Gå til innhold

Gass i magen, promper minst 15 ganger dagen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ut i fra hva han skrev var det 2 ting...brød og kaffe med melk....

Hæ??? Det kan jo skyldes en masse annet og! Irritabel tarm, gallestein, for høyt fiberinntak, kunstige søtningsmidler, drikke med kullsyre, mye fett i kostholdet, tykktarmbetennelse, spiser for fort, blir for sulten før man spiser, spiser mye av gangen, Crohns, forstoppelse, bruk av enkelte medikamenter, glutenintoleranse...

Jeg lurer litt på hvorfor du mener at det bare kan være to grunner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Luft i magen kan være utrolig ubehagelig og sjenerende!!

Jeg er veldig plaget, men har laktoseintoleranse, og jeg mistenker at det er et eller annet med mel og... Får jeg i meg hvitt hvetemel er det helt ubeskrivelig... Jeg spiser så og si aldri brød, holder meg til ryvita knekkebrød. Er superforsiktig med pasta, og da er det konsekvent fullkorn. Har og IRT (irritabel tarm), så jeg må være veldig nøye med kosten.

Kjedelig når maten setter begrensninger for livet. F:eks spiser jeg sjeldent ute, prøver da i såfall å kjøre safe med de "reneste" rettene jeg finner, f.eks fisk der jeg spiser fisken og grønnsakene og ber om å få null saus. Er jeg invitert hjem til folk så spiser jeg nesten aldri, utrolig ekkelt å slippe en "smyger" (ikke sjans å holde igjen..) så folk holder på å kveles.... Mine aller nærmeste venner kjenner problemet mitt så der går det bra.

Var på Kreta med faren min i fjor, satt på verandaen og måtte bare slippe en liten en......søsken, far og døtrene mine holdt på og dø, og faren min påsto at Kreta kom til å være myggfritt ut året :sjenert:

Så ja, unormalt mye luft i magen kan være særdeles plagsomt..........

Stakkars. Har du prøvd det eddiktipset? Det var visst nok utrolig effektivt!! Kan være verdt å prøve altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars. Har du prøvd det eddiktipset? Det var visst nok utrolig effektivt!! Kan være verdt å prøve altså...

Jupp.......eplecidereddik i vann er testet ut for lenge siden....null effekt. Men så lenge jeg tar mine forholdsregler så slipper jeg å kvele mine medmennesker, og jeg slipper å grave meg ned i flauhet. Og jeg slipper å skylde på katta til vertinna på vorspill.... (og jeg har en meget fordomsfri mann.....mulig jeg må tilføye at både mannen min og meg jobber i helsevesenet og er vant med kroppsdufter og ekle tinger..;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...