Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vel, har du prøvd noe som IKKE virker og spesfiserer det, så er det jo logisk at de tvert imot ikke vil prøve det ;)

ja hadde jeg hørt på råd og tips fra Lungeavdelingen og helsevesenet generellt så hadde jeg fortsatt knasket medisiner og hatt en jævlig

tilværelse.

Nei det er klart jeg ikke var allergisk, det er klart blodprøvene viste feil gjennom flere år, innbillte både meg og laboratoriet som tolket prøvene alt sammen :klaske:

Vel, har du prøvd noe som IKKE virker og spesfiserer det, så er det jo logisk at de tvert imot ikke vil prøve det ;) Vet du,jeg har flest opplevelser med det motsatte.En sier det ikke virket på seg,men at folk da av en eller annen grunn tror at det kan virke på dem. OG da går ut og sløser penger på en ting som er døfødt. Derfor nei.

haha knasker ikke mye medisiner faktisk og har det egentlig veldig bra jeg

du kan påstå en ting,da kan vel jeg også.Ettersom verken du eller jeg kan dokumentere annet ?? du kan ikke bevise at apparatet virker og jeg kan vel ikke bevise at du ikke var allergisk. ya see?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk fra gjenklistra øyne hver morgen. Jeg brukte lang tid med myk klut med vann hver morgen for å få vekk alt pusset hver morgen, fra morgen til kveld hadde jeg sånn tykt gelelag på øyet i tillegg til at det verket og klødde. Jeg slet med pusten og sov dårlig såklart. Jeg nøs hele tiden, snørra rant. Jeg har prøvd massevis av medisiner, eneste effekten var at jeg ble trøtt, men øyedråpene lindret litt på kløen i øynene.

Da jeg var 14 tok moren min meg med til en alternativ behandler, jeg ble da behandlet med akupunktur, homeopati, kinesologi, samtidig som denne behandleren var kiropraktor så han rettet opp en skjevhet i ryggen min som kunne gitt meg plager senere i livet.

Iløpet av behandlingene hos han, ble jeg såpass bra at jeg ikke reagerte spesielt i det hele tatt, kun på dager med ekstrem spreding kunne jeg kjenne litt kløe i øynene, men bare bittelitt.

Først nå 16 år etterpå har jeg begynt å kjenne at det er mer kløe og nysing igjen så jeg vet at det kanskje er på tide med en ny behandlingsrunde... brukte 5-6 behandlinger totalt sist,

Jeg mener at hva så om man går til alternativ behandler som tjener penger på det, sålenge man blir bedre eller helt bra av noe?

Legemiddelindustrien tjener da rått på medisiner de og, da burde man kanskje ikke bruke medisiner da?

Det viktigste må da være at man har blitt frisk eller hvertfall bedre? Hverken legemedisin eller alternativ medisin kan garantere at man blir helt frisk, eller garanterer at man aldri vil få tilbakefall?

Metoden er bør ikke være det viktigste, men at man har funnet noe som gjør at man blir bra igjen.

• Liker 1
Gjest Tjoms
Skrevet

Jeg gikk fra gjenklistra øyne hver morgen. Jeg brukte lang tid med myk klut med vann hver morgen for å få vekk alt pusset hver morgen, fra morgen til kveld hadde jeg sånn tykt gelelag på øyet i tillegg til at det verket og klødde. Jeg slet med pusten og sov dårlig såklart. Jeg nøs hele tiden, snørra rant. Jeg har prøvd massevis av medisiner, eneste effekten var at jeg ble trøtt, men øyedråpene lindret litt på kløen i øynene.

Da jeg var 14 tok moren min meg med til en alternativ behandler, jeg ble da behandlet med akupunktur, homeopati, kinesologi, samtidig som denne behandleren var kiropraktor så han rettet opp en skjevhet i ryggen min som kunne gitt meg plager senere i livet.

Iløpet av behandlingene hos han, ble jeg såpass bra at jeg ikke reagerte spesielt i det hele tatt, kun på dager med ekstrem spreding kunne jeg kjenne litt kløe i øynene, men bare bittelitt.

Først nå 16 år etterpå har jeg begynt å kjenne at det er mer kløe og nysing igjen så jeg vet at det kanskje er på tide med en ny behandlingsrunde... brukte 5-6 behandlinger totalt sist,

Jeg mener at hva så om man går til alternativ behandler som tjener penger på det, sålenge man blir bedre eller helt bra av noe?

Legemiddelindustrien tjener da rått på medisiner de og, da burde man kanskje ikke bruke medisiner da?

Det viktigste må da være at man har blitt frisk eller hvertfall bedre? Hverken legemedisin eller alternativ medisin kan garantere at man blir helt frisk, eller garanterer at man aldri vil få tilbakefall?

Metoden er bør ikke være det viktigste, men at man har funnet noe som gjør at man blir bra igjen.

Amen!

Og Kårky: Nå spurte faktisk TS om alternative metoder for å bli kvitt pollenallergi, så dette er jo ikke noe vi andre prakker på TS, men gir råd fordi h*n har spurt om det.

• Liker 1
Gjest Siri
Skrevet

Du kan jo se på den maska jeg nettopp laget tråd om?

Jeg har prøvd allergivaksinasjon det fungerte vertfall ikke ble mye verre! Fraråder allergivaksinasjon, har hørt om mange andre som også ble verre.

Undersøkelsene som er gjort på allergivaksinasjon viser at 50 % blir bedre men det er et men for de ble bedre for den allergien de kom for. (altså de kan få andre allergier og få mye verre allergi og likevel få betegnelsen ha blitt bedre i undersøkelsen)

Et godt tips er og passe på og ikke spise antioksidanter i pollen sesongen da det gjør at immunsystemet reagerer mer. Altså det er slik at tar du antioksidanter når du har vanlig infeksjon eller sykdom så blir du gjerne fortere frisk pga at immunsystemet. Spiser du antioksidanter samtidig som noe du er allergisk mot blir du gjerne dårligere mere allergisk den dagen! Slik fungerer det tydelig på meg spiser jeg sjokolade hovner øynene opp mye mye, mye mer det blir ekstremt mye verre. Kanskje 100 ganger verre, jeg vet ikke jeg men det er en ekstrem forskjell de gangene jeg har vært så dum og tatt antioksidant tabellett for eksempel.

Du kan jo selv teste om det er tilfellet med deg ved og ta antioksidant tabletter? Og prøve en dag med og en dag uten dor eksempel. Greit og vite. For det er en del matvarer som inneholder mye antioksydanter.

Håper du/ dere kan gi beskjed her om du prøver med /uten antioksydanter.:)

(jeg har og hørt mye bra om to ulike personer som har fått mange friske men jeg skal finne ut mye mer om det svarer her om jeg bestemmer meg for og prøve det. Det er noe slikt naturmedisein og atioksidant opplegg en tar på høsten og frem til januar eller noe det hadde såpass mange fonøyde at jeg skal se mere på det :))

Gjest Siri
Skrevet

Uten at jeg har tatt den selv så vet jeg en kan ta en pollenvaksine hos fastlegen. Har du sjekka ut den?

Tenkte jeg skulle ta den neste år, for jeg er møkkalei pollen og allergi, jeg også..

Det var det jeg frarådet..

Kan hende jeg tar feil men jeg tror ikke det er lurt, pga mange jeg har snakket med, både pasienter og leger.. Jeg kunne vertfall ønske jeg aldri hadde prøvd det. :sjenert:

Skrevet

Jeg er nettopp ferdig med et 5-årig vaksinasjons program mot pollen (i mitt tilfelle timotei og bjørk)

Altså ikke kortison-sprøyte, men hyposensibilisering..

Behandlingen har hatt full effekt på meg, og jeg har vært esktremt rammet og hyperallergisk siden jeg var 2 år gammel...

Jeg kan nå nyte våren, solen og sommeren helt uten plager OG jeg er itillegg helt uten medisiner! FANTASTISK :jepp:

MEN mye tid har gått bort til behandling, så man må virkelig ha vilje og tålmodighet hvis man skal sette igang med dette.. Og selfølgelig ikke ha noe i mot nåler, da hundrevis av sprøyter skal settes!

Da jeg startet behandlingen var jeg så desperat og plaget at jeg var villig til å gjøre omtrent alt, samtidig stolte jeg på legen og hoppet derfor rett på tilbudet da jeg fikk det, uten å undersøke andre alternativer. Under behandlingstiden har jeg selv lest meg til mer og kunne jeg valgt igjen, hadde jeg også vurdert andre muligheter, som f.eks akkupunktur (har hørt om mange som har hatt god effekt av det)

AnonymBruker
Skrevet

Til forskjell fra alternativbransjen må faktisk legemiddelindustrien dokumentere effekten av medisinene. Før medisinen slippes ut til offentligheten har det gjennomgått omfattende testing og forskning.

Når du får piller fra legen din kan legen gi deg et estimat på effekten. Det er ikke alle ting som lar seg kurere 100%, men jeg tar heller pillene legen sier at har en 70% sjanse for å gi meg en bedring enn å la meg behandle av noen som ikke engang kan dokumentere at behandlingformen har noen effekt whatsoever.

• Liker 1
Gjest Tjoms
Skrevet

Til forskjell fra alternativbransjen må faktisk legemiddelindustrien dokumentere effekten av medisinene. Før medisinen slippes ut til offentligheten har det gjennomgått omfattende testing og forskning.

Når du får piller fra legen din kan legen gi deg et estimat på effekten. Det er ikke alle ting som lar seg kurere 100%, men jeg tar heller pillene legen sier at har en 70% sjanse for å gi meg en bedring enn å la meg behandle av noen som ikke engang kan dokumentere at behandlingformen har noen effekt whatsoever.

Så hvorfor har ikke medisiner alltid effekt på mange, når de er dokumentert? Og hvorfor lages det medisiner som er vanedannende, og ikke minst, hvorfor letter medisiner bare symptomer og samtidig gir oss masse bivirkninger, men ikke kurerer noe som helst?

Jeg tror det er et spørsmål om tid før en rekke alternative behandlinger blir listet hos WHO som godkjent med dokumentert virkning, det er da ikke så mange år siden kiropaktorer og akpunktur var helt tabu.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Så hvorfor har ikke medisiner alltid effekt på mange, når de er dokumentert? Og hvorfor lages det medisiner som er vanedannende, og ikke minst, hvorfor letter medisiner bare symptomer og samtidig gir oss masse bivirkninger, men ikke kurerer noe som helst?

Jeg tror det er et spørsmål om tid før en rekke alternative behandlinger blir listet hos WHO som godkjent med dokumentert virkning, det er da ikke så mange år siden kiropaktorer og akpunktur var helt tabu.

Hvorfor medisiner ikke har lik effekt på folk? Men kjære deg,det er jo fordi folk er forskjellige!

Jeg f.eks kan ikke ta Erymax,da får jeg pustestans pga allergi. Jeg er da allergisk mot den medisinen de fleste allergikere kan ta (allergi mot antibiotika)

At du blir avhengig kommer ann på litt forskjellige ting i hjernen.Nå er jeg ikke utdannet lege eller annet og går kun utifra hva jeg har lært som kronisk smertepasient gjennom 12år.

Reseptorer i hjernen og nerver lagrer informasjon. Medisiner legger seg eller blir tatt opp i hjernen, noen for å blokkere stoffer ,andre for å tilføre stoffer.F.eks dopamin eller Melatonin (hormon som gjør deg trøtt)

jeg vil heller være avhengig av en tablett enn å ikke kunne komme ut av senga,ikke kunne leve et tilnærmet normalt liv. Men igjen,det er en vurderingssak for hver enkelt.

Noen medisiner gir mye bivirkninger mens andre ikke.Der er folk også ulike.

Når jeg tar morfin mot smerter,er jeg i øyeblikket smertefri og "kurert"

Ikke alle sykdommer kan kureres og da blir jo valget ; medisiner eller leve med xx..

Da blir det for lett å si at medisiner er no skit ettersom en ikke blir kurert,er ikke hele poenget å lindre symptomer/sykdom så godt det lar seg gjøre?

Noen har fin effekt av Homeopati ,akupunktur,TENS apparat osv. Men det betyr ikke alt alle blir friske av det!En demper plagsomme symptomer.

Dette apparatet du viste til,der finnes det ikke dokumentert effekt,det er hele forskjellen.

Ting må testes ut,om 90% eller hva nå kravet er,så kan medisinen /ting /apparat/behandling slippes,MED dokumentasjon.En hel haug lovendes medisin blir trukket vekk fra markedet eller aldri sluppet ut,nettopp pga kraftige bivirkninger.

*er ikke våken og beklager urytmiske innlegg som sikker ikke henger sammen*

Endret av Kårky
  • Liker 1
Skrevet

Jeg ble også kvikk EKSTREM pollenallergi ved å bruke homeopati medisin.

Men det tok noen år mener jeg å huske.

Lykke til vaffal! :)

Gjest Tjoms
Skrevet

Hvorfor medisiner ikke har lik effekt på folk? Men kjære deg,det er jo fordi folk er forskjellige!

Jeg f.eks kan ikke ta Erymax,da får jeg pustestans pga allergi. Jeg er da allergisk mot den medisinen de fleste allergikere kan ta (allergi mot antibiotika)

At du blir avhengig kommer ann på litt forskjellige ting i hjernen.Nå er jeg ikke utdannet lege eller annet og går kun utifra hva jeg har lært som kronisk smertepasient gjennom 12år.

Reseptorer i hjernen og nerver lagrer informasjon. Medisiner legger seg eller blir tatt opp i hjernen, noen for å blokkere stoffer ,andre for å tilføre stoffer.F.eks dopamin eller Melatonin (hormon som gjør deg trøtt)

jeg vil heller være avhengig av en tablett enn å ikke kunne komme ut av senga,ikke kunne leve et tilnærmet normalt liv. Men igjen,det er en vurderingssak for hver enkelt.

Noen medisiner gir mye bivirkninger mens andre ikke.Der er folk også ulike.

Når jeg tar morfin mot smerter,er jeg i øyeblikket smertefri og "kurert"

Ikke alle sykdommer kan kureres og da blir jo valget ; medisiner eller leve med xx..

Da blir det for lett å si at medisiner er no skit ettersom en ikke blir kurert,er ikke hele poenget å lindre symptomer/sykdom så godt det lar seg gjøre?

Noen har fin effekt av Homeopati ,akupunktur,TENS apparat osv. Men det betyr ikke alt alle blir friske av det!En demper plagsomme symptomer.

Dette apparatet du viste til,der finnes det ikke dokumentert effekt,det er hele forskjellen.

Ting må testes ut,om 90% eller hva nå kravet er,så kan medisinen /ting /apparat/behandling slippes,MED dokumentasjon

*er ikke våken og beklager urytmiske innlegg som sikker ikke henger sammen*

Og jeg vil heller ha noen behandlinger med alternativt og slippe å ta medisiner.

Hadde vi hørt på leger om "uhelbredelig og kronisk" så hadde det vært en katastrofe.

DER innrømte du jo det selv!

Det apparatet jeg viste til er produkt av homeopater.

Også, dette med å legge om kosthold var det homoepat som ba meg om å gjøre, aldri aldri aldri har jeg hørt en lege si "å du sliter med pollen? Slutt å spis sånn og sånn".

• Liker 1
Skrevet

Og jeg vil heller ha noen behandlinger med alternativt og slippe å ta medisiner.

Hadde vi hørt på leger om "uhelbredelig og kronisk" så hadde det vært en katastrofe.

DER innrømte du jo det selv!

Det apparatet jeg viste til er produkt av homeopater.

Også, dette med å legge om kosthold var det homoepat som ba meg om å gjøre, aldri aldri aldri har jeg hørt en lege si "å du sliter med pollen? Slutt å spis sånn og sånn".

at du velger alternativt må bli opp til deg. Jeg har forsøkt en del og det har ikke hatt noen virkning på meg.Ang at din lege ikke har tatt opp kosthold med deg ang pollen /allergi,er vel noe du må diskutere med legen.

Mine har iallefall hatt flere omganger med informasjon om kosthold og allergi. Mulig fordi jeg går til en spesialist innenfor lunge & allergi medisin?

Det apparatet du henviste til første gangen,har jeg fortsatt ikke sett dokumentert effekt av,hverken fra den ene eller andre siden

hva mener du med "DER innrømte du jo det selv!" ??

Gjest Tjoms
Skrevet

at du velger alternativt må bli opp til deg. Jeg har forsøkt en del og det har ikke hatt noen virkning på meg.Ang at din lege ikke har tatt opp kosthold med deg ang pollen /allergi,er vel noe du må diskutere med legen.

Mine har iallefall hatt flere omganger med informasjon om kosthold og allergi. Mulig fordi jeg går til en spesialist innenfor lunge & allergi medisin?

Det apparatet du henviste til første gangen,har jeg fortsatt ikke sett dokumentert effekt av,hverken fra den ene eller andre siden

hva mener du med "DER innrømte du jo det selv!" ??

Ja heldigvis har man valgfrihet når det gjelder helse. Jeg hadde fortsatt vært sengeliggende i et mørkt rom hvis jeg hadde hørt på helsevesenet.

Ingen leger jeg noensinne har vært hos (bortsett fra min nårværende fastlege som kom på banen etter pollenallergien var vekke) har fortalt meg at jeg bør slutte å spise visse ting for å ikke trigge allergien. Ikke noen av mine venner/bekjente med allergi har opplevd det hos sine leger heller, tror det hører til sjeldenheten. Leger vil gi piller.

Nei jeg har jo forklart deg at det ikke finnes dokumentert effekt på alternativ behandling, men at det sannelig vil komme en vakker dag.

Du sa jo at det virker for noen, tidligere innlegg fekter du og sier at det er tull og tøys. Hvis du har prøvd alternativ behandling og vet noe om det, så bør du i det minste fortelle hva du har prøvd. Nesten så jeg ikke tror at du har prøvd det i det hele tatt ;)

• Liker 1
Skrevet

Da får du bare tro hva du vil Tjoms :popcorn:

Skrevet

Nei jeg har jo forklart deg at det ikke finnes dokumentert effekt på alternativ behandling, men at det sannelig vil komme en vakker dag.

Hvis det dukker opp pålitelig dokumentasjon på at den bioresonans-plingemaskinen har en effekt utover placeboeffekten skal jeg spise hatten min. :popcorn:

Gjest Tjoms
Skrevet

Hvis det dukker opp pålitelig dokumentasjon på at den bioresonans-plingemaskinen har en effekt utover placeboeffekten skal jeg spise hatten min. :popcorn:

Det gleder jeg meg til! Dette apparatet er mye brukt av leger i bl.a Tyskland og Sveits, de må ha gått av skaftet ;)

• 2 uker senere...
Skrevet

Igjen må jeg bare skrive innlegg og si. Hva i huleste har det si om legemiddelindustrien må dokumentere effekten av medisinen.

Selv driter jeg om effekten er dokumentert, sålenge jeg selv blir bedre.Og det er da faenmeg bedre å få i seg helt naturlige stoffer eller ingen i det hele tatt og bli bra. Istedenfor å stappe i seg kjemikalier som legene tjener på pga legemiddelindustrien fordi de heller skriver ut det istedenfor å prøve noe annet.

Legemidler er såklart bedre testet fordi firmaene har penger, de tjener penger på å et produkt ut og få lisens på det. Såklart. de får eneretten og andre er kopier.

Der er ingen enerett på akupuntur, homeopati osv osv. Derfor ingen som tjener penger på å teste ut å se at man får effekt og derfor kan dokumentere og bruke det i legemiddelindustrien.

Hvorfor skal man bry seg om dette når man faktisk pga såkalt udokumentert behandling blir så og si 100 % bra uansett? Noen sier at alternativ medisin ikke er noen mirakelkur og man må behandles igjen og igjen.

Legemiddelindustrien har heller ingen mirakelkur når det gjelder medisiner, de fleste må man også ta jevnlig for å ikke få tilbakefall? Selv så må jeg kanskje ta en oppfriskning av behandlingen snart. Men synes ærlig talt det ikke er så ille når jeg faktisk ikke har hatt behandling på over år. Og først de siste årene har jeg merket litt og det er fortsatt ikke så ille at jeg trenger allergimedisin. Men greit å ta det for å slippe å måtte kjøre på med legemidler som jeg blir trøtt og uopplagt av. Såklart det er noen som man ikke blir det av. men de hjelper igrunn ikke på allergien. De jeg ikke blir trøtt av og som hjelper bedre enn noe annet av allergimedisin er Rhinoplex(type er avhengig av hva du reagerer på, fåes kjøpt på apoteket).

• Liker 2
Gjest Tjoms
Skrevet

Igjen må jeg bare skrive innlegg og si. Hva i huleste har det si om legemiddelindustrien må dokumentere effekten av medisinen.

Selv driter jeg om effekten er dokumentert, sålenge jeg selv blir bedre.Og det er da faenmeg bedre å få i seg helt naturlige stoffer eller ingen i det hele tatt og bli bra. Istedenfor å stappe i seg kjemikalier som legene tjener på pga legemiddelindustrien fordi de heller skriver ut det istedenfor å prøve noe annet.

Legemidler er såklart bedre testet fordi firmaene har penger, de tjener penger på å et produkt ut og få lisens på det. Såklart. de får eneretten og andre er kopier.

Der er ingen enerett på akupuntur, homeopati osv osv. Derfor ingen som tjener penger på å teste ut å se at man får effekt og derfor kan dokumentere og bruke det i legemiddelindustrien.

Hvorfor skal man bry seg om dette når man faktisk pga såkalt udokumentert behandling blir så og si 100 % bra uansett? Noen sier at alternativ medisin ikke er noen mirakelkur og man må behandles igjen og igjen.

Legemiddelindustrien har heller ingen mirakelkur når det gjelder medisiner, de fleste må man også ta jevnlig for å ikke få tilbakefall? Selv så må jeg kanskje ta en oppfriskning av behandlingen snart. Men synes ærlig talt det ikke er så ille når jeg faktisk ikke har hatt behandling på over år. Og først de siste årene har jeg merket litt og det er fortsatt ikke så ille at jeg trenger allergimedisin. Men greit å ta det for å slippe å måtte kjøre på med legemidler som jeg blir trøtt og uopplagt av. Såklart det er noen som man ikke blir det av. men de hjelper igrunn ikke på allergien. De jeg ikke blir trøtt av og som hjelper bedre enn noe annet av allergimedisin er Rhinoplex(type er avhengig av hva du reagerer på, fåes kjøpt på apoteket).

Signerer, signerer, og signerer :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...