Gå til innhold

Hva er det latterligre uttrykket du vet om?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå i det siste synes jeg det må være "care"! Det er jo fryktelig ulogisk, merker jeg blir irritert når jeg leser det her inne...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"latterlig" er det latterligste uttrykket jeg vet om

Uff da, ikke meningen å tråkke på tærne dine;)

Og om det er skriveleifen du sikter til så får jeg beklage. Skylder på tastaturløs mobil og ordbok..:)

Så dumt mod flyttet tråden, det var meningen at den skulle høre sammen med den andre tråden om dårlige argumenter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da, ikke meningen å tråkke på tærne dine;)

Og om det er skriveleifen du sikter til så får jeg beklage. Skylder på tastaturløs mobil og ordbok..:)

Hum nei? :overrasket:

Så ikke skrivefeilen før nå engang...

Jeg syns faktisk latterlig er rart å si, det er liksom blitt så inn og det har fått så negativt svong over seg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hum nei? :overrasket:

Så ikke skrivefeilen før nå engang...

Jeg syns faktisk latterlig er rart å si, det er liksom blitt så inn og det har fått så negativt svong over seg :P

Aha:-) det er lov!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Deg om deg". Fy søren da blir jeg sur da. Det er klassikeren på at folk er tom for argumenter og velger å svaslutte en diskusjon på en barnslig måte. Grr...!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må være disse innleggene som er smilyorgier :sengekos: :sengekos: :sengekos: :sengekos: :sengekos: :sengekos: :sengekos: :sengekos: :sengekos: <--- sånn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Uff da, ikke meningen å tråkke på tærne dine;)

Og om det er skriveleifen du sikter til så får jeg beklage. Skylder på tastaturløs mobil og ordbok..:)

Skriveleif og trykkleif har utspilt sin rolle for lenge siden. Nå er de bare latterlige språkblemmer (synes jeg).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kleint

Synes det høres så dumt ut. Det er egentlig et gammelt ord for syk, nå brukes det om alt mulig rare ting.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Skjønner du", som avslutning på en setning. Hvis jeg skjønte det så var vel forklaringen overflødig. Eller betyr det at NÅ skjønner jeg det, nå som de har sagt det? Men jeg har jo ennå ikke bekreftet at utsagnet var tilstrekkelig forklarende til at jeg skjønte det. Jeg får lyst til å si nei det skjønner jeg ikke, og be dem forklare, om igjen og om igjen. :flekke:

Særlig latterlig når utsagnet skulle være et argument, som om det å slenge på et "skjønner du" automatisk validerer deres påstand. Det ligger liksom en nedlatende tone der, "du visste ikke bedre du stakkar, men nå gjør du forhåpentligvis det"

:popcorn:

Hvorfor finnes det ikke en smiley som blåser tyggegummibobler her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"doh" eller som fjortissene sier det: "daaaaaaa"

Og når man SIER lol

Hehe. Hørte en gang "jeg lolla så bææd, ass". Da holdt jeg på å knekke.

Jeg føler meg gammel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Hørte en gang "jeg lolla så bææd, ass". Da holdt jeg på å knekke.

Jeg føler meg gammel.

Kanskje du er gammel? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kanskje du er gammel? :fnise:

Jeg er gammel.

Hvordan man føler seg er noe helt annet.

Men jeg nekter å si lol :babysmokk:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gammel.

Hvordan man føler seg er noe helt annet.

Men jeg nekter å si lol :babysmokk:

lol er for dem som ikke snakker rent "ei må lol" (= jeg må på do)

Følelser kan du gjøre noe med, ikke realiteter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrykket "eid" er det latterligste utrykket jeg vet om. Finnes ikke noen sammenheng mellom ordet og kontekstene dette blir brukt i. Slik som: "Den eier" og/eller "han er så eid" Innbiller meg at det kommer av det engelske/amerikanske utrykket "owned". Men hva vet vel gamle utraderte meg som bare har kommet halveis til 64 år?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...