeles litt irritert på meg selv for at jeg farget håret helt mørkt under graviditeten... Neste graviditet skal jeg stoppes! :kjefte:

H er så søt :rodmer: Hun kryper mot tv-benken, jeg sier "H, neiii" og rister på hodet. Hun snur seg mot meg når jeg sier "H" og tilbake mot tv-benken igjen mens hun rister på hodet :fnise:

Idag spiste vi middag sammen ved spisebordet :) H fikk smake stekt ris med grønnsaker :) Og en kyllingbit i ny og ne :) Moro!

Ellers så blir muligens planene for helga endret... Mannen får ikke besøk av fetteren sin allikevel og sier han vil være med. Koselig det... bortsett fra at det blir avreise fredag istedet fra torsdag og Mannen ikke vet når på dagen vi reiser...

Skal også på sykehuset igjen imorgen... Har blødd hver dag siden operasjonen... De skal sjekke om alt er OK :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

takk for det,Mazilla! :)

vært mye på farten i det siste! vi kom hjem fra ei uke i nord (hos pappaen min), det var kjempekoselig!! mamma og mannen kom også innom og hilste på (de bor lengre sør enn pappa, hadde et ærend i nærheten så de la kjøreruta innom oss. en skikkelig omvei, men godt å møtes!)

jeg gråt da mamma skulle dra, kjenner jeg savner henne ekstra mye nå som Mannen sine foreldre er helt utafor...

H satte seg helt egenhånd mens vi var der oppe, og nå står hun i senga og i lekegrinda! Her om dagen sto hun ved lekekassa og romstrerte, mens Mannen og jeg satt med våte øyne og kikket på fra sofaen :rodmer: Hun vokser fort til nå! I dag gikk hun litt mens hun hold seg i lekegrinda :) Babler som bare det! Blidfisen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morn morn!

Prøver å finne motivasjon til å trene! Har funnet frem ripped in 30, slo den på... Irriterte meg over diverse småting som at jeg ikke har ordentlig manualer, at den ene oppvarmingsøvelsen var rar,at jeg var sulten, måtte stoppe for å gi H grøt og at treningsbuksa mi er for lita.. (sjekket lappen og den er S!! Tror nok jeg må finne noe større)

Ellers så går det veldig fint mellom Mannen og meg for tiden! Var leeenge å ikke kunne :sengekos: i fire uker...! Men vi har tatt igjen for den tapte tiden :) Mannen ser skikkelig bra ut for tiden også :rodmer:

Jeg har sklidd helt ut når det kommer til trening... angrer litt på at jeg skaffet meg treningsabonnement... var ikke klar over hvor vanskelig det er å få treningen til å passe inn med rutiner og barnepassen der... og de timene som går på kveldstid kolliderer med legginga.. Hun vil ikke spise når Mannen skal gi henne grøt eller nan...

Igår fikk hun si først dukke!! :rodmer: den er fra 6mnd+ så vi vet den er egnet. Har plastikkhode og tøykropp. spiller musikk når en drar i ei snor :)

H er veldig aktiv for tiden, står mye i grinda og jabber :)

Det eneste skåret i vår lykkelige familieliv er roten til alt ondt,svigers...

Det er en lang og komplisert historie som jeg har fortalt litt om... men slik som det er nå så har vi ingen kontakt med dem... Men allikevel så gjør de livet surt.. siste var at Mannen fikk en fyllemail der han ville ta dna test fordi han umulig kunne være hans sønn, og svigermor har slettet oss fra facebook...

synd å si det men jeg håper vi aldri har kontakt med dem igjen... det er ikke trist for H sin del engang,heller ikke ha noen farmor og farfar enn det der...

hun har dobbelt opp med kjærlig besteforeldre på min side av familien... de bor langt unna, men har allerede sett H mer enn de som bor 45min unna... !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag, nye muligheter!

Det er helt utrolig hva ei ordentlig natts søvn gjør med en småbarnsmor! :fnise:

Vi gikk tur sammen igår kveld,begynte å gå rundt halv seks og var hjemme igjen kvart over seks. H sov da i vogna så vi lot henne sove til kvart på sju :) ga henne grøt, stelte henne og ga henne NAN på soverommet. Hun sovnet ganske så kjapt :)

Heldigvis er hun veldig lett å legge! Hun våknet igjen kl halv tolv, fikk ei flaske NAN og sov helt til klokka åtte!! :hoppe:

Jeg våknet av meg selv jeg! Gikk inn og slo på lyset til henne, der satt hun og lekte i senga :rodmer:

Fikk tatt meg en forfriskende dusj og vi har hatt en deilig rolig morgen med radioen på :)

Mannen så fotballkamp igår kveld og var seint i seng.

Vi skal straks bevege oss ut døra. Skal finne meg rockering! Så en artikkel om noen som hadde mistet the love handles så tenkte jeg kunne gi det et forsøk :) Har ikke kommet igang med hjemmetreningen enda, men føler ikke det har noen bråhast.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei MarianneE! :)

Det var en deilig dag!

Igår var jeg på BodyBalance, det var virkelig balsam for sjelen! Ikke ofte en forlater en treningssal med hvilepuls og omtrent i dvale :fnise:

Men natta i natt var av den grusomme sorten.. :daane:

For det første var det storm ute og markisene slo mot veggen under soveromsvinduet... For det andre så våknet H kl halv to, jeg ordnet nan... men da jeg løftet henne opp var hun så våt og det luktet rart.. Hun hadde spydd i senga og ligget i det. stakkars lita! Så Mannen skiftet trekk og hentet ny nattdrakt. For det tredje så la oss på gjesterommet, og der ble jeg liggende å tenke på bilen som sto ute... på at det ikke var luftet ut der... Og for det fjerde så våknet H igjen... Tok henne med inn til vårt soverom ettersom Mannen har et veldig viktig møte idag. Der ble jeg liggende å høre på lydene ute og bekymret meg for at H skulle våkne og krabbe utfor kanten.. Gjesp!

Men idag får vi besøk av broren min og hans datter så jeg må bare få opp øynene å få vasket litt her :) Iallefall gjesterommet og badet. Hadde så mye energi etter treningen igår at jeg fikk vasket vinduene utvendig, steamet gulvene, ristet alle gulvteppene og tatt litt støv :)

Nå er det frokost og kaffe!! :)

Og det er HELG!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor hadde forresten lagt Mannen til som venn på fb igjen imorges... :P Ikke meg da :wink:

Usedvanlig sutrete baby som ikke vil sove idag... :sjenert:

Fått vasket vinduene på soverommene, ikke lett slik som det blåser her ute! Føler huset rister til tider... ! :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig har hun sovnet!! :hoppe:

Kjenner jeg er utrolig trøtt selv... men har en del vasking som gjenstår...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en deilig dag!! :sol:

Brodern, tantebarn, Mannen, H og hunden var ute og gikk tur :) Hadde med saueskinn og termos med varmt vann som vi kokte wienerpølser i.

Veldig koselig :) Men tantebarnet er helt utrolig redd hunden... og da skal han iallefall tøffe seg... Slitsomt...

Det er tungt å ha henne på besøk når det er sånn, og merker at jeg er utrolig lei av den hunden!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var veldig koselig :)

Kjenner at det tar på å ha besøk når en hele tiden har høy puls! Sliten nå... Har egentlig lyst til å legge meg, så en film på tv3 om en jane austen bokklubb :) lett fordøyelig og jeg får lyst til å grave frem noen bøker jeg har liggende :P har en del danielle steel liggende som jeg ikke har fått lest :)

angrer litt på at jeg la igjen sju av dem på gran canaria... hmmm... men jeg hadde nok aldri greid å få den samlingen komplett :fnise:

skal gå ut i boblebadet med Mannen nå, han har sjauet så idag med å gjøre det klart så jeg blir med :) koselig å sitte å prate og mimre :) En cider skulle han visst også by på :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste dagene har H vært småspist... hun har ikke hatt lyst på verken grøt, middag eller brødskive...

var hos legen idag, skal på sykehuset å ta blodprøve for å sjekke om hun har cøliaki.

ekkelt når hun ikke vil spise :( har vasket MYE tøy og sengetøy, bleiene holder ikke når avføringen er så rennende. vil nesten bare ha nan...

men idag fikk jeg i henne nesten et helt glass med fiskeboller i hvitsaus og hele bollen med grøt til kvelds :) pluss nan rett før leggetid :)

skulle egentlig på svømming idag, men det var noe feil med bassenget så det ble avlyst.

var en helt fantastisk dag!!! varmt og deilig!! vi fikk ryddet i garasjen og boden og kjørt et lass på søpla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk veid H på helsestasjonen før legetimen, hun er nå 65,5cm lang og 6495g. Ikke store forskjellen fra sist gang...

Håper det ikke er gluten som gjør at hun legger på seg så lite..

Jeg var liten selv som baby, men vet ikke om jeg hadde cøliaki fra fødselen.. det kan komme plutselig, eller? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

idag tok vi blodprøven. ekkelt å se på... :( hun gråt stakkars lita

Satte kanyle i armen :trist: Mannen syntes tydeligvis det var mer ekkelt enn meg..

Spent på svaret!!

Det var vært en deilig dag idag :) Vi tok oss en tur til byen etter at vi hadde vært på sykehuset. Mannen spiste sushi og jeg bestilte meg taco, men måtte levere den tilbake pga det var muggen ost på! :spy: Ikke veldig deilig... en begynner å lure på kvaliteten på resten...ellers så kjøpte vi en trøstegave til H :)

En arbeidsbenk :fnise: masse gøyale leker, blant annet skrujern og hammer! Hun skal få den imorgen, ble knapp tid til leking etter at vi kom hjem.

Fikk feiet hele innkjørselen og bare kost meg ute mens hun lå og sov :) Senere gikk Mannen, jeg, H og hunden tur, deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Stakkars lita! :tristbla: Når får dere svaret?

ja, det gjør vondt i hjertet!!

de regnet med at svaret var klart om 4-5 dager, fastlegen kontakter oss.

spent!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vært ei deeeeilig helg! :)

Utrolig avslappende å være hos Mannens halvsøster!

(han har tre halvsøsken, men de er jaggu meg mer hel enn den ene helsøsteren han har... det er full stopp med kontakt med dem og foreldrene hans... vi har kommet frem til at det er til det beste også, H kan ikke savne noen besteforeldre hun aldri har hatt... og de er ødeleggende mot alt og alle så dette er til det beste...)

Vi spiste god mat, gikk lang tur med hundene (vi kan ha med oss vår uten at det er slitsomt!) shoppet litt (fikk kjøpt bunad med skjorte til 165kr til H, nameIt)

Søsteren er en person som det er behagelig å være hos, hun er snill, god og hyggelig! :)

Neste helg bærer det til oslo-området i barnedåp! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som dere har hatt det kjempefint :) Trist at det skal være slik med svigerfamilien din, men ut i fra det du har fortalt høres det ut som det beste ja :sukk: At de er villige til å gå glipp av oppveksten til H :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som dere har hatt det kjempefint :) Trist at det skal være slik med svigerfamilien din, men ut i fra det du har fortalt høres det ut som det beste ja :sukk: At de er villige til å gå glipp av oppveksten til H :sur:

Ja, det er deilig når en kan være hos noen hvor en føler seg vel! ler og koser oss sammen :)

Svigerfamilien er veldig spesielle... Dessverre er det alkohol og penger som er viktigst.. ikke nødvendigvis i den rekkefølgen :daane:

Det er utrolig sårende at de bryr seg så lite om det som betyr aller mest for oss...

Kommer til å ta lang tid før vi slutter å la oss irritere av dem, de føles så aldeles tilstede selv om vi verken ser eller hører dem.. Stakkars halvsøsteren til Mannen... Hun har kontakt med søsteren og det er ikke måte på hva hun får høre.. Enkelte ting er direkte løgn...Frustrerende for oss!! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...