Gå til innhold

Mazzi i tåka

Fremhevede innlegg

Skrevet

Åh nei, så leit!! Jeg håper fortsatt det ordner seg for deg snaaaart!!!!! Men skjønner godt du er lei deg, been there, done that! Det er noe skikkelig drit!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det verste er egentlig at jeg har lyst til at S skal få småsøsken som ikke blir altfor langt unna henne i alder... Kunne godt tenke meg å bli prøver i april/mai, men kan/tør jo ikke det.. Kan ikke akkurat ta enda en permisjon uten annet enn engangsstønad, for ikke å snakke om hvor lenge jeg da har vært utenfor arbeidsmarkedet etterpå! :sukk:

Men men, jeg kan jo ikke gi opp heller.. Får pushe på vikarbyråene, søke jobber med litt lengre reisevei også, kontakte store bedrifter her osv osv.. Det føles bare så meningsløst, for jeg hadde tross alt en strålende attest fra der jeg ble innstilt som andremann nå, hvor sjefen gir sine varmeste anbefalinger.. Tydeligvis ikke verdt noe som helst, i og med at han ikke ville ha meg.. :rasende:

Hah, jeg skal vise han! :pisk:

Som dere kanskje skjønner veksler jeg litt mellom å være skuffa, sint, lei meg, motløs og hevngjerrig, i tillegg til en god dose babysyk! :ler::sjenert:

Skrevet

Sender en stor :klem:

Kan du ikke jobbe med noe annet en stund mens du fortsatt søker? Da om du blir gravid blir det ikke bare kontantstøtte.

Skjønner det er surt å ikke få jobben man ønsker og er kvalifisert til! :(

Skrevet

Takk for :klem: Neytiri! Jo, jeg vil i grunnen jobbe med nesten hva som helst, men jeg får jo ingenting! Underkvalifisert, overkvalifisert, mangler erfaring osv osv.... :sukk: Vikarbyråene vil ikke sette meg til hva som helst, siden jeg har den utdanninga jeg har.. Skal registrere meg et nytt sted nå, og der vurderer jeg å ikke si at jeg har utdanning.. :sjenert:

Skrevet (endret)

Åååh Mazzi :klemmer:

Endret av Spatula
Skrevet

Uff nesten teit om man er overkvalifisert, jobb må man ha til slutt :(

Håper det kommer noe snart!

Skrevet

Søndagslykke :hjerte:

-S har kommet hjem fra overnattingsbesøk

-Mann og barn leker inne

-Jeg sitter i solveggen i bare singlet med bok og kaffekopp

Viktig å sette pris på de små tingene når alt er litt dystert.. :)

Skrevet

Så flink du er å finne de positive tingene :hjerte: Det hørtes ut som en finfin søndag!! :klemmer:

Skrevet

Huff... Jeg føler med deg i frustrasjonen. Spesielt når man har planer som bygger litt på å oppnå en skikkelig inntekt! Men bra du greier å finne alle de små hyggelige lyspunktene i hverdagen. Det ordner seg for snille jenter, som Mail sa ;)

Skrevet

Så kjedelig at det går trått med jobbsøkingen! :kose: Men en eller annen gang må det jo snu :) Håper du lykkes snart! :klemmer:

Kjekt at det ligger an til å bli en god søndag i allefall! :hjerte:

Skrevet

:klemmer: Så kjedelig at det gikk sånn med den jobben..... :(

Skjønner at det er frustrerende med de vikarbyråene også.... Men det at du har den utdannelsen bør du jo si, men legge vekt på at du ønsker hva som helst! Det som er kjekt med et sånne byråer er vel at man kan prøve ut litt forskjellige jobber? Kanskje det åpner seg for andre jobber når du først har kommet inn i et firma :) Som de andre sier så ordner det seg alltid for snille piker :)

Skrevet

Søndagslykke :hjerte:

-S har kommet hjem fra overnattingsbesøk

-Mann og barn leker inne

-Jeg sitter i solveggen i bare singlet med bok og kaffekopp

Viktig å sette pris på de små tingene når alt er litt dystert.. :)

Det er så sant så sant, man må holde motet oppe, se fremover og nyte de små tingene som gir en litt lykke! :) Til tider lettere sagt enn gjort, men man må bare :)

Ønsker deg masse lykke til fremover, og jeg er enig med de kloke jentene her, og snart går det din vei vet du! :jepp:

:klem::kose:

Skrevet

Har søkt en jobb og registrert meg hos to vikarbyråer til i dag. Nå tror jeg jeg har registrert meg hos alle.. I tillegg har jeg kontaktet en større virksomhet jeg hadde et møte med i fjor høst angående jobbmuligheter, i håp om å få til et møte til. Nå har jeg gjort mitt for i dag... :sjenert:

Skrevet

Møte til fredag.. :sjenert:

Skrevet

:skya: Møte på fredag!

Ellers vil jeg bare gi deg en god :klem: Det ordner seg!

Skrevet

Det stemmer.. Da vi møttes sist hadde de ingen muligheter for å tilsette flere, og det spørs vel om det har endra seg noe særlig, men det er jo greit å holde kontakten/minne dem på at jeg finnes, sånn i tilfelle det skjer noe der en vakker dag.. :sjenert:

Skrevet

Skryteinnlegg for å ha noe å se tilbake på senere:

S suger til seg kunnskap for tida. Hun er så "sulten" at det er nesten skummelt ;) Hun kan forbokstavene til alle i barnehagen, pluss noen til; "mamma sin", "pappa sin" osv, og leter etter/finner bokstaver overalt.. Hun prater som en foss, og lager laaange setninger om både konkrete og abstrakte ting. Hun begynner også å få god kontroll på tallene, både muntlig og skriftlig. Hun teller mer eller mindre til 14, selv om det stokker seg litt noen ganger. I stad pekte hun på husnummeret vårt (tosifret), og kunne begge tallene, helt uten å ha blitt spurt. Hun elsker å synge, og har maaange sanger med riktig tekst og melodi på repertoaret. Bæ bæ lille lam, Mikkel Rev, Lille kattepus, Du har to øyne, Med krøllet hale, Hokus og pokus, God morgen alle sammen og flere til, dette var bare de jeg kom på i farta.. :) Hukommelsen er også helt enorm! På torsdag var vi på kafé, og det første hun sa var "male kinna!". Hun fikk nemlig ansiktsmaling der for over tre uker siden.. :overrasket: Vi har ikke snakket om det etter den dagen, og da var det dessuten pakket fullt med folk, mens på torsdag var det bare oss to der. Hun overrasker stadig, og kan så mye! Det er helt utrolig å tenke på at for ett år siden kunne hun ikke gå engang... ;)

Jeg får satt tålmodigheten på prøve titt og ofte, men det betaler seg å ta seg tid. S har STERKE meninger om det meste, men så lenge hun får gjøre ting i sitt eget tempo og blir forberedt i god tid på hva som skal skje og gjøre seg ferdig med sitt, klarer vi stort sett å unngå de største raseriutbruddene.

Å være mamma er så utrolig overveldende, og mye bedre enn jeg hadde trodd.. :hjerte: To små armer rundt halsen, og en liten stemme som sier "gla i deg, mamma".... Hva er vel bedre enn det? :rodmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...