Meadow Skrevet 6. mai 2011 #1 Skrevet 6. mai 2011 Jeg er veldig allergisk mot bjørk-og gresspollen, og har vel prøvd alt som finnes av tabletter, og ingenting fungerer optimalt. Lindrer litt, men ikke tilstrekkelig. Har også forsøkt kortison, som absolutt har hjulpet best, men er skeptisk til å måtte ta dette hvert år. Så tenkte jeg, er det noen der ute som har erfaring med alternativ behandling mot pollenallergi? Jeg kanskje ikke den som er mest åpen for alternative ting, homeopati for eksempel er jeg vel ganske skeptisk til. Men, nå begynner jeg å bli ganske desperat
Gjest Tjoms Skrevet 6. mai 2011 #2 Skrevet 6. mai 2011 jeg ble kvitt ekstrem pollenallergi ved hjelp av alternativt. Gikk til en homeopat som pratktiserte noe som heter bioresonans, og etter èn behandling merket jeg formidabel forskjell, og var frisk resten av sesongen. Hadde et par oppfølgingsbehandlinger senere. La også om kostholdet, ikke hvete, sukker, gjær, alkohol, for å nevne noe, og jeg har vært 100% frisk 4 år på rad. Anbefales! jeg kan ikke få skrytt nok av bioresonans, du kan lese litt om det her http://www.larvikterapeutene.no/html/bioresonansterapi.html Hvis du tar kontakt med Eva så vet hun sikkert om noen som driver med dette i nærheten av der du bor
Meadow Skrevet 7. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 7. mai 2011 Jøss... interessant. Fortsatt skeptisk, det høres jo ut som bare tull, men likevel. Når man blir desperat er man villig til å prøve "mye rart", er vel derfor det er et marked for slike ting. Men når det funker er det jo supert såklart! Flere med erfaringer?
yoga Skrevet 7. mai 2011 #4 Skrevet 7. mai 2011 Uten at jeg har tatt den selv så vet jeg en kan ta en pollenvaksine hos fastlegen. Har du sjekka ut den? Tenkte jeg skulle ta den neste år, for jeg er møkkalei pollen og allergi, jeg også..
Meadow Skrevet 7. mai 2011 Forfatter #5 Skrevet 7. mai 2011 Ja, pollenvaksine finnes, men såvidt jeg har forstått er dette et omfattende opplegg som går over tre år... virker tidkrevende og slitsomt. http://www.dinside.no/842383/har-du-vurdert-vaksine-mot-pollenallergi
kissi Skrevet 7. mai 2011 #7 Skrevet 7. mai 2011 Jeg sverger selv til akupunktur! begynte med det for et par år siden, og det var helt fantastisk. Første sommeren jeg kunne oppholde meg ute uten å sitte med en våt klut over øynene, for å lindre kløen. De sier at man helst skal begynne behandling før sesongen setter igang, men jeg har tatt det i løpet av sommeren, og det har fungert veldig bra da også. Det sies at hvis man tar noen behandlinger 4-5 år på rad vil man ikke trenger med behandling. Anbefales på det sterkeste.
Gjest Tjoms Skrevet 7. mai 2011 #8 Skrevet 7. mai 2011 Før jeg prøvde bioresonans hadde jeg knapt hørt om alternativ behandling før. Jeg var ekstremt dårlig, overmedisinert, og ingenting hjalp. Var ei venninne som dro meg med til en homeopat, jeg hadde virkelig ingen forventninger om at DET skulle fungere når medisiner ikke fungerte. Jeg er glad jeg tok feil, og glad jeg nå slipper å forgifte kroppen min med mer medisiner!
Sugerøret Skrevet 7. mai 2011 #9 Skrevet 7. mai 2011 du har vanlig kortison (prednisolon tabletter/sprøyter) men har du prøvd Kenacort-T sprøyter? De gir god lindring sammen med vanlige tabletter/nesespray osv noe alternativt har jeg prøvd og alt var bortkasta tid og penger ikke minst.
Gjest Tjoms Skrevet 7. mai 2011 #10 Skrevet 7. mai 2011 du har vanlig kortison (prednisolon tabletter/sprøyter) men har du prøvd Kenacort-T sprøyter? De gir god lindring sammen med vanlige tabletter/nesespray osv noe alternativt har jeg prøvd og alt var bortkasta tid og penger ikke minst. Hva har du prøvd?
Meadow Skrevet 7. mai 2011 Forfatter #11 Skrevet 7. mai 2011 Ja, er Kenacort jeg har forsøkt, og det funker bra, men det er jo kortison det. Og jeg måtte ha to injeksjoner den sesongen jeg prøvde det for at det skulle være tilstrekkelig, men da tok jeg ikke allergitabletter samtidig.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2011 #12 Skrevet 7. mai 2011 jeg ble kvitt ekstrem pollenallergi ved hjelp av alternativt. Gikk til en homeopat som pratktiserte noe som heter bioresonans, og etter èn behandling merket jeg formidabel forskjell, og var frisk resten av sesongen. Hadde et par oppfølgingsbehandlinger senere. La også om kostholdet, ikke hvete, sukker, gjær, alkohol, for å nevne noe, og jeg har vært 100% frisk 4 år på rad. Anbefales! jeg kan ikke få skrytt nok av bioresonans, du kan lese litt om det her http://www.larvikterapeutene.no/html/bioresonansterapi.html Hvis du tar kontakt med Eva så vet hun sikkert om noen som driver med dette i nærheten av der du bor TS: Ikke hør på sånt sprøyt. Sånne folk tjener penger på mennesker som er desperate, og det er direkte usmakelig å sko seg på andres lidelser på den måten. Tjoms: Du nevner i en bisetning at du samtidig la om kostholdet. Det er uendelig mye mer sannsynlig at kostholdsomlegging har hjulpet med pollenallergien din enn at et kvakksalverleketøy har gjort det. 5
Gjest Tjoms Skrevet 7. mai 2011 #13 Skrevet 7. mai 2011 TS: Ikke hør på sånt sprøyt. Sånne folk tjener penger på mennesker som er desperate, og det er direkte usmakelig å sko seg på andres lidelser på den måten. Tjoms: Du nevner i en bisetning at du samtidig la om kostholdet. Det er uendelig mye mer sannsynlig at kostholdsomlegging har hjulpet med pollenallergien din enn at et kvakksalverleketøy har gjort det. Hvorfor sier du sånn? Det er ikke tilfeldig at mange blir kvitt pollenallergi ved hjelp av alterantiv behandling, jeg er ikke akkurat den eneste. Ja jeg la om kostholdet i ettertid, helt riktig. Må være slitsomt å være så aggressiv og sneversynt da
Sugerøret Skrevet 7. mai 2011 #14 Skrevet 7. mai 2011 Hva har du prøvd? Nok til å vite at det er sprøyt
Gjest Tjoms Skrevet 7. mai 2011 #15 Skrevet 7. mai 2011 Nok til å vite at det er sprøyt Du må i det minste spesifisere hva slags behandling du har prøvd.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2011 #16 Skrevet 8. mai 2011 Hvorfor sier du sånn? Det er ikke tilfeldig at mange blir kvitt pollenallergi ved hjelp av alterantiv behandling, jeg er ikke akkurat den eneste. Ja jeg la om kostholdet i ettertid, helt riktig. Må være slitsomt å være så aggressiv og sneversynt da Er det sneversynt å ikke ta alt for god fisk, men heller forvente dokumentasjon på effekten av behandlingen? Vis meg forskning som beviser at bioresonansterapi virker, så skal jeg gladelig innrømme at jeg tar feil. Jeg har nemlig lett, og ikke funnet. Placeboeffekten er derimot tidvis ganske effektiv, som denne episoden av Schrødingers Katt tar for seg. 1
Fashionistaen Skrevet 8. mai 2011 #17 Skrevet 8. mai 2011 Synes du burde prøve vaksineprogrammet jeg:) Har selv vært super allergisk mot gress og bjørkepollen. Har tatt sånn kortisonsprøyte før, uten den helt store effekten. Nå, bare et halvt år siden jeg tok den første vaksinesprøyta er jeg i alle fall kvitt allergien min for bjørk, vet ikke helt med gress enda, siden gress sesongen ikke har kommet. Det som er så fint med vaksinasjonsprogrammet er at du vet at allergien din er borte for alltid når du er ferdig. For min del har jeg fått såpass senket livskvalitet i sommerhalvåret at jeg tenkte at jeg får heller bruke litt tid på legekontoret i stedet for å ikke kunne gå ut og sole meg i løpet av sommeren uten å få stygge, hovne øyne.
Gjest Tjoms Skrevet 8. mai 2011 #18 Skrevet 8. mai 2011 Er det sneversynt å ikke ta alt for god fisk, men heller forvente dokumentasjon på effekten av behandlingen? Vis meg forskning som beviser at bioresonansterapi virker, så skal jeg gladelig innrømme at jeg tar feil. Jeg har nemlig lett, og ikke funnet. Placeboeffekten er derimot tidvis ganske effektiv, som denne episoden av Schrødingers Katt tar for seg. It´s not what you said, it´s how you said it. Nei jeg kan ikke vise til vitenskapelig dokumentasjon, jeg vet dog at jeg, og mange andre har fått en medisinsfri og symptomfri tilværelse ved hjelp av alternativ behandling. Kall det placebo, mine blodprøver viser ihvertfall at jeg ikke er allergisk lenger, og det er vel i grunn det eneste som betyr noe. Men for all del, sprøyt i dere kortision og knask medisiner resten av livet
Sugerøret Skrevet 8. mai 2011 #19 Skrevet 8. mai 2011 (endret) Du må i det minste spesifisere hva slags behandling du har prøvd. Jeg må?? Nei trur ikke det.Hvorfor ramse opp tullet ,slik at andre kanskje leser og tror at det er kuren for dem? Følger heller råd og tips fra Lungeavdelingen jeg ,spesialister innenfor astma og allergi enn den elektriske dingsen din Eller er det for din egen interesse slik at du kan påstå at jeg ikke har prøv rett ting? La meg si det slikt,hadde den behandlingen du henviser til,virket,hadde legestanden i dag jublet. Jeg tror du ikke var allergisk egentlig,men har hatt psudosymptomer og nå fant du noe du tror på.Vips kurrert. Men deg om det og deg om din "kur" Endret 8. mai 2011 av Kårky 1
Gjest Tjoms Skrevet 8. mai 2011 #20 Skrevet 8. mai 2011 Jeg må?? Nei trur ikke det.Hvorfor ramse opp tullet ,slik at andre kanskje leser og tror at det er kuren for dem? Følger heller råd og tips fra Lungeavdelingen jeg ,spesialister innenfor astma og allergi enn den elektriske dingsen din Eller er det for din egen interesse slik at du kan påstå at jeg ikke har prøv rett ting? La meg si det slikt,hadde den behandlingen du henviser til,virket,hadde legestanden i dag jublet. Jeg tror du ikke var allergisk egentlig,men har hatt psudosymptomer og nå fant du noe du tror på.Vips kurrert. Men deg om det og deg om din "kur" Vel, har du prøvd noe som IKKE virker og spesfiserer det, så er det jo logisk at de tvert imot ikke vil prøve det ja hadde jeg hørt på råd og tips fra Lungeavdelingen og helsevesenet generellt så hadde jeg fortsatt knasket medisiner og hatt en jævlig tilværelse. Nei det er klart jeg ikke var allergisk, det er klart blodprøvene viste feil gjennom flere år, innbillte både meg og laboratoriet som tolket prøvene alt sammen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå