Mokkon83 Skrevet 20. mars 2012 Forfatter #421 Del Skrevet 20. mars 2012 Idag har jeg vært hos frisøren!! deilig!! Ringte i 11 tida for å bestille time og kunne komme allerede klokka 12! Tok etterveksten med striping og farget/vokset øyebrynene veldig fornøyd! og betalte bare 600kr Det kan man leve med Ellers så har vi kjøpt en selegreie til hunden og nå kan jeg gå med hund og baby samtidig!! Hadde en tur tidligere idag med H i manducaen og hunden gikk som en prest Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 22. mars 2012 #422 Del Skrevet 22. mars 2012 Har alt vært hos Mazilla med samme budskapet, og nå får du det og: Styr unna glutenfrie wraps fra Shcär!! Jeg gleda meg stort, men snakk om skuffelse! De var absolutt ikke og anbefale, med mindre du egentlig skal ha sprø, tørre, smakløse flatbrød da... Notert! Takk Men Mazilla hadde en interessant variant av dem som hun skriblet om i sin bok, og der hørtes de mye bedre ut. Kanskje verdt et forsøk nr 2? Herlighet!! jeg har jo glemt å fortelle noe!! Har fått svar på H sine blodprøver og hun har ikke cøliaki!! :hoppe: Det er gode nyheter!! Jeg tenker litt på det der jeg og med tanke på TM, men hun viser ingen tegn på det. Men jeg har øynene åpne og er forberedt på at det kan komme en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 22. mars 2012 #423 Del Skrevet 22. mars 2012 Takk for en fin tur i dag! Utrolig deilig å komme seg ut når været er som det er! :sol: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mokkon83 Skrevet 22. mars 2012 Forfatter #424 Del Skrevet 22. mars 2012 Takk for en fin tur i dag! Utrolig deilig å komme seg ut når været er som det er! :sol: Det var utrolig deilig! men jeg er lemster i beina! neste gang kan vi gå motsatt vei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mokkon83 Skrevet 25. mars 2012 Forfatter #425 Del Skrevet 25. mars 2012 Hadde ei deilig bursdagsfeiring igår!! Først var H og jeg i byen sammen med ei venninne og hennes lille sønn Prøvde å finne sko til H, det var jammen meg ikke lett! Prøvde str 19,men de var aaalt for store... blir vel sånne utesokker/tøfler tenker jeg.. hun skal jo ikke være ute nær det er vått så... Mazilla og S kom forbi da vi skulle rigge oss til på kafeen så det ble riktig så koselig!! Jeg ventet besøk av onkelen og tanten min så jeg måtte løpe så fort etterpå... men var koselig å komme seg ut blant folk! Er utrolig koselig med besøk!! Vi koste oss med reker til middag. Dessverre for meg så ble det en uheldig blanding med vin,øl,shot og champagne... jeg sov i kjelleren... men deilig med ei hel natts søvn da! idag har jeg holdt på litt ute i hagen sammen med onkelen min tante går på krykker for tida så hun kunne ikke være med. H sov lenge ute i vogna de reiste til mi søster i 14 tida og jeg tok med meg H i hagen. Fikk tatt noen søte bilder skulle etter planen være med Mazilla,han godeste og S i skogen å steke vafler, men følte ikke jeg kunne reise fra besøket her! hadde trodd de kjørte tidligere for å få mye tid hjemme hos mi søster... men virker som de trives utrolig godt her hos oss, og det er jo koselig Nå skal vi slenge ei rådyrsteik i ovnen! Nam!! onkel og tante kan bare varme opp når de kommer tilbake ikveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mokkon83 Skrevet 25. mars 2012 Forfatter #426 Del Skrevet 25. mars 2012 Vi har fått papirene fra barnehagen i posten! Det er nesten litt skremmende og overveldende! Jeg vil ikke gi fra meg ungen min.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mokkon83 Skrevet 26. mars 2012 Forfatter #427 Del Skrevet 26. mars 2012 H begynte å hoste veldig i 21.30 tida igår kveld... jeg løp ut på verandaen med henne og hun ble litt bedre... Ringte legevakten i 2 tida og fikk beskjed om å ha henne i kald luft og ringe hvis hun ble verre. I halv seks tida hostet hun veldig og jeg måtte bare stå opp med henne... ringte legevakten igjen og de syntes jeg bare kunne vente til legekontoret åpnet. Hun hadde 38.9 i feber i to tida,men vanlig temp kl 6. Ga henne paracet fordet og hun roet seg. Kl halv ni var jeg på legekontoret,fikk komme inn ganske så kjapt heldigvis! Turnuslegen var veldig flink, og han kunne fortelle at det er falsk krupp. Høres så ekkelt ut!! Er ekkelt å høre henne hoste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 26. mars 2012 #428 Del Skrevet 26. mars 2012 Nei så ekkelt da! Hvor lenge varer det? Er det smittsomt? Vet veldig lite om de forskjellige barnesykdommene, merker jeg. Barnebarnet til naboen ble henta i huset hos oss med ambulanse i natt pga feberkramper. Ekle greier, håper vi aldri opplever det! Skjønner forresten hva du mener med at det er skremmende at småjentene våre skal begynne i barnehage! Godt det er noen måneder til, sier jeg bare! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mokkon83 Skrevet 26. mars 2012 Forfatter #429 Del Skrevet 26. mars 2012 Huff,ja det er ekkelt Er visst bare fra to til fire dager det varer... Men legen ba meg følge med på hvordan hun puster og ta kontakt hvis vi kunne se huden mellom ribbeina trekkes innover... Det gjorde den så vi dro ned på legevakta i åtte tida, hjemme igjen i halv ti tida... Fikk tabletter med prednisolon. Hun har våknet med jevne mellomrom de siste 45min, håper hun faller til ro for natten når tablettene virker. Ligger på et rom med begge vinduene åpne med to nattdrakter og lue.. Stakkar babyen vår! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mokkon83 Skrevet 29. mars 2012 Forfatter #430 Del Skrevet 29. mars 2012 Igår natt og i natt sov H heeeeele natta!! Oh happy days!! Hun har blitt frisk igjen Virker som hun liker at det er kaldt på rommet og at senga er bygd opp i hodeenden Var på obs! og handlet maaaasse grøt idag! 10kr pr pakke! Handlet også inn en del babybøker til H Har vært litt rar i underetasjen i det siste, føltes nesten som i begynnelsen av graviditeten. Ble litt nervo, spesielt da Mazilla mente jeg burde da en test! Tenkte at det var umulig, men idag MÅTTE jeg bare få det sjekket... Så jeg dro til legen, fant ingenting! heldigvis vil ha et til barn, men vente til H er litt eldre og at vi har flyttet et annet sted Imorgen tidlig reiser Mannen på forretningsreise frem til søndag/mandag og jeg får besøk av mi kusine på 15 det blir koselig!! Hun skal være med oss til syden i juli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 29. mars 2012 #431 Del Skrevet 29. mars 2012 Bra testen var negativ da! Ikke meninga å gi deg hetta altså, men det var jo en mikroskopisk sjanse... Så bra at H er frisk igjen! Både slitsomt og litt skummelt når de små er syke.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mokkon83 Skrevet 30. mars 2012 Forfatter #432 Del Skrevet 30. mars 2012 Bra testen var negativ da! Ikke meninga å gi deg hetta altså, men det var jo en mikroskopisk sjanse... Så bra at H er frisk igjen! Både slitsomt og litt skummelt når de små er syke.. hehe, jeg ble litt nervøs! Men ikke så nervøs som Mannen ifølge han skal vi vente til H er 4-5år... Synes det er litt lenge til, håper vi ikke venter så lenge. Men vi skal jo begge være enige så jeg får håpe han endrer mening! Nå er H sånn passe frisk, litt tett i nesa enda... Selv er jeg blitt helt sylta!! Skikkelig rennende nese, var litt tykk i halsen imorges og hadde knitringer... Dette har jeg ikke tid til! Får besøk av kusina mi fra østlandet ikveld. Jeg skal hente henne kl halv åtte, så det blir sen kveld på H! Får gi henne grøt før vi kjører... Mannen dro avgårde på forretningsreise kl 06 imorges! Kjedelig å bli syk, jeg har SÅÅÅÅÅ mye jeg skulle gjort her hjemme! Det er så deilig når han reiser bort for da får jeg gjort utrolig mye!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 1. april 2012 #433 Del Skrevet 1. april 2012 Vi har fått papirene fra barnehagen i posten! Det er nesten litt skremmende og overveldende! Jeg vil ikke gi fra meg ungen min.... Jeg vet akkurat hva du mener. Den samme følelsen satt jeg med da vi skulle ta det skrittet der, men TM elsket barnehagen fra første stund, og det kommer nok H til og gjøre og. Dessuten er det begrenset hvor lenge den koselige "trille i vogn og kose seg" perioden varer. De har et behov for og være sammen med jevnaldrende og det behovet er igrunnen mer enn det vi kan klare og oppfylle for dem. Det tok en stund før JEG var komfortabel med og sende henne i barnehagen, men meg var den det var værst for- hun var glad til. Det kommer til og gå kjempe fint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mokkon83 Skrevet 9. april 2012 Forfatter #434 Del Skrevet 9. april 2012 hmmm, det er ei stund siden jeg har skrevet noe her... har egentlig blitt ganske så lite skriving både på facebook, blogg og her... vurderer å slette hele bloggen, føler jeg ikke får det til ordentlig og at ingen leser den! eller Mazilla har lest da ja,hva er nytt her i gården da.... moren til Mannen hadde bursdag nettopp... Jeg kjøpte gave (ei ny bok som har kommet ut, vet hun er glad i det alternative...) og et innrammet bilde jeg har tatt selv av H. La med kort også... Ingen tilbakemelding... sendte mms med bilde av H, ingenting igjen... Mannen prøvde å ringe, sende sms, la igjen melding på både veggen og chat på facebook...ingenting... Det er utrolig slitsomt for han dette med foreldrene... faren terroriserer han via mail, virker som om han prøver å psyke han ned... selv sender han ingenting igjen, fordi han ikke vil ha noen skitne metoder på samvittigheten... helt utrolig at han klarer, for faren er jammen meg ikke grei! søsteren hans vil heller ikke ha kontakt, hun har termin om 1mnd... trist at vi går glipp av alt... det er deilig å slippe dem faktisk... men det er ille at faren ikke kan la han være i fred... vi prater kun om dette som skjer når han får nye mailer, og det kan gå ei uke mellom hver eller at de kommer hver dag/natt... gjerne når faren drikker som nå er hele tiden virker det som Merker at dette sliter litt på forholdet vårt... Mannen blir mer giddesløs, sitter mest på pc og xbox... hjelper lite til med H eller i huset... gjør ingenting utenfor huset... og jeg er nå sliten og lei... har havnet tilbake i den samme gamle sirkelen som før og det er litt skummelt. kjenner jeg er utrolig lei.... det er helt enormt mye som må gjøres utenfor huset her, og han gidder ikke noenting... har ei liste som er så langt som et vondt år! blir helt stressa... jeg kikker etter hus hele tiden... et nyere hus som ikke har noen særlig hage... Mannen har kikket på hus med sjøutsikt, og de er gjerne store og gamle! grøss og gru!! vi burde ha et hus som er lett å vedlikeholde og holde rent... Mannen har jo alvorlig gressallergi og alvorlig husstøvallergi... og vi har hund..... som igjen har fått våteksem... herregud så lei jeg er!!!!!!!! deilig å få tømt seg.... takk og adjø.... over og ut... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 9. april 2012 #435 Del Skrevet 9. april 2012 Høres ikke ut som du har det så greit nei Visste ikke at du har blogg jeg! Leser den gjerne hvis jeg får link Stort av dere å sende gave, bilde og hilsninger til henne! Jeg vet ikke om jeg ville gjort det selv, i den situasjonen dere er. Utrolig trist at dem ikke kan oppfør seg som folk, og går glipp av oppveksten til H, snart har hun bursdag og allting... Og det lille søskenbarnet som snart kommer, som dere ikke har kontakt med. Jeg vet ikke annet enn at dere får heve dere over det, og ikke forvente noe mer, og prøve å ikke bli skuffet Kanskje mannen din rett og slett ikke bør lese mailene? Hvis han blir trist og sliten av det. Hva gjorde dere for å få det så fint sammen forrige gang dere hadde det tøft? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mokkon83 Skrevet 9. april 2012 Forfatter #436 Del Skrevet 9. april 2012 Høres ikke ut som du har det så greit nei Visste ikke at du har blogg jeg! Leser den gjerne hvis jeg får link Stort av dere å sende gave, bilde og hilsninger til henne! Jeg vet ikke om jeg ville gjort det selv, i den situasjonen dere er. Utrolig trist at dem ikke kan oppfør seg som folk, og går glipp av oppveksten til H, snart har hun bursdag og allting... Og det lille søskenbarnet som snart kommer, som dere ikke har kontakt med. Jeg vet ikke annet enn at dere får heve dere over det, og ikke forvente noe mer, og prøve å ikke bli skuffet Kanskje mannen din rett og slett ikke bør lese mailene? Hvis han blir trist og sliten av det. Hva gjorde dere for å få det så fint sammen forrige gang dere hadde det tøft? ja, det er litt trått for tida! kjenner jeg blir så sliten når jeg må gjøre alt i huset både ute og inne + alt som har med H å gjøre... Mannen er inne en gang på natta, og avogtil gir han henne flaske.. spurte imorges om han kunne stå opp med henne. svaret jeg fikk var "skal JEG stå opp med henne???!" kommer til å slutte å be om noenting som helst og heller la han se hvor sliten jeg faktisk er og hvor mye jeg gjør for oss.... jeg angret på at jeg sendte bildet til moren hans da jeg så hvordan hun er mot sin egen sønn... vil ikke at de skal sitte der og se bildet til vårt dyrebareste samtidig som de gir så faen... forrige gang vi fikk det bedre var etter en tur på familiekontoret.. men jeg har lyst til å ordne opp selv... han var med motvillig sist, og vil ikke be om det igjen. kommer til å gå bra igjen, er bare inne i en vond sirkel nå.... og mye av æren skal hans foreldre få.... sender link på facebook jeg, pupsilure Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 9. april 2012 #437 Del Skrevet 9. april 2012 Leit å høre at dere sliter igjen.. Synd at familien han skal få ødelegge så mye altså! Gammelt hus med stor hage må jo bare utgå for deres del, ellers kommer du til å jobbe deg ihjel! Nei, skaff dere noe nyere med mindre vedlikehold! Fine bilder på bloggen din. Ser ut som dere har hatt en fin påske! Når skal vi ta fotavtrykk igjen? Må vel gjøre det i løpet av måneden, så vi har 3, 6, 9 og 12 måneder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mokkon83 Skrevet 15. april 2012 Forfatter #438 Del Skrevet 15. april 2012 Oppdatering fra meg! Går myyyye bedre i hjemmet nå Jeg hadde en liten blødning og mistenker at det var hormonene som gjorde meg så ufattelig lei av Mannen Tror ikke han gjorde noe mindre enn vanlig... Han kunne gjerne gjort mer i huset.... Men så har han en veldig viktig jobb å gjøre, mye som skjer for tiden! Veldig stolt av han! Tror ikke jeg hadde klart èn dag i hans sko! Men så hadde sikkert ikke han klart å fylle mine heller Vi skal kikke oss om etter ei vaskedame som kan ta storrengjøring en dag i uka her. Ellers så vist Mannen meg et hus han likte (er ingen hage der, så det blir nok litt vel trått... og kun enkel garasje og ingen utvendig bod...) MEN det var halvparten så stort som det vi har nå og det er veldig bra! H ligger og sover lur nå, over en time! Mannen er på jobben en tur, men skal være med H mens jeg kjører avgårde for å kikke på en damesykkel! Ellers så sto Mannen opp med oss både igår og idag! Ei fin helg uten party party for hans del! Vi koste oss med kinamat og så sesong 1 av Lilyhammer Morsom!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mokkon83 Skrevet 16. april 2012 Forfatter #439 Del Skrevet 16. april 2012 Hadde en deilig gåtur med Mannen,H og hunden igår Vi fant ei kjempefin turløpe som vi skal få prøvd ut en dag! Var umulig å gå den med emmaljungavogna... Muligens om vi hadde hatt en trehjuling. Skal ha henne i manducaen neste gang Ellers så var jeg ute og trillet i over 1 time idag! Har fått meg MapMyRun på tlf, veldig motiverende! Gikk over 5km Onsdag skal H på 1 års kontroll og allergitest på torsdag Kommer ei jente å triller med henne på onsdag ettermiddag (hvis hun ikke blir dårlig av vaksine) og jeg skal på zumba Må prøve å komme meg igang igjen her!! Ellers så er svigermonstrene på gang med trusselmailer til Mannen igjen, så alt er som det skal... Syns synd på han.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mokkon83 Skrevet 20. april 2012 Forfatter #440 Del Skrevet 20. april 2012 God helg!! Da har H vært på ettårskontroll! Hun er frisk som en frisk og følger sin egen kurve Med sine 68cm og 7115g er hun en lettvekter, men er i rute i utviklingen Det var ikke noe moro med de to vaksinesprøytene.... Glad Mannen var med! Dagen etter var vi hos barnelege for å sjekke allergier. Får svar på de prøvene om 4 uker. Hun har vært veldig snørrete, rennende øyne og virket som hun klødde i nesa. En del nysing også. Var ingen utslag på pirkè. Hun var virkelig ikke fornøyd stakkar... Idag var vi hos dyrlegen med hunden.... Han fikk full bedøvelse, enda ikke helt i slag her... Ligger med "lampeskjerm" på... Han har da matallergi som gir kløende eksem... Det er jo bare helt fantastisk.... Han kan ikke få noen som helst menneskemat... Det blir vanskelig ettersom H hiver ned til han i ett kjør. Hun elsker å gi han brødbiter... Nå skal jeg synke ned i sofaen og slappe av! Imorgen skal vi i bursdag til nydelige S, blir koselig å se dem alle igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå