Gå til innhold

7 av 10 fødende kvinner har innvandrerbakgrunn.


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest pastablasta

Det har alltid vært slik at skolene på østkanten i Oslo har gjort det mye dårligere enn de på vestkanten og dette har nok sammenheng med at de på vestkanten generelt sett er høyere utdannet enn de på øst , men slik har det vært fra gammelt av og ikke noe som er nytt med innvandrerne . [...]

Sosioøkonomiske årsaker..

Det forklarer noe, men langt ifra alt.

Det at mange barneskoler har elever som sliter med norsken, har utvilsomt ett negativt utslag på deres utbytte i alle andre fag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg vet at altfor mange innvandrere lever i en boble og har negative holdninger til det norske samfunnet. Dessverre! Jeg vil ha blanding over alt, med mindre foreningen har et spesifikt interessefelt. Spesielt i idrettslag! Og ingen religiøse friskoler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott!

Da er første bud å legge ned mesteparten av alle foreningene som er oppdelt etter etnisitet, noe som ikke fremmer inkludering/intergrering, men tvert imot jobber imot det (med statsstøtte). Hva er galt med foreninger som går på tvers av etnisitet? Mange innvandrere syns nok det er skummelt å melde seg inn i f.eks det lokale idrettslaget, men da vinner man mer på å gjøre denne prosessen lettere, enn å opprette 100 foreninger basert på innvandrerens spesifikke etnisitet isteden.

For balansens skyld, kan man nevne at mange norskamerikanerne samlet seg om sine egne (kirke)samfunn, noe som fremdyrket en mye mer konservativ religiøs retning enn man hadde i gamle Norge.

Litt "egne ting" kan man nok ha, men tilstanden i Norge idag har gått helt av skaftet.

Og ang "visse typer holdninger"; vi er ikke de eneste som har "visse typer holdninger". Innvandrere har også disse i haugevis. Skal man feiloppfatningene og holdningene om nordmenn og det norske samfunnet til livs, nytter det ikke å bure seg inn i sin egen boble, og bare snakke med andre som har de samme feiloppfatningene. Da forsterkes de.

Ohhhh yes thankyou !

Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har sagt dette .

Intergreringsmidler bør kun gis til organisasjoner /foreninger som fører flere grupper sammen og skaper en felles plattform .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Neida, utlendinger som ikke kan norsk er en kjempe ressurs på sykehjem :lete: Noen av de later som de skjønner hva som blir sagt, mens det blir oppdaget at de forstår det. Eksempel; assistenten som nikket og bekreftet at hun forsto da det ble sagt på rapport at en kvinnelig pasient ønsket å barberes på overleppen (rutinestell). Hjelpepleieren kom inn på rommet da det tok så ufattelig lang tid der inne, og oppdaget at den øst europeiske assistenten barberte pasienten nedentil. Pasienten hadde vært livredd under prosedyren kom det frem senere.

Eller så hadde vi ei muslimsk, som nektet å stelle menn for det brøt med hennes religion. Og hun kunne ikke komme på jobb under fastemåneden for hun ikke hadde energi.

Ja, så hadde vi ei som nektet å servere pasientene svinestek, for hun kunne ikke holde verken serveringsfatet eller talerkene pga svinesteken som lå oppe.

Det er mange av de som har lært seg norsk.. Det med nedentilbarberingen må jo være en røverhistorie. som er diktet opp av en eller annen rasistisk idiot.

Endret av BettyBoop28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange av de som har lært seg norsk.. Det med nedentilbarberingen må jo være en røverhistorie. som er diktet opp av en eller annen rasistisk idiot.

Tja, mulig hjelpepleiern gjorde det selv og skyldte på assistenten. Pasienten var iallefall ganske så glatt nedentil. Assistenten ble iallefall kalt inn til enhetsledern, og startet opp på norskkurs igjen. Nå jobber hun på et annet sykehjem i kommunen, så jeg går ut ifra at hun har lært seg språket på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi de fritar de svakeste elevene fra nasjonale prøver.

Det gjør de jo andre steder i landet også , ja faktisk er det slik at man har retningslinjer for når en elev bør fritas fra å være med på disse nasjonale prøvene .

Ifølge utdanningsetaten i Oslo :

"Elevbefolkningen i Osloskolen tatt i betraktning – bør en merke seg at Osloskolen har ligget på landsgjennomsnittet når det gjelder fritak. Det gjør Osloskolen også i 2009 på 8 årstrinn."

http://www.utdanningsetaten.oslo.kommune.no/article151734-9991.html

Jeg tror at årsaken til at osloskolene gjør det bedre enn resten av landet er den samme som at vestkantskolene gjør det bedre enn østkant skolene og det er fordi at utdannelsesnivåeter høyere der de skolene som gjør det best , ligger .

Endret av mousepad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde du en oppfatning som fulgte med denne opplistingen?

Jeg synes dette er positivt. Det viser at den norske befolkning, på tross av norske kvinners manglende evne til å opprettholde befolkningstallet så er det vekst i befolkningen. Ved å åpne for friere innvandring så vil vi være istand til å møte problemene i forbindelse med eldrebølgen som er ventet om noen få år.

Fremtidens nordmann vil ikke ha noe som helst til felles med nissefolket som har bodd her til nå. Det vil være et ny flerkulturellt, urbant og moderne menneske som ikke vi ta i hverken bunad eller lutefisk med en 5 meter kjepp.

Du mener det er fint at den norske kulturen dør ut? Jeg håper at slike som deg er i fåtall.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du en oppfatning som fulgte med denne opplistingen?

Noen ganger er fakta nok.

Fremtidens nordmann vil ikke ha noe som helst til felles med nissefolket som har bodd her til nå. Det vil være et ny flerkulturellt, urbant og moderne menneske som ikke vi ta i hverken bunad eller lutefisk med en 5 meter kjepp.

Fremtidens "nordmann" vil være muslim.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Killengren - Innvandrerungdommen blir våre ungdommer...

Politidirektør Ingelin Killengreen sier til Klassekampen at politiet i Norge regner med at dagens innvandrerungdom (hvorav en uforholdsmessig stor andel nylig gikk berserk i Oslo) er Norges majoritetsungdomsbefolkning om 11 år:

http://www.klassekampen.no/55649/article/item/null

Sitat: Hun kaller dem «våre ungdommer»

- Ser vi noen år fram i tid, så kommer det til å bli stadig mer av våre ungdommer. Vi har et bemanningsprosjekt «Politiet mot 2020», hvor hovedutfordringen går på at befolkningssammensettingen kommer til å være helt annerledes i 2020 enn den er i dag. Vi må gjøre noe helt annet med politiet i årene framover, både på grunn av innvandring, og fordi den delen av befolkningen får flere barn. Det er innvandrerungdommen som kommer til å være våre ungdommer i framtida, sier hun.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tall fra Oslo Universitetssykehus viser nå at 7 av 10 fødende kvinner har innvandrerbakgrunn.

Det var et høyt antall! Uten de utenlandske kvinnene hadde det omtrent ikke blitt født barn ved Oslo Universitetssykehus, ser det jo ut som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

De fleste muslimske kvinner kan ikke delta i arbeid på eldre senter eller sykehjem. Årsaken er at vi i det norske helsevesnet har kjønnsnøytrale tjenester. Om man skal følge Islam så må man ha dobbelt sett med leger, spesialister, sykepleiere osv ett sett til hvert kjønn. Om man skal gjennomføre dette så vil vi ikke ha et godt fungerende helsvesen. Jeg så et intervju med en muslimsk sykepleier, om hun snakker for alle vet jeg ikke, men hun kunne pleie en mann under bestemte kriterier, hvor nakenhet ikke var innvolvert.

Selv er jo så utrolig skuffet over at noen av de store partiene slik som AP og Høyre ikke ser alvoret i situasjonen. Føler meg på en måte tvunget til å stemme frp, selv om jeg er uenig med mye av det andre de står for. Det de andre partiene diskuterer er bare bagateller i forhold til de store smfunnsproblemene vi er på vei til å få i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pastablasta

De fleste muslimske kvinner kan ikke delta i arbeid på eldre senter eller sykehjem. Årsaken er at vi i det norske helsevesnet har kjønnsnøytrale tjenester. Om man skal følge Islam så må man ha dobbelt sett med leger, spesialister, sykepleiere osv ett sett til hvert kjønn. Om man skal gjennomføre dette så vil vi ikke ha et godt fungerende helsvesen. Jeg så et intervju med en muslimsk sykepleier, om hun snakker for alle vet jeg ikke, men hun kunne pleie en mann under bestemte kriterier, hvor nakenhet ikke var innvolvert.

Dette er tragiske greier. Allikevel blir slik tilbakegang for det sekulære rommet presentert som en "berikelse", eller "fremgang", "nye impulser" og fremfor alt "uungåelig" (ett uttrykk som ofte blir trukket fram etter at kritikk blir fremmet). Fremgangsmåten synes å være at det er en fordel, men hvis det ikke er en fordel, så er det ihvertfall ikke noe vi kan gjøre.. ! Hvilket valg..

Det er selvsagt tullpreik at vi ikke kan gjøre noe. Innvandringspolitikk er nettopp det, politikk. Det er ikke internasjonale konvensjoner det kommer an på, men politisk vilje.

Selv er jo så utrolig skuffet over at noen av de store partiene slik som AP og Høyre ikke ser alvoret i situasjonen. Føler meg på en måte tvunget til å stemme frp, selv om jeg er uenig med mye av det andre de står for. Det de andre partiene diskuterer er bare bagateller i forhold til de store smfunnsproblemene vi er på vei til å få i Norge.

Føler det på samme måten, og det er mange av oss. Det er en dårlig løsning, men det er mulig det er den eneste som vil funke pr. idag. I Danmark skjedde "protestvalget" i 2001. Folk så at innvandringpolitikken som var blitt ført av sosialdemokratene opptil da, var katastrofal. De stemte inn den "blå" siden, og de har hatt flertall siden da. Uansett hvor mye lokkemat opposisjonspartiene kommer med, får de ikke flertallet tilbake. Folk vil ikke ha dem tilbake, fordi de vet hva de risikerer.

Legg merke til hvordan dansk politikk blir fremstilt i norsk media. Den sittende regjering blir fremstilt som den store stygge ulven, mens opposisjonspartiene blir fremstilt som "the underdog". Hvis de skriver om hvorfor danskene støtter det sittende styret, blir det fremstilt som om danskene er litt suspekte, eller fremmedfiendtlige. I virkeligheten er den eneste store forskjellen mellom nordmenn og dansker, er at de har tatt grep, det har ikke vi (enda).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...