AnonymBruker Skrevet 9. mai 2011 #41 Skrevet 9. mai 2011 Håper du krevde plassen din!! Jepp, jeg gjorde det. Men hun prøvde seg igjen med at "konduktøren har sagt det er ledig der" *peke på firergruppen igjen*. Hun ville sitte med mannen sin. Men det var faktisk plass til dem i firergruppen begge to. Utrolig irriterende med folk som tror de kan kaste ut folk med forhåndsbestilling, bare så de kan sitte sammen. Dette gjelder både tog og fly. Vil man ha bestemte plasser så bestiller man i tide, punktum finale.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2011 #42 Skrevet 9. mai 2011 Jepp, jeg gjorde det. Men hun prøvde seg igjen med at "konduktøren har sagt det er ledig der" *peke på firergruppen igjen*. Hun ville sitte med mannen sin. Men det var faktisk plass til dem i firergruppen begge to. Utrolig irriterende med folk som tror de kan kaste ut folk med forhåndsbestilling, bare så de kan sitte sammen. Dette gjelder både tog og fly. Vil man ha bestemte plasser så bestiller man i tide, punktum finale. Så bra, jeg forstår meg ikke på frekkheten til enkelte, har man fått en plass så er det der man skal sitte!
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2011 #43 Skrevet 9. mai 2011 Du hater barn altså? Den stakkars familien hadde kanskje håpet på at du skulle småprate litt på barna for å gjøre reisen mindre kjedelig, så de selv kunne slappe av. De fortjener å slappe litt av når de har 3 viltre barn å ta seg av, og det er ikke for mye forlangt om du hadde vekslet noen ord med barna, kanskje funnet på en liten reiselek? Hvem klarer først å se en rød bil f.eks, og så kunne du ha kjøpt en liten sjokoladeplate til vinneren som premie. Dagens barn skal tross alt styre landet en dag, og for alt du vet kan det være ett av disse barna som kommer til å pleie deg når du blir eldre. Hadde jeg hatt tre barn på 2, 4 og 6 år (uansett alder) så hadde jeg ikke skjøvet ansvaret på andre, og iallfall ikke fremmede. Har man valgt å få barn, må man ta ansvar for de selv. Har man betalt for en togtur, så forventer man å få sitte i fred og ikke være barnevakt. De kunne i det minste betalt togturen hennes siden hun måtte være "barnevakt"... Jeg hater ikke barn, men jeg liker ikke prate med fremmede generelt. Vet ikke hva man skal si til barn... Dessuten mobber barna meg uansett ...
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2011 #44 Skrevet 9. mai 2011 Den verste tidspunktet for meg å havne i firergruppen var den gangen jeg tok toget rett etter et besøk hos tannlegen. Jeg var bedøvd i halve trynet, og både tog og bil fungerer dessverre som sovemedisin for meg. Så der satt jeg, med vilt fremmede mennesker rett overfor meg, og prøvde desperat å ikke sovne, for jeg merket at hver gang jeg holdt på å sovne av datt kjeven min ned og surklet begynte å renne. Jeg må ha sett litt tilbakestående ut der jeg satt og rykket til hvert femte minutt for å slurpe i meg spyttet mitt...
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2011 #45 Skrevet 9. mai 2011 Enig i at det burde vært mulig å enten unngå firergruppe ved bestilling - men også ønske seg den. Jeg har noen ganger reist med to barn, og har ønsket meg firergruppe for at vi skal kunne sitte sammen. Håpløst når folk som IKKE ønsker firergruppe tilfeldigvis får det, og folk som ønsker firergruppe ikke har mulighet til å ønske seg det... Hei! TS her. Jeg er sååå enig med deg! Det burde vært mulig å enten ønsker seg den eller ønsket den bort! Da hadde jo alle blitt fornøyde
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2011 #46 Skrevet 9. mai 2011 Hei alle sammen! TS her. Takk til alle dere som har svart på den høyst uoffisielle "spørreundersøkelsen" min ! Det er veldig godt å se at (nesten) alle deler min oppfatning av hvor fæle de firergruppene er! Vi burde gått sammen og skrevet et brev til NSB om hvor grusomt det er . Faktisk så skal det jo ikke mye til før en slik firergruppe kan ødelegge hele togreisen. Hvis jeg noen gang skulle blitt "toginteriørdesigner" (!), så skulle jeg sørget for at det ble minst mulig av disse gruppene. Nemlig !
Tonka Skrevet 10. mai 2011 #47 Skrevet 10. mai 2011 Jeg signerer gjerne på et sånt brev, just let me know.
VidarJ Skrevet 22. juni 2011 #48 Skrevet 22. juni 2011 Hvis det er et såkalt BM73 vognsett du skal kjøre med. Det som het Signatur før i tiden. Er det vanligste på Bergensbanen, Sørlandsbanen og Dovrebanen så kan du ta en titt på denne. http://www.jernbane.net/script/bilde2_gal.asp?img=2432&kat=Motorvogner Dette er seteoversikt over BM73. Merk at tidvis kjøres dobbelt sett og da er vogn 5 lik vogn 1, vogns 6 lik vogn 2 osv. Flere setekart over ulike typer fjerntog finnes på denne siden: home.no/toget Ellers har jeg lest at NSB jobber med å lage en løsning for setereservering på internett :-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå