Gå til innhold

Dere som vanligvis bruker bind under menstruasjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå er jeg så utrolig lei! :sur: Har mensen, og pga vestibulitt bruker jeg ikke tampong. Jeg bruker vanlig bind. Men altså uansett hvordan jeg plasserer dette bindet ender jeg (nesten) alltid opp med en flekk i trusa en plass der det ikke er bind.Er så lei av å våkne med en stor flekk bak i rumpa, eller frampå der som bindet ikke er. Altså, jeg blør ikke igjennom, men på sidene og framfor og bakfor der bindet ligger kan du si. Dette skjer også på dagtid, at jeg nesten alltid ender opp med en flekk der bindet ikke har vært.

Er dette vanlig for dere også? Funnet en løsning? Bruker såklart nattbind på natten, akkurat nå er jeg sykemeldt så jeg har brukt dette på dagtid også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er jeg så utrolig lei! :sur: Har mensen, og pga vestibulitt bruker jeg ikke tampong. Jeg bruker vanlig bind. Men altså uansett hvordan jeg plasserer dette bindet ender jeg (nesten) alltid opp med en flekk i trusa en plass der det ikke er bind.Er så lei av å våkne med en stor flekk bak i rumpa, eller frampå der som bindet ikke er. Altså, jeg blør ikke igjennom, men på sidene og framfor og bakfor der bindet ligger kan du si. Dette skjer også på dagtid, at jeg nesten alltid ender opp med en flekk der bindet ikke har vært.

Er dette vanlig for dere også? Funnet en løsning? Bruker såklart nattbind på natten, akkurat nå er jeg sykemeldt så jeg har brukt dette på dagtid også.

Ja, og derfor har jeg egne menstruser som jeg bare bruker når jeg blør. Kaster de etter en stund når de har blitt for udelikate og kjøper nye. Har ikke klart å fine en metode for ikke å få flekker i trusa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hender jeg har det samme problemet, men har desverre ikke funnen noen løsning på det....heldigvis blør jeg ikke så mye nå som jeg går på p-piller, så det skjer ikke like ofte...men egne menstruser er et must, ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer gjerne når jeg sover selv om jeg bruker nattbind. Blør såpass mye samt at man ligger jo rimelig i ro når man sover. Jeg ble så drittlei så jeg startet med å sove med ob. Ser at du ikke kan bruke det. Tror du bare må innse at det blir sånn når.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker de største nattbindene jeg har funnet, både på dag og natt. Jeg ligger også veldig urolig om natten (klarer på mystisk vis å kneppe opp knappene nederst på dynetrekket...), så for å prøve å unngå lekkasjer bruker jeg stramme bomullstruser med en stram boxer utenpå, slik at det sitter på plass. Da skjer det ikke så ofte at jeg blør utenom bindet. Menstrusene mine er sorte, da ser jeg ikke eventuelle flekker som ikke går bort i vask.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stramme truser er et must. Kjøp de lengeste bindene du finner, og med vinger! Hvis det ikke hjelper så finnes det større bind beregnet på urinlekkasjer på apotek og bandasjist. (de suger også mye bedre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stramme truser er et must. Kjøp de lengeste bindene du finner, og med vinger! Hvis det ikke hjelper så finnes det større bind beregnet på urinlekkasjer på apotek og bandasjist. (de suger også mye bedre).

De er jo laget for å suge opp tynn væske (urin) og etter min erfaring funker de ikke på kraftig mens, ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt det samme problemet, så jeg bruker faktisk to bind.

Mvh Yvonne :heiajente:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er de lengste nattbindene? Jeg bruker Libresse Goodnight eller noe sånt, dersom jeg forstår pakken rett skal de være de lengste. Har selvfølgelig fått flekk på dyna i natt så nå går vaskemaskina for fullt. Føler for å banne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt det samme problemet, så jeg bruker faktisk to bind.

Mvh Yvonne :heiajente:

Hvordan legger du de i trusa da? Jeg har et stort badehåndkle i senga, og to laken, men i natt har det altså gått igjennom trusa og på dyna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan legger du de i trusa da? Jeg har et stort badehåndkle i senga, og to laken, men i natt har det altså gått igjennom trusa og på dyna!

Litt vanskelig å forklare, men ett ligger foran i trusa, og ett lenger nede. De overlapper litt på midten.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil det funke å legge et lite truseinnlegg over der bindet stopper bak? Sånn at eventuelle dråper treffer truseinnlegget istedenfor trusen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste som fungerte for meg var nattbind fra always. Alle andre var for korte... Viktig at trusa sitter godt nok på, slik at det ikke blir glipper når man beveger på seg om natten - den bør også ha et ganske bredt parti i skrittet. Så må man sørge for å feste bindet perfekt, slik at vingene ligger der de skal. I tillegg kan det være smart (om enn udelikat) å dytte enden av bindet forsiktig inn i rumpesprekken, slik at det ikke blir lekkasje den veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Consensio

De første dagene blør jeg mye og bruker bare nattbind, og gjerne to stykker. Bare passe på at de overlapper hverandre riktig vei, at det bindet som ligger lengst frem ligger litt over det bindet som ligger lengst bak...ellers har jeg opplevd at jeg blør gjennom under det bakerste bindet.

Om natten har jeg et stort badehåndklede i sengen.

Jeg kan ikke bruke tampong eller slike menskopper, så dette blir den eneste løsningen for meg.

Også som andre nevner her, egne truser for disse dagene som blir kastet etter en stund og de må være relativt stramme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, det hender.

Plager det deg veldig mye - test mensenkoppen

Jeg tviler på at det passer for ts siden hun har vestibulitt. Jeg har heldigvis ikke dette, men ingen får meg til noen gang å prøve verken tampong eller mooncup.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sverger til always nattbind. Sover heldigvis ganske rolig, så det pleier å holde hos meg. Våkner alltid i 6 tiden de første nettene, så da går jeg og skifter. Flere år siden jeg fikk flekk på truse/seng sist:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei dette kan høres litt ekkelt ut men når jeg må bruke bind bruker jeg alltid å tømme skjeden for blod rett før jeg legger meg for da holdt jeg noen timer ekstra før det begynner å komme ut. Dette gjør jeg med en finger på do før sengetid. Men husk å vask fingrene godt både før og etterpå;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei dette kan høres litt ekkelt ut men når jeg må bruke bind bruker jeg alltid å tømme skjeden for blod rett før jeg legger meg for da holdt jeg noen timer ekstra før det begynner å komme ut. Dette gjør jeg med en finger på do før sengetid. Men husk å vask fingrene godt både før og etterpå;)

Graver du ut blodet med fingeren? Er det ikke mer effektivt å bruke en skje?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...