Gjest Coarvi Skrevet 4. mai 2011 #21 Skrevet 4. mai 2011 Jeg hater firergrupper, og siden jeg tar tog 4-6 ganger i måneden ender jeg ofte opp der. Jeg skjønner ikke at det skal være så vanskelig å lage et system som gjør at plassbilletter i firergruppene kun gis til de som bestiller flere enn to billetter (når man bestiller via nett)? Det må jo være mye mer fornuftig å reservere disse plassene til grupper som reiser i lag i stedetfor å plassere tilfeldige enkeltindivider der i hytt og pine... Jeg blir også en smule irritert når jeg kommer på toget halv syv på morgenen og oppdager at hele vogna nesten er tom, med unntak av ett sete. Og selvfølgelig har jeg fått setet ved siden av. Hvis jeg da drister meg til å velge et annet sete kan jeg nesten banne på at jeg blir vekket 20 minutter etterpå av noen som har fått akkurat det setet jeg valgte. 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2011 #22 Skrevet 4. mai 2011 Håper dette er ironi? Det er det. Det er en samling dustete argumenter småbarnsmødre har kommet med i diverse sammenhenger, og som jeg samlet i ett innlegg bare for å trolle. Småbarnsmødre i hormon- og ammetåke ser ofte ikke andres behov, dessverre. 5
maipai Skrevet 4. mai 2011 #23 Skrevet 4. mai 2011 Havnet i firergruppe på agendaen en gang jeg reiste Trondheim-Bodø. Det var jeg og kjæresten mot et eldre penere par. Jeg var dødstrøtt og sovnet opptil flere ganger. Våknet med at jeg satt med bena mine under setet til den andre mannen. Kjempeflaut og kjempeslitsomt! Er ikke fan av firergrupper med mindre jeg kjenner alle som sitter i den! 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2011 #24 Skrevet 4. mai 2011 Enig i at det burde vært mulig å enten unngå firergruppe ved bestilling - men også ønske seg den. Jeg har noen ganger reist med to barn, og har ønsket meg firergruppe for at vi skal kunne sitte sammen. Håpløst når folk som IKKE ønsker firergruppe tilfeldigvis får det, og folk som ønsker firergruppe ikke har mulighet til å ønske seg det... 2
Christiane_W Skrevet 4. mai 2011 #25 Skrevet 4. mai 2011 Drammen-Bergen i firergruppe delt med en mor som reiste alene med to små barn (ca. 2 og 4 år) var en slitsom opplevelse. Jeg oppgraderte til Komfortavdelingen på hjemreisen, og hadde gjort det på vei til Bergen om det hadde vært plass. Dessverre var toget stappfullt, så jeg "satt fast" der, en av de verste togturene i mitt liv.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2011 #26 Skrevet 4. mai 2011 Du hater barn altså? Den stakkars familien hadde kanskje håpet på at du skulle småprate litt på barna for å gjøre reisen mindre kjedelig, så de selv kunne slappe av. De fortjener å slappe litt av når de har 3 viltre barn å ta seg av. Det er da vel for f.. ikke mari kontrari sitt problem! Hadde noen ukjente plassert snørrungene sine ved siden av meg hadde jeg klikket. Og ja, jeg hater faktisk barn. 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2011 #27 Skrevet 4. mai 2011 Denne tråden minner meg om den gangen jeg og kjæresten skulle ta nattoget fra Oslo til Stavanger for noen år siden. På grunn av mange reisende (dette var rett før jul) måtte vi dele en sånn firer-gruppe med et overvektig par, som i tilegg hadde med seg to langhårete og stinkende hunder som måtte ligge mellom beina våre... Det var en laaang togtur med minimalt med søvn. I en slik situasjon tror jeg faktisk jeg hadde vært tilbøyelig til å si at jeg var allergisk eller redd for hunder.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2011 #28 Skrevet 4. mai 2011 Jeg har en veldig rastløs kropp og klarer sjelden å sitte i ro særlig lenge, i tillegg til at jeg synes mange stoler og seter på offentlig transport (og i det offentlige generelt) er veldig ukomfortable. Jeg reiser heldigvis som regel sammen med kjæresten, og får som regel sitte ved siden av han på en rad med to eller tre seter. Da kan jeg sitte sånn som jeg vil, og knø så masse jeg vil. Ofte sitter jeg med føttene min på fanget hans. I firergrupper går ikke dette an. Dette er såklart veldig irriterende for meg, men også for de andre som sitter over meg fordi jeg hele tiden knør og går imellom.
Lillemeg25 Skrevet 4. mai 2011 #29 Skrevet 4. mai 2011 Jeg hater også firegrupper!! Det er jo så j*vlig kleint. Jeg var en gang så heldig å havne sammen med en barnefamilie hvor det var 2 unger under 8 års alderen, Hun ene som satt rett ovenfor meg stirra på meg hele turen nesten! Jeeez. Pluss at den andre sutra og krangla med mora konstant. Min verste togtur ever!
Kjetil E Skrevet 4. mai 2011 #30 Skrevet 4. mai 2011 Hei Kjetil Ja, det er BM73 jeg skal reise med. Er litt bevandret innenfor togverdenen, så jeg kjente igjen benevnelsen din med en gang . Flott at du linket til setekartet, for det har jeg nemlig lett lenge etter! Det er nå lagret på pc-en, og jeg skal ta frem det neste gang jeg skal ut på tur. Takk igjen! Takk skal du ha, bare hyggelig å kunne hjelpe. Selv gjør jeg alt jeg kan for å styre unne firergruppe, rett og slett fordi jeg er veldig lang i beina. Og det er direkte ubehaglig for meg da å sitte i en slik gruppe.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2011 #31 Skrevet 6. mai 2011 De gruppene er fæle, ja. Særlig når man havner overfor folk som stirrer. Og prøver man å se ut vinduet så møter man deres stirrende blikk i speilbildet også. :gjeiper: En annen ting er jo at man ikke kan ha bagasjen sin ved bena heller, for der skal medpassasjeren (eller motpassasjeren?) ha sine ben. Og hva er den "korrekte" måten å plassere bena på? Skal den ene legge bena på skrå mot vinduet, og den andre vekk fra vinduet? Eller skal man sitte med annethvert ben (mitt venstre, ditt venstre, mitt høyre, ditt høyre?? Eller skal den ene skreve mens den andre sitter med samlede ben? Sitter det en mann på motsatt side får man stort sett ikke noe valg i så måte. Men jeg lurer på hvordan to skrevende menn ordner det? Huff, gruer meg til neste togtur, merker jeg. Synes disse gruppene er ille nok i et kvarter på t-banen. 1
Gjest Passing by Skrevet 6. mai 2011 #32 Skrevet 6. mai 2011 Jeg blir også en smule irritert når jeg kommer på toget halv syv på morgenen og oppdager at hele vogna nesten er tom, med unntak av ett sete. Og selvfølgelig har jeg fått setet ved siden av. Hvis jeg da drister meg til å velge et annet sete kan jeg nesten banne på at jeg blir vekket 20 minutter etterpå av noen som har fått akkurat det setet jeg valgte. Kjenner meg igjen der, det kan være ledig alle andre plasser men det er alltid en person som får plass ved siden av meg. Og gjerne store menn med brede skuldre, ikke nødvendigvis tykke, som sitter og skrever i tillegg så jeg må klemme meg sammen inni hjørnet for jeg har så klart fått vindussetet.
~white lady~ Skrevet 7. mai 2011 #33 Skrevet 7. mai 2011 De gruppene er fæle, ja. Særlig når man havner overfor folk som stirrer. Og prøver man å se ut vinduet så møter man deres stirrende blikk i speilbildet også. :gjeiper: En annen ting er jo at man ikke kan ha bagasjen sin ved bena heller, for der skal medpassasjeren (eller motpassasjeren?) ha sine ben. Og hva er den "korrekte" måten å plassere bena på? Skal den ene legge bena på skrå mot vinduet, og den andre vekk fra vinduet? Eller skal man sitte med annethvert ben (mitt venstre, ditt venstre, mitt høyre, ditt høyre?? Eller skal den ene skreve mens den andre sitter med samlede ben? Sitter det en mann på motsatt side får man stort sett ikke noe valg i så måte. Men jeg lurer på hvordan to skrevende menn ordner det? Huff, gruer meg til neste togtur, merker jeg. Synes disse gruppene er ille nok i et kvarter på t-banen. Ja, er ikke lett det der!
Tonka Skrevet 9. mai 2011 #34 Skrevet 9. mai 2011 Jeg elsker firergruppene for da kan jeg virkelig strekke ut beina uten å stange knærne i setet foran. Har heller aldri problemer med å dele de med fremmede, for på langtur har jeg alltid med et lass lesestoff som gjør at jeg glemmer at jeg sitter med noen. Hadde blitt irritert av å dele med barnefamilie, dog. Så du er en av de som er så forbannet irriterende å dele firersete med, altså? Vi andre må sitte med bena oppunder haka fordi du strekker ut de lange bena dine. 5
smalls Skrevet 9. mai 2011 #35 Skrevet 9. mai 2011 Så du er en av de som er så forbannet irriterende å dele firersete med, altså? Vi andre må sitte med bena oppunder haka fordi du strekker ut de lange bena dine.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2011 #36 Skrevet 9. mai 2011 Det aller morsomste er jo når man skal på en etterlengtet ferie, og etter to sekunder i firergruppen hører og ser man at passasjeren på motsatt side er surklende forkjølet...
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2011 #37 Skrevet 9. mai 2011 Jeg hater firergrupper, og siden jeg tar tog 4-6 ganger i måneden ender jeg ofte opp der. Jeg skjønner ikke at det skal være så vanskelig å lage et system som gjør at plassbilletter i firergruppene kun gis til de som bestiller flere enn to billetter (når man bestiller via nett)? Det må jo være mye mer fornuftig å reservere disse plassene til grupper som reiser i lag i stedetfor å plassere tilfeldige enkeltindivider der i hytt og pine... Jeg har opplevd at min forhåndsbestilte og rettvendte vindusplass var tatt av en dame som sa til meg, du kan sette deg der, du *peke på baklengssete ved midtgangen i firergruppe*. Frekkheten lenge leve. :gjeiper:
muffin26 Skrevet 9. mai 2011 #38 Skrevet 9. mai 2011 (endret) Enig det er så kleint også ender man jo alltid opp med noen irriterende mennesker som enten skal prate,stirre, eller noen døds irriterende unger. Synes unger(som griner eller sutrer) generelt på tog er irriterende så jeg prøver å unngå de. Endret 9. mai 2011 av muffin26 1
Gjest Jente1990:) Skrevet 9. mai 2011 #39 Skrevet 9. mai 2011 Jeg har kun havnet på firegrupper en gang da jeg skulle ta toget til Oslo og det var ikke noe gøy. Kom selvsagt en høy mann som satte seg rett ovenfor meg. Han hadde jo laange bein, så jeg måtte sitte med beina min helt inntil settet mitt, Kunne så vidt røre på de og bagasjen hans satte han rett foran seg, så det ble enda mindre plass. Også satt dattra ved siden av han og hun stirra så sykt på meg. Hun var vel rundt 14-15 år. Seriøst kan du glo en annen plass? Ved siden av meg igjen satt det en gammel mann i 60 åra som hosta og harket. Skikkelig ekkelt. Grøss. Det var en irriterende togtur.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2011 #40 Skrevet 9. mai 2011 Jeg har opplevd at min forhåndsbestilte og rettvendte vindusplass var tatt av en dame som sa til meg, du kan sette deg der, du *peke på baklengssete ved midtgangen i firergruppe*. Frekkheten lenge leve. :gjeiper: Håper du krevde plassen din!! 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå