Gå til innhold

Fant griseører på muslimsk barnegrav


Gjest Vampen

Anbefalte innlegg

Usmakelig og forkastelig. Fatter ikke at noen kan gjøre noe slikt.

Mvh Yvonne :heiajente:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Foreldrene må få innstallert kameraovervåking/securitasovervåkning på graven.Folk beskytter jo hjemmet sitt og eiendommene sine og denne graven er nå barnets eiendom.

De burde kontakte advokat.Er selv norsk og kristen,men syntes at dette var grusomt.

Greit å ikke dele andres tro,men å gå derfra til å skjende et barns gravsted er horribelt.

:dagens-rose: Hvil i fred

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

Dette må man tåle i et demokrati. Vi har tross alt ytringsfrihet, enten man liker det eller ikke .

Jeg tror du troller litt, jeg, lille Ida. Men for ordens skyld: Gravskjending er ikke en "ytring". Det er en forbrytelse. Og det er ikke noe man må tåle i et demokrati.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naenia

Åh, det koker innvendig!

Gravskjending er så langt fra en "ytring" og "et eksempel på ytringsfrihet" som det kommer! Faen heller! :kjempesinna::rope:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida

Å i det hele tatt klare å komme på ideen er sykt nok i seg selv, men så å faktisk gjennomføre det? Stakkarslige, patetiske mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Å i det hele tatt klare å komme på ideen er sykt nok i seg selv, men så å faktisk gjennomføre det? Stakkarslige, patetiske mennesker.

De har iallefall bevist at de selv er verre enn dem som de ønsker å kritisere. Så da lukker jeg ørene for deres "kritikk" til evig tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir helt på gråten jeg.

Fy faen for en møkkajævel som har gjort dette!! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fikira

HVA har den lille ungen gjort noen som helst? Ikke en dritt har ungen gjort.

Så hvorfor de ytrer så stort hat for en som ikke har noe skyld.... det er latterlig og direkte forkastelig.

Hva om noen kom å sparket ned gravstøttene til noen som sto dere nær og skreiv "hore" på den? Det blir det samme.

De som har gjort det peker på feil person.

Innlegget er endret som ledd i rydding.

Phaedra,mod

Endret av Phaedra
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke en person som lett blir sint eller opprørt over noe, men dette her, er så respektløst, så patetisk så idiotisk så grenseløst dumt at man bare blir så ildsint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

HVA har den lille ungen gjort noen som helst? Ikke en dritt har ungen gjort.

Så hvorfor de ytrer så stort hat for en som ikke har noe skyld.... det er latterlig og direkte forkastelig.

Barnet rakk ikke å bli født, og hadde strengt tatt ikke noen religion som det var bevisst på.

Da er det bevis på hvor lite intelligens man har, når man vil ramme barnet.

Her ønsket man tydelig å ramme foreldrene mest. Men forstår ikke at det er en selv som har uønskelig adferd og idealer, med sine forkastelige infall og ideer.

Jeg vil heller ha muslimer som nabo, enn en nabo som legger griseører på en muslimsk grav. Sånne inhumane idioter vil jeg ikke ha i nabolaget.

De kaster dritt på oss andre som ikke er muslimer, når de gjør sånt og viser seg som så inhumane, uintelligente og umoralske, noe jeg har sterkt imot.

Du som vandaliserte graven: Du gjorde meg altså ikke en tjeneste, men ødela mitt rykte. Det takker jeg deg IKKE for.

Hvis jeg ønsket å si noe av kritisk art til en muslim, er jeg voksen nok til å si det åpent og med skikkelige argumenter. Jeg kommer ikke luskende i ly av mørket og viser at jeg er dårligere enn dem.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hvordan kunne man vite at ungen var født av muslimer? Ligger ikke muslimer sammen med kristne på kirkegården? Jeg synes DET er ille. Norske får en grop langt ned på kirkegården, mens muslimer blir gravlagt på toppen... Jeg vet det for jeg har nettopp gravlagt en slektning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er svært ufint, men langt fra gravskjending å legge griseører der. Ingenting er skadet eller ødelagt - det har ikke forekommet hærverk - så jeg synes ikke det er fullt så ekstremt som mange her skal ha det til. Om dette er skjending, kan man jo si at fuglene skjender ved å gjøre fra seg på gravstener.

Det kan vel sammenlignes med brenning av det norske flagget. En handling som provoserer mange, men det er snakk om en tøybit som har blitt brent, ikke et land. Gris kan være så urent og provoserende det bare vil for enkelte mennesker - men det er faktisk bare kjøtt. Å hisse seg opp over det betyr at motparten har oppnådd ønsket resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vampen

Hvordan kunne man vite at ungen var født av muslimer? Ligger ikke muslimer sammen med kristne på kirkegården? Jeg synes DET er ille. Norske får en grop langt ned på kirkegården, mens muslimer blir gravlagt på toppen... Jeg vet det for jeg har nettopp gravlagt en slektning.

Enkelte steder har man gravlunder som er tilpasset andre livssyn og religioner. Ikke bare muslimske. Hvor og hvordan dette gjøres er forskjellig. I dette tilfellet er det satt av plass til en egen muslimsk gravlund. Det er ikke mer mystisk enn at jorden ikke er vigslet og at man gravlegges etter muslimsk skikk.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Synes det er svært ufint, men langt fra gravskjending å legge griseører der. Ingenting er skadet eller ødelagt - det har ikke forekommet hærverk - så jeg synes ikke det er fullt så ekstremt som mange her skal ha det til. Om dette er skjending, kan man jo si at fuglene skjender ved å gjøre fra seg på gravstener.

Det kan vel sammenlignes med brenning av det norske flagget. En handling som provoserer mange, men det er snakk om en tøybit som har blitt brent, ikke et land. Gris kan være så urent og provoserende det bare vil for enkelte mennesker - men det er faktisk bare kjøtt. Å hisse seg opp over det betyr at motparten har oppnådd ønsket resultat.

Nei, det betyr at den som skjendet har bevist at han/hun er verre enn de som han/hun ønsket å skjende...

Det var skjending, da hensikten var skjending når svin ble valgt.

Det som ble skadet var morens følelsesliv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Synes det er svært ufint, men langt fra gravskjending å legge griseører der. Ingenting er skadet eller ødelagt - det har ikke forekommet hærverk - så jeg synes ikke det er fullt så ekstremt som mange her skal ha det til. Om dette er skjending, kan man jo si at fuglene skjender ved å gjøre fra seg på gravstener.

Det kan vel sammenlignes med brenning av det norske flagget. En handling som provoserer mange, men det er snakk om en tøybit som har blitt brent, ikke et land. Gris kan være så urent og provoserende det bare vil for enkelte mennesker - men det er faktisk bare kjøtt. Å hisse seg opp over det betyr at motparten har oppnådd ønsket resultat.

Jo, dette er gravskjending. Noe er ødelagt, nemlig gravens ukrenkelighet.For min del hadde ødelagte gjenstander, en lykt, blomster, skade på stienen eller hva det måtte være, være lang lettere å bære enn tanken på at noen hadde brukt mitt barns grav til å spre hat og lufte et budskap. Fugler som skiter på graven er ikke en bevisst, ondskapsfull handling. Av samme grunn blir det latterlig å sammenligne det med brenning av flagg. Et flagg representerer et land. Dette er et intimt og personlig "angrep" på mennesker i dyp sorg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jo, dette er gravskjending. Noe er ødelagt, nemlig gravens ukrenkelighet.For min del hadde ødelagte gjenstander, en lykt, blomster, skade på stienen eller hva det måtte være, være lang lettere å bære enn tanken på at noen hadde brukt mitt barns grav til å spre hat og lufte et budskap. Fugler som skiter på graven er ikke en bevisst, ondskapsfull handling. Av samme grunn blir det latterlig å sammenligne det med brenning av flagg. Et flagg representerer et land. Dette er et intimt og personlig "angrep" på mennesker i dyp sorg.

Jeg er ikke uenig i at det var en unødvendig handling som kan ha blitt en ekstra byrde for en sørgende familie. Jeg definerer det dog ikke som gravskjending, siden det ikke er snakk om vandalisme.

gravskjending

~skjending f1 el. m1 hærverk på gravsted

hærverk

~verk (av II verk) gjøre, øve h- ødelegge en annens eiendom med vilje, ramponere

For alt vi vet er det ikke en bevisst, ondskapsfull handling, men noe som er gjort av barn. Uansett, jeg vet selvsagt at fugler ikke skiter på gravsteiner med vilje, men enten det ligger kjøtt eller duelort der, gjør det ingen fysisk skade. Forskjellen er vel at kjøttet er hakket lettere å fjerne. Jeg blir ikke mer provosert av dette enn jeg blir av flaggbrenning, siden begge deler rett og slett blir for dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Jeg er ikke uenig i at det var en unødvendig handling som kan ha blitt en ekstra byrde for en sørgende familie. Jeg definerer det dog ikke som gravskjending, siden det ikke er snakk om vandalisme.

gravskjending

~skjending f1 el. m1 hærverk på gravsted

hærverk

~verk (av II verk) gjøre, øve h- ødelegge en annens eiendom med vilje, ramponere

For alt vi vet er det ikke en bevisst, ondskapsfull handling, men noe som er gjort av barn. Uansett, jeg vet selvsagt at fugler ikke skiter på gravsteiner med vilje, men enten det ligger kjøtt eller duelort der, gjør det ingen fysisk skade. Forskjellen er vel at kjøttet er hakket lettere å fjerne. Jeg blir ikke mer provosert av dette enn jeg blir av flaggbrenning, siden begge deler rett og slett blir for dumt.

Jada, jeg kan finne ordbøker jeg også.

skjende

verb trans. skjende ( v1) ['ʃendə] ødelegge og vanære, krenke

skjende en grav

krenke

verb trans. krenke ( v1 / v2) ['kɾeŋkə]

1 ydmyke, fornærme

Om man ser bort fra teorien om den drivende dyktige hunden, så kan man muligens kanskje mistenke at det finnes grunn til å tro at vedkommende som står bak dette kanskje kan ha hatt som mål å, tja, krenke, som i å ydmyke og fornærme? Eller? Skjending av en grav, eller gravskjending, dreier seg ikke bare om fysisk skade på stein eller pynt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, jeg kan finne ordbøker jeg også.

skjende

verb trans. skjende ( v1) ['ʃendə] ødelegge og vanære, krenke

skjende en grav

krenke

verb trans. krenke ( v1 / v2) ['kɾeŋkə]

1 ydmyke, fornærme

Om man ser bort fra teorien om den drivende dyktige hunden, så kan man muligens kanskje mistenke at det finnes grunn til å tro at vedkommende som står bak dette kanskje kan ha hatt som mål å, tja, krenke, som i å ydmyke og fornærme? Eller? Skjending av en grav, eller gravskjending, dreier seg ikke bare om fysisk skade på stein eller pynt.

Nei, det dreier seg ikke nødvendigvis kun om fysisk skade, men det bør jo være snakk om litt mer enn at det ligger kjøtt der - f.eks velting av sten. Jeg kunne fint blitt irritert om noen hadde etterlatt seg en ølflaske på graven til min bestefar som var kristen avholdsmann, men kalle det gravskjending? Nei. Jeg har aldri hørt om at kjøtt på graven betegnes som gravskjending i Norge, men mye mulig det er det i andre land. Man kan føle seg krenket av hva som helst, enten det er et uhell eller gjort med vilje. Griseører ved gravsteinen er for meg krenking av de pårørende, ikke skjending av graven. Men vi får vel bare være enige om å være uenige når det gjelder definisjonen på gravskjending. Det blir litt sånn rumpeklypende tulling/overgrepsmann ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder ikke diskutere om forbudet mot bla. svin i koranen er rasjonelt.

Jeg vil bare si at jeg synes det er jævlig feigt av folk å gjøre slik mot noen som nettopp har mistet et barn.

Forøvrig: kondolerer til deg trådstarter.

Endret av Kim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...