Gå til innhold

Dere som vanligvis bruker bind under menstruasjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De er jo laget for å suge opp tynn væske (urin) og etter min erfaring funker de ikke på kraftig mens, ihvertfall.

De har fungert fint på meg. Grunnen er jo at de suger opp mye mer, og fortere enn vanlige bind. Men det finnes mange typer da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Okei dette kan høres litt ekkelt ut men når jeg må bruke bind bruker jeg alltid å tømme skjeden for blod rett før jeg legger meg for da holdt jeg noen timer ekstra før det begynner å komme ut. Dette gjør jeg med en finger på do før sengetid. Men husk å vask fingrene godt både før og etterpå;)

Er det ikke også bare å spyle skjeden med dusjhodet? Det gjør jeg alltid før jeg legger meg, og skal bruke bind. Da er skjeden "ren", og da tar det litt lenger tid før jeg blør igjennom. Har desverre ingen gode råd til deg, da jeg trodde helt fram til idag at jeg var en idiot på å bruke bind, og at "alle" andre klarte det. :P Godt å høre at mange andre blør igjennom også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De første dagene blør jeg mye og bruker bare nattbind, og gjerne to stykker. Bare passe på at de overlapper hverandre riktig vei, at det bindet som ligger lengst frem ligger litt over det bindet som ligger lengst bak...ellers har jeg opplevd at jeg blør gjennom under det bakerste bindet.

Om natten har jeg et stort badehåndklede i sengen.

Jeg kan ikke bruke tampong eller slike menskopper, så dette blir den eneste løsningen for meg.

Også som andre nevner her, egne truser for disse dagene som blir kastet etter en stund og de må være relativt stramme.

Nå kommer jeg kanskje med et veldig freidig spørsmål og du trenger IKKE å svare. Men jeg har lest i en annen tråd at du har pcos, og det har jeg også. Jeg klarer ikke å bruke tampong eller noe sånn fordi jeg synes det gjor vondt/svir nedentil. Er det sånn for deg også? Altså, er det pga pcoen du ikke klarer å bruke tampong?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest gjennom hele tråden her, så kanskje du har fått tipset før: Da jeg brukte bind, så la jeg ett ekstra bind(med vinger, evt to uten ved siden av hverandre) bak som en forlengelse av det "vanlige" om du skjønner. Da gjorde det ikke noe at det rant. Brukte det av og til på dagen også, de dagene det blødde mye. Men da må man passe på å ha buksa høyt nok opp så det ikke syns ;)

For å få vekk blodflekker er det vel å skylle/vaske i kaldt vann først. Evt ta på zalo..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harriet

Begynner "heldigvis" å nærme meg overgangsalder så mensen har blitt redusert betraktelig i det siste.

Men tidligere så var løsningen de verste nettene å ha to nattbind, som de sier her, at de overlapper hverandre. Det gjelder å få det langt nok bak. I tillegg brukte jeg håndkle under meg i sengen .. da slapp jeg flekker utenfor. Har også et par truser som benyttes kun om nettene i mensperioden .. noen veldig usexy, noen :fnise: Så med nattkjole, bestemorstruse, to nattbind og badehåndkle var jeg ganske trygg :sovne:

Får man blod i sengen så er det viktig å vaske det med en gang, men det har dere vel erfart selv også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei dette kan høres litt ekkelt ut men når jeg må bruke bind bruker jeg alltid å tømme skjeden for blod rett før jeg legger meg for da holdt jeg noen timer ekstra før det begynner å komme ut. Dette gjør jeg med en finger på do før sengetid. Men husk å vask fingrene godt både før og etterpå;)

Det fungerer også å få en orgasme (når du først sitter der og graver, liksom ;)). Sammentrekningene er med på å få ut mer av blodet som skal ut, og da blør man gjerne mye mindre etterpå. Samleie (for de som har tilgang på mann uten angst for tante rød) er også fint for å få "tømt seg".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Consensio

Nå kommer jeg kanskje med et veldig freidig spørsmål og du trenger IKKE å svare. Men jeg har lest i en annen tråd at du har pcos, og det har jeg også. Jeg klarer ikke å bruke tampong eller noe sånn fordi jeg synes det gjor vondt/svir nedentil. Er det sånn for deg også? Altså, er det pga pcoen du ikke klarer å bruke tampong?

