Gå til innhold

Mazzi i tåka

Mazilla

Anbefalte innlegg

Puh, arbeidsuka er over! :sove: Nå er det godt at det er helg! Til mandag kommer sannsynligvis hun jeg har vikariert for tilbake, og det er deilig.. ;) Jeg fikk hadetkos av alle jentene i klassen da jeg gikk i dag. De er jo søte da! :rodmer: Og i går fikk jeg en søt liten pakke av ei, og inni var det noe hun hadde perlet. Koselig! Men samtidig er de helt ufattelig utmattende, særlig i og med at de opptrer i flokk og girer hverandre opp.. Men nå er det over ;)

Jeg fikk spørsmål om jeg kan vikariere litt for en assistent, men jeg er litt usikker på om jeg vil det. For det første innebærer det en helt annen lønn, og for det andre føler jeg ikke for å bli kasta rundt i diverse klasser, samt sfo.. :sjenert: Får se hva jeg sier når rektor ringer til mandag! :jepp:

Helga byr på litt flere planer enn jeg liker, men det blir sikkert koselig også! :jepp:

Nå sitter jeg godt planta i sofaen i rent hus, med sovende barn, :vin: i glasset, Ylvis på TV og lasagne i ovnen. Jeg er trøtt, men tilværelsen er ikke sånn aller verst likevel :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ble ikke noe der. Forsåvidt like greit, i og med at jeg kjente på meg selv at den ene jobben ville jeg ha bare for å "vinne over de andre søkerne", ikke pga jobben i seg selv. Det blir jo litt feil... ;) Den andre var jo en vikarjobb, og de kommer det alltids flere av. Har forsåvidt fått en annen jobbrelatert nyhet, men det kan jeg ikke si noe mer om foreløpig.. :lur:

I dag fikk jeg sove til klokka var over 9! :bolledeig: Fortsatt trøtt, men en kaffe nå, så tenker jeg det hjelper seg! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt være det er en stund til det kommer noen nyheter, så det er like greit å roe popcornspisinga... :ler:

I går var vi på fest en time unna. Han godeste kjørte, mens mamma satt barnevakt for S. Jeg tok noen øl, og fikk lov til å sove i dag morges. Vi var i seng litt over to, og halv seks var det morgen for S. Stakkars han godeste! Han sover nå da, og har gjort det et par timer alt. Nå tror jeg faktisk S har sovna også! Hun var stuptrøtt, men har ikke helt knekt koden med dagsoving hjemme. Vi har vel vært litt for flinke til å putte henne i bilen i helgene, for der sover hun veldig godt.. I dag fikk hun flaske og bamse med seg i senga, og nå virker det som hun har roa seg! :overrasket: Hun har jo slutta med flaske før leggetid, så det var et hjertelig gjensyn! :fnise:

Nå nyter jeg en stille stund, og håper de to andre sover en stund begge to.. ;) Vi skal egentlig på brunsj hos mamma om en times tid, men jeg vekker ikke S bare for det, om det skulle bli aktuelt.. Men den tid, den sorg! :jepp:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så blir det litt assistentjobbing på meg. I første omgang bare i dag, men spørs om ikke det blir hele uka.. Ikke så lett å si nei når rektor og svigermor maser ;) Men det blir jo sikkert koselig da. Er spent på hvordan det blir etterpå, for da skal jeg inn i klassen jeg har hatt, og se hvordan de er med den vanlige læreren sin. Blir jo dessuten spennende å treffe henne også! Håper bare hun er fornøyd med innsatsen min.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S virker som en festelig jente :jepp:

Jeg jobbet et år som lærervikar og på SFO på tre ulike skoler og på alle klassetrinn, men jeg hadde bestemt meg mange år i forveien at lærer, det skulle jeg aldri bli ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor jobber der.. Nå er hun sjefen min deler av dagen. Hele uka it is... Ja ja, jeg slipper jo å kjede meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og oppdaterer meg på dagene deres.

Høres ut som du hadde en fin og avslappende helg :jepp:

Forstår godt at det er litt kjedelig å gå fra lærer til assistent, håper du får noen innholdsrike dager allikevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at det var digg med helg! :fnise: Barn er jo veldig søte, men det kan bli litt slitsomt også skjønner jeg... Mamma jobbet et år i barnehage etter videregående, og hun sa at hun har aldri vært så sliten som etter første uken der! :ler: Men ja, du kjeder deg nok i allefall ikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for besøket, Mokkon83! Koselig som alltid å samle smått og stort :)

Lang og lat morgen med S i dag. Leverte i barnehagen for en halvtimes tid siden. Nå nyter jeg tilværelsen med kafefrokost og aviser. Deilig med litt rolig alenetid etter noen uker med mye mas og uro.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Svigermor som sjef :overrasket: det går greit eller? Jeg er glad i min svigermor altså, men synes det er veldig ok å skille privat og profesjonelt der...

Hørtes ut som en deilig frokost i går! :) det skjer aldri før jobb her i gården. B-menneske som jeg er sover jeg gjerne så lenge at jeg må ta brødskiva i hånda på veien....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle gjerne hatt muligheten til å sove lenge selv, men nå for tida våkner S bare tidligere og tidligere, så jeg vet snart ikke hva jeg skal gjøre... I dag var klokka 0445.... Da gjorde jeg noe som IKKE skal bli en vane; ga en melkeflaske i senga i håp om at hun sovna igjen.. :Gjesp:

Svigermor som sjef er helt ok. Ser ikke noe særlig til henne, så hovedproblemet er å si nei til henne.. Neste uke trengte hun meg til 1615 og 1630 hver dag, og hadde på egenhånd skaffa et gammelt og forovervendt sete så svigerfar kunne hente i bhg, før hun i det hele tatt visste om jeg kunne jobbe.. :overrasket: Fullstendig uaktuelt, men vi hadde tenkt å kjøpe et sete til han godeste, så vi fikk gjort det og setter det midlertidig i bilen til svigers.

Endret av Mazilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, 04.45 :overrasket: Det var jo kanskje litt i tidligste laget ja... :Gjesp: Håper det går seg til kjapt!

Litt i overkant beslutningsdyktig denne svigermoren din høres det ut som, hører ikke med deg om det passer å jobbe engang... Hvor lenge har du oppdrag der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok fordi hun vet at det alltid passer, så jeg blir nok der av og på når noen er syke til jeg får en ordentlig jobb.. Denne uka er det bare torsdag og fredag, men neste uke blir det hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S har funnet ut hvordan man klatrer ut av sprinkelsenga... :roll: Vi fant ut at det var best å ta av hele den ene langveggen, for ellers kan hun jo slå seg helseløs! :overrasket: Så jada, nå er det første natt i "ny" seng. Først brukte hun evigheter på å roe seg, lille tuppa som vanligvis sovner på et blunk.. Hun grein, og hver gang vi kom inn stod hun ved døra med dyna under den ene armen, og bamsene under den andre.. Til slutt roa hun seg, men vi hørte nettopp et stort dunk. Jeg løp inn, og der lå hun på gulvet ved siden av senga, oppå dyna, og sov.. :hoho: Bra gjort å ramle ut av senga og ikke våkne! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...