AnonymBruker Skrevet 20. mai 2019 #5161 Del Skrevet 20. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hjulet spiller videre i hvert fall. All lidelsen vi har sett i Game of Thrones kom jo nettopp fordi Robert Baratheon ikke hadde noen legitime arvinger. Å velge Bran en som ikke kan få barn er å be om ny borgerkrig når Bran dør. Om Bran dør, han er jo Three Eyed Raven. Kanskje lever han evig nå som Night King er død? I tillegg vet jeg ikke om jeg ville hatt en konge som virker å ha null følelser for andre og i tillegg "ser og vet alt". Høres dystert ut. I tillegg gir man enormt med makt til Hand of the king når man har en konge som ikke ønsker å styre. Anonymkode: fb3fc...51f Edit: Tyrion skjønner tegninga og gjør Bronn til master of coin. Selv om Bronn gir beng i jobben og kun vil bygge bordeller. I tillegg passer Tyrion på å gi Bronn Highgarden, for det passer Tyrion best. Anonymkode: fb3fc...51f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Factum Factaria Skrevet 20. mai 2019 #5162 Del Skrevet 20. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Edit: Tyrion skjønner tegninga og gjør Bronn til master of coin. Selv om Bronn gir beng i jobben og kun vil bygge bordeller. I tillegg passer Tyrion på å gi Bronn Highgarden, for det passer Tyrion best. Anonymkode: fb3fc...51f Ja, Tyrion fortsetter å gi dårlige råd til nok en regent. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2019 #5163 Del Skrevet 20. mai 2019 Hvorfor godtar alle lordene at Bran blir konge? Nord