Tror det er litt pga pcos at jeg ikke kan bruke det. Har aldri fått noe klart svar fra legene egentlig, men jeg får infeksjoner/betennelser hver gang jeg har prøvd å bruke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fungerer også å få en orgasme (når du først sitter der og graver, liksom ;)). Sammentrekningene er med på å få ut mer av blodet som skal ut, og da blør man gjerne mye mindre etterpå. Samleie (for de som har tilgang på mann uten angst for tante rød) er også fint for å få "tømt seg".

Og som en bonus, så funker ingenting bedre enn en orgasme, om man sliter med menssmerter...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle svar! Kjekt å vite at det er flere som plages med dette, jeg trodde jeg var den eneste og følte meg ekkel ;)

Nå er sengen skiftet på med et stort badehåndkle underst på min side, to laken, og nyvasket dyne med rent sengetøy. Vi skifter hver søndag så det var jo ikke mer stress en vanlig bortsett fra med dyna sånn sett. Men irriterende nok likevel. Fra nå av blir det alltid to bind, har prøvd dette før, men da har det alltid likevel havna på siden av bindet likevel! Kanskje de skulle ha laget sånn tynn engangs Up&GO nattbind-truse som vi kastet etter hver bruk :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blør nesten ingenting! Blør minimalt de 2 første dagene, og aldri om natten. (bruker nattbind for sikkerhetsskyld da)

De siste dagene av menstruasjonen er det nesten ingenting som kommer ut.. Har vel vært slik de siste årene som jeg kan huske. Tror jeg blødde mye mer da jeg var 13 og først fikk mensen.

Er dette normalt... eller? :sjenert:

Har høy nok blodprosent hvis det skal ha noe og si og er normalt slank.

Hilsen Jente 21 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blødde mye tidligere, men nesten ingenting etter jeg fikk tilbake mensen etter noen år på sprøyta. Tidligere brukte jeg trikset med nattbind som overlapper - jeg foretrakk Always.

Nå bruker jeg ingenting om natten, ev. et truseinnlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres kanskje ekkelt ut, men jeg bruker dopapir i tillegg til bind. Stapper det liksom litt opp (ikke i skjeden) sånn at det sitter. Hvis ikke kommer det blod bak bindet.

Så ja, polstring med dopapir kan være greit å prøve :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest imli

Og som en bonus, så funker ingenting bedre enn en orgasme, om man sliter med menssmerter...

Verkeleg?

No har ikkje eg menssmerter lenger (etter at eg fekk barn) men før, då eg sleit med ganske heftige menssmerter, var orgasme det verste eg kunne få. Då trekk jo livmora seg saman, og alt blei berre mykje verre. Kan sikkert variere frå kvinne til kvinne, men dette stemmer i alle fall ikkje med mi erfaring.

Ang bind, har to bind som overlappar vore løysinga for meg i alle fall ;) No brukar eg menskopp, men den held ikkje heile natta dei to "verste" nettane, så då brukar eg bind i tillegg. Sjølv om eg ikkje får så mykje blod i bindet når eg brukar menskoppen, blir det allikevel ofte utanfor, liksom ein blodflekk her og ein der... Eg søv tydelegvis uroleg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blør nesten ingenting! Blør minimalt de 2 første dagene, og aldri om natten. (bruker nattbind for sikkerhetsskyld da)

De siste dagene av menstruasjonen er det nesten ingenting som kommer ut.. Har vel vært slik de siste årene som jeg kan huske. Tror jeg blødde mye mer da jeg var 13 og først fikk mensen.

Er dette normalt... eller? :sjenert:

Har høy nok blodprosent hvis det skal ha noe og si og er normalt slank.

Hilsen Jente 21 :)

Normalt. Jeg har det også slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...