Gå til innhold

Mazzi i tåka

Mazilla

Anbefalte innlegg

Håper du er bedre i formen nå :klemmer:

Ja, det er utrolig man får gjort når de små er borte eller sover :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oisann, her har visst boka havna litt i bakleksa. Det er ikke det at det er så travelt for tida, men jeg har bare ikke hatt noe særlig å skrive om.

I går var vi på besøk i barnehagen. Tror det blir skikkelig bra! De er 10 nye og 4 gamle unger, og S blir en av de eldste(!) på sin avdeling, men heldigvis begynner ikke alle på en gang. Barnehagen er kjempefin, og vi trenger ikke ha med sovevogn eller noen ting. Bare skift og bleier. Og badebleier, siden de har vannrom.. :fnise: Meeeen, det blir nok gøyere for S enn for meg. Jeg måtte kjempe mot tårene da de snakka om avskjeden og det å la barnet være igjen der. Uff, jeg vil ikke tenke på det! Vi har jo to måneder igjen å kose oss hjemme først! :Nikke:

Ellers er jeg rimelig kake for tida. S har begynt å våkne rundt 4. Selv om jeg nekter å stå opp før nærmere 6, er det ikke akkurat kvalitetssøvn de siste par timene med en klagende S på babycallen. Jeg tror hun også sover litt innimellom der altså.. Lar henne ikke ligge vrælende i to timer før jeg tar henne.. :ler: I dag fikk jeg en god snørr&tårer-nuss da jeg tok henne opp. Vanskelig å være sur da, selv om klokka bare var 0550. ;)

Naboen er forresten bortreist, så vi nyyyyyter stillheten. Ingen biler og mopeder ut og inn, ingen smelling med dører, røyklukt inne, kjefting, krangling, musikk eller gneldrende bikkje. Håper de aldri kommer tilbake!!! Men det er vel litt mye å håpe på.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å ha barn som våkner om natten vet jeg alt om :snurt:

Men kan ikke annet enn å gi deg en :klemmer:

Nyt husfreden, så lenge den varer - Og ha ei flott helg :sol:

Endret av Spatula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det er en stund til hun skal begynne i barnehagen, så får dere kost dere hjemme litt til :)

Nyt stillheten, og ha en flott helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff... Tidlige morninger er ikke stas. M våknet opp 0545 og det syns jeg er tidlig når hun nattammes! Pleier å være mellom 7 og 8. Da fikk pent far stå opp ;)

Nyt nabofri og helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Joda, har det fint jeg. Naboene er fortsatt på ferie, og S har heldigvis slutta med å våkne klokka 4! :hoppe: Han godeste jobber veldig mye for tida, men nå er det jo snart juli og ferietid, så vi overlever. Vi har bestilt oss kjærestetur til København i ferien. Tips til hva vi bør se og gjøre mottas med takk. Det eneste som er bestemt er at vi skal i Tivoli.. :fnise:

I går og i forgårs passet jeg Mokkon83s lille H en stund mens hun skulle noen ærend. Kjempekoselig å trille S og H i tvillingvogn rundt i byen! :jepp: I går kveld kjøpte vi oss spisestue til det nye huset vårt. Den er ganske pent brukt, og jeg vil ikke bruke titusener av kroner på spisestue når vi har småunger i hus. Må jo ha møbler vi tør å bruke! :jepp:

Ellers er visst sommeren innom en snartur igjen, så her er det bare å nyte det så lenge det varer! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

I går og i forgårs passet jeg Mokkon83s lille H en stund mens hun skulle noen ærend. Kjempekoselig å trille S og H i tvillingvogn rundt i byen! :jepp: I går kveld kjøpte vi oss spisestue til det nye huset vårt. Den er ganske pent brukt, og jeg vil ikke bruke titusener av kroner på spisestue når vi har småunger i hus. Må jo ha møbler vi tør å bruke! :jepp:

I flertall? :lur: Noe du har lyst til å fortelle oss?? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med spisestue! :) Greit å ha noe som tåler litt, hvert fall siden vesla di er i den alderen hun er i :) Kommer sikkert til å klatre litt og slik, sånn som på den bleie reklama :fnise:

Det er så rart å tenke på at det er et så slit å komme seg opp på en stol!

Jeg har aldri vært i København, så har vel egentlig ingen tips. Du får kikke litt inne her, kan jo så klart hende du har gjort det men ;)

Ble nysgjerrig jeg nå, kunne tenkt meg å dratt til København, så nå begynte jeg å kikke inne på den sia :fnise:

Er dyrepark der, og i dyreparken er det et tårn du kan gå opp i og får utsikt over København :)

Også er det en del sånne båtturer man kan bli med på, Canal Tours.

Her har du noen tips og.

Dere finner nok masse som dere kan finne på vil jeg tro! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:opplyser: Ingen flere små på oss før jeg har fått en jobb jeg kan ta permisjon fra! Dere altså! :ler:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!! :klemmer:

Tuuusen takk igjen! Det betyr utrolig mye å kunne spørre deg :klemmer: (og få ja! :fnise: )

Passet mi søster sin lille pjokk igår, trillet i byen :) Ante ikke at tvillingmødre får så mange medlidende blikk! :daane: Tilogmed tiggerne så medlidende på meg... hmm... :sjenert:

Fant dere noe sted å sette spisebordet da? :fnise:

Lyst til å trille i lysløypa imorgen formiddag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener, det var nok av medlidenhet å få ja!! :ler:

Spisestua står nå på soverommet vårt. Det gjør forsåvidt ikke noe, for vi trenger ikke gulvplassen til noe annet. Det eneste som er litt kjipt er at vi ikke kan la S surre rundt der, for da kan hun velte stolene over seg. Det hender jo på formiddagen at jeg vasker eller bretter tøy og går litt mellom rommene.. Noen morgener har det dessuten vært veeeeldig deilig å slumre litt på sengekanten mens hun styrer rundt, men nå er det slutt på det! Får håpe det er slutt på altfor tidlige morgener også, men det tror jeg egentlig ikke... :rolleyes:

Nå gjør jeg noe jeg ikke pleier (heldigvis). Sitter helt alene med en iskald halvliter. S sover og han godeste er på jobb, og ølen ropte på meg fra kjøleskapet... :sjenert: For å være helt ærlig er det en av de beste halvliterne jeg noen gang har smakt. Passe trøtt etter nok en tidlig morgen etterfulgt av en full-fart-dag i strålende :sol: , så nå var det helt fantastisk å krype opp i hjørnet på sofaen med laptop, fjernkontroll og en iskald Hansa. :skaal:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen øl smaker bare bedre enn andre ;)

Håper du fikk en deilig liten stund for deg selv, og at du har en trivelig helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker at du er glad i Hansa ;) Høres ut som en velfortjent stille stund for seg selv :)

Håper helgen har vært fin også! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helga har vært riktig så fin. I går morges løp vi i lysløypa mens S var hos sin morfar. Det bøtta ned med regn, men slutta akkurat da vi parkerte og skulle begynne løpinga. Satte ny pers, så det ble absolutt en godkjent økt! :tommelopp: Ellers har vi for det meste vært hos svigers, i og med at broren til han godeste, kona og jenta deres på 10 mnd har vært hjemme en snartur. S var så søt i formiddag, hun satte seg på huk ved siden av kusina si og prata til henne, før hun ga henne et bløtt kyss på nesa.. :rodmer:

Det var vært et stort arrangement i byen i helga, men vi kom oss aldri så langt. Bedre lykke neste år! :ler: Været var uansett ikke allverdens, så da var det like greit å slippe bytur. Nå er S en tur hos mormor, mens vi andre sløver (og depper over at naboen nettopp kom hjem igjen etter en to ukers tur... Beste to ukene siden de flytta inn i jula!!) Jeg har nettopp vaska alle gulvene, så nå lukter det deilig av grønnsåpe her, og jeg har fortjent å sitte litt med beina på bordet :nigo:

Lilywhite: Tre år i Bergen gjorde litt med meg! :hjerte: Hansa og Brann :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...