Gå til innhold

Mensentråden


S@va

Anbefalte innlegg

Enda en PP uten suksess :-(

Jeg var ofte svimmel i det siste, av og til måtte jeg stoppe og lukke øynene for å gjenvinne balansen. Jeg måtte tisse også ganske ofte, så jeg var ganske sikker på at JAAA, denne gangen klaffer det. Så jeg ba og håpet på at mensen ikke kommer den 12. mai. Nei, den kommer nok ikke 12. mai for den kom i går, 9. mai!!!!!!

Er det mulig??? Jeg som alltid har hatt så regelmessig mens at man kunne ha laget kalender etter den! Men nå kom den 3 dager tidligere!

Jeg er så skuffet og lei meg. Vi har prøvd i snart 1 år, og jeg var så glad for at jeg endelig var svimmel og måtte tisse ofte... og desto større ble skuffelsen. Jeg var på jobb da jeg fikk rødbrun utflod i går, og tenkte: ja, det er sikkert festeblødning, den kom jo før mensen og var mørkfarget. Men jeg måtte innse i morges at dette var nok mensen...jeg har bare lyst til å gjemme meg og gråte...

Hvorfor skal det være så meningsløst vanskelig for mennesker som virkelig VIL bli gravide å bli det??? Og andre som ikke vil ha barn, eller lever et usunt liv blir det uten problemer!

Nå skal jeg begynne med eggløsningstest igjen. Den hjalp jo ikke de forrige gangene, men jeg trenger noe som kan gi meg litt håp.

Det verste med det hele er at vi må holde maska foran alle, på jobb, familien. "Neida, vi planlegger ikke barn i nærmeste fremtid", men jeg kjenner at jeg klarer såvidt å holde tårene tilbake... Vi har bestemt oss for ikke å si noe før babyen er i magen, og takk og pris for det! Nå hadde sikkert alle spurt hvordan det går, og om alt er i orden, og det hadde jeg ikke taklet!

Det er klart at vi lurer hver eneste dag på om noe er galt med oss! Men vi har bestemt oss at hvis ikke vi blir gravide i løpet av de neste 2 månedene, da ber vi om utredning. Vi har da prøvd aktivt i over ett år i tillegg til at vi mange ganger har hatt ubeskyttet sex i over 5 år. Da planla vi ikke barn og var bare fornøyd med at jeg ikke ble gravid, men nå tenker jeg at det burde ha ringt noen bjeller at jeg ikke ble gravid etter så mye ubeskyttet sex!

Det var godt å få alt dette ut, takk for at dere leste innlegget mitt. Lykke til alle dere prøvere!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mensen er grusomt!! Hate it!

Skal ikke få mensen, denne måneden går jeg for positiv test i stedet! :)

Lykke til alle sammen ! Vi fortjener det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære tante Rød,

Du er ikke ønsket i hverken mai eller juni. Du kan se til pokker å holde deg langt, langt unna! Teite drittkjerring!!!!! Så det så! :skratte:

Mvh

S@va

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mensen nå. Masse smerter den første dagen, kjempekvalm, ofte svimmel, mye mer irritabel enn ellers. Skulle ønske man bare kunne ta en pille for å sette igang prosessen med mens og egg og styr, for de som ønsker barn. Så kunne man slippe det når man ikke ønsker barn. Det er en utopi jeg vet aldri vil skje, men. Hadde jo gjort at uønskede graviditeter ikke hadde skjedd også.

Når det er sagt syns jeg skikkelig synd på dere som virkelig, virkelig ønsker barn og ikke blir gravide. Håper det ordner seg for dere!! Særlig for AB som har prøvd i over et år. Lykke til, håper mensen holder seg unna de neste ni mnd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett år med prøving nå, og TR dukka opp akkurat til kalkulert dato :(

Det er så inn i hestegampen dårlig gjort :kjempesinna:

Eneste positive er at nå har jeg fått henvisning til Riksen for utredning.

Så det blir spekemat, vin og ost fremover *yummy* ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trolletrine

Og da fikk jeg besøk av TR :tristbla: og så jeg som av en eller annen grunn virkelig følte at NÅ klaffet det! Såååå feil kan man altså ta....sukk :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen "tante" på 9 måneder etter p-ring slutt....

....SÅ besøk! :jepp:

....SÅ slutt! :jepp:

....SÅ masse prøving! :jepp:

....SÅ en og halv uke.....og det blør igjen?!?!?! :kjefte:

Skal bli bra når ting kommer i balanse igjen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvor er du ditt hælvete :frustrert: Jeg gidder ikke kaste bort penger på en test bare fordi du roter med hodet mitt. Fem dager for seint er uforskamma seint! :fy_fy: Og hvorfor dra meg gjennom PMS'en i forrige uke uten å dukke opp selv. :kjempesinna:

:pisk: kom deg på plass så jeg veit hva jeg har å forholde meg til, så jeg kan slutte å løpe å tisse hele tida, og så jeg kan slutte å spise :vekt:

BTW; dette er den beste tråden på lenge :tommelopp:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Kjære mensen,

Jeg ønsker med dette å si opp mitt abonnement. Leveringen har vært presis hver eneste måned, men jeg er ikke fornøyd med produktet og ønsker å forsøke andre muligheter. Jeg kommer nok tilbake med et nytt abonnement etter hvert, men kjenner at jeg trenger en pause på ca 9 måneder nå.

Mvh

meg

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grrr! Selv etter lang tids prøving er jeg klar over at mensen kommer og at den varer i ca 1 uke. Det betyr jo at man er klar for en ny runde. MEN NÅR "MENSEN" VARER I OVER 5 (!!!) UKER!! Da blir jeg mer enn forbannet og fortvilet. Da har man jo virkelig ikke sjangs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 uker?!? Hvordan i all verden går det ann? Stakkars deg! Synes det er mer enn ille nok med vanlig lengde.... :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis ikke full mens, men alt fra bittelitt til nok. Aldri uten truseinnlegg eller bind. Men har fått time til gyn til uka. Håper på noe svar da. Har prøvd i snart 1 år, så det er vel på tide med en liten sjekk uansett... selv om vi har et barn på snart 2 fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja! Så kan man ikke ha sex, og føler man stinker (jeg føler det ihvertfall sånn, selvom ingen noengang har sagt det), så er det stress å bytta tampong (særlig når jeg må drive og sloss med p-ringen oppi der)

hvorfor har du p-ring når du har mens, da er den jo ute en uke??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære mensen.

Du har nok ledd godt da du satte igang prosessen denne gangen. Men du kunne da virkelig gitt meg EN dag ekstra uten. Akkurat idag da jeg skulle få meg et nummer :snurt:

Bare vent, om et par tiår forsvinner du for godt :lur:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...