Gjest Silvermist Skrevet 1. mai 2011 #1 Del Skrevet 1. mai 2011 Jeg kjenner at blodrtykket stiger at uttrykket omg! Kleint er også høyt oppe på listen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spinnwild Skrevet 1. mai 2011 #2 Del Skrevet 1. mai 2011 "misforstå meg rett": Det er jo ikke misforstått når meningen forstås... Helt ubrukelig (uforståelig) uttrykk. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supraspinatus Skrevet 1. mai 2011 #3 Del Skrevet 1. mai 2011 Jeg kjenner at blodrtykket stiger at uttrykket omg! Kleint er også høyt oppe på listen. OMG, LOL! Skrivefeil! Jeg irriterer meg mest over folk på forumet som bruker vanskelige fremmedord eller uttrykk (gjerne på latin) som hersketeknikk. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fruBeist Skrevet 1. mai 2011 #4 Del Skrevet 1. mai 2011 Lissom/liksom 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SnakeOil Skrevet 1. mai 2011 #5 Del Skrevet 1. mai 2011 http://forum.kvinneguiden.no/?showtopic=553333 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 11. mai 2011 #6 Del Skrevet 11. mai 2011 "Jeg vet akkurat hvordan du har det". Nei, det vet du ikke. Vi kan ha opplevd det samme, men reagerer helt forskjellig. "Skriveleif" og "trykkleif" får jeg mark av . 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 15. mai 2011 #7 Del Skrevet 15. mai 2011 (endret) Feilaktig bruk av: uttale - uttalelse mistenksom - mistenkelig irritabel - irriterende variabel - varierende - variert tvilsom - tvilende tillitsfull - tillitvekkende Endret 15. mai 2011 av Belladonna 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2011 #8 Del Skrevet 15. mai 2011 Jeg irriterer meg over at folk skriver feil, og forklarer det med at det uttrykket er vanlig på deres dialekt. Det blir ikke riktigere å skrive det av den grunn. "Hva gjør du på" eller "jeg blir å" er gode eksempler. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inx Skrevet 15. mai 2011 #9 Del Skrevet 15. mai 2011 (endret) Jeg irriterer meg helt olivengrønn over bruk av uttrykket, Jippi - hva i svarte rødhelvete er det for et uttrykk a? Navnet på ei glad-flodhest eller noe sånt!? Endret 15. mai 2011 av Inx 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2011 #10 Del Skrevet 16. mai 2011 Jeg irriterer meg helt olivengrønn over bruk av uttrykket, Jippi - hva i svarte rødhelvete er det for et uttrykk a? Navnet på ei glad-flodhest eller noe sånt!? Bokmålsordboka Vi har dessverre ingen informasjon om ordet 'jippi' i bokmålsdatabasen verken i ordlistene eller i ordboka. Bokmålsordboka Vi har dessverre ingen informasjon om ordet 'rødhelvete' i bokmålsdatabasen verken i ordlistene eller i ordboka. Forresten, ei flodhest?? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 16. mai 2011 #11 Del Skrevet 16. mai 2011 "på død og liv" 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klematis Skrevet 16. mai 2011 #12 Del Skrevet 16. mai 2011 Bakdel når det skulle vært ulempe 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supraspinatus Skrevet 16. mai 2011 #13 Del Skrevet 16. mai 2011 Bakdel når det skulle vært ulempe Bakdel og ulempe er synonymer og kan brukes om hverandre. Men det hindrer deg ikke å mislike ordet. (Jeg har selv blitt irettesatt for å bruke bakdel i stedet for ulempe. Det var riktignok meget fornøyelig da jeg kunne vise til ordboken at de er synonymer.) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bellamy Skrevet 16. mai 2011 #14 Del Skrevet 16. mai 2011 "Ikke sant?" bak enhver ytring.. "så gjorde hun det, ikke sant, så skjedde det, ikke sant" Satt bak to jenter på bussen i dag som prata sånn. Typisk at det er slike dager man glemmer høretelefonene hjemme! I tillegg irriterer jeg meg over de som bruker hun/henne feil. "Huns jobb", "henne er ikke snill". 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Euphoria Skrevet 16. mai 2011 #15 Del Skrevet 16. mai 2011 "Holdt jeg på å si!" Nei, du sa det, for svingende! Søsteren min bruker det i annenher setning, og har gjort det i flere år. Hører hun ikke selv hvor teit det er? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 16. mai 2011 #16 Del Skrevet 16. mai 2011 "Misforstå meg rett." 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Alena¤ Skrevet 16. mai 2011 #17 Del Skrevet 16. mai 2011 Care/careface Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klematis Skrevet 16. mai 2011 #18 Del Skrevet 16. mai 2011 Bakdel og ulempe er synonymer og kan brukes om hverandre. Men det hindrer deg ikke å mislike ordet. (Jeg har selv blitt irettesatt for å bruke bakdel i stedet for ulempe. Det var riktignok meget fornøyelig da jeg kunne vise til ordboken at de er synonymer.) Hm, ja det har du jammen rett i! Takk for info. Men jeg kommer nok til å grøsse litt hver gang jeg hører det brukt, allikevel 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 16. mai 2011 #19 Del Skrevet 16. mai 2011 Bakdel og ulempe er synonymer og kan brukes om hverandre. Men det hindrer deg ikke å mislike ordet. (Jeg har selv blitt irettesatt for å bruke bakdel i stedet for ulempe. Det var riktignok meget fornøyelig da jeg kunne vise til ordboken at de er synonymer.) Det er ikke alt som blir tillatt i ordbøker, jeg er enig i. Det er da blitt så mye rart etterhvert. Jeg kommer aldri til å si og skrive bakdel når jeg mener ulempe, heller ikke avkrefte når meningen er å dementere, benekte, avsanne. For ikke å snakke den berømmelige "lappen" som mange på bilforumet sliter med . Det heter "førerkort". 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havbris Skrevet 21. mai 2011 #20 Del Skrevet 21. mai 2011 Jeg kommer aldri til å si og skrive bakdel når jeg mener ulempe, heller ikke avkrefte når meningen er å dementere, benekte, avsanne. Riktignok er det veldig mange år siden jeg gikk på videregående. Men jeg skrev en gang en norskoppgave der jeg brukte ordet bakdel. Min flotte norsklærer skrev et stort NEI i margen (med rød tusj). Den læringen sitter og jeg assosierer bakdel med noe helt annet enn ulempe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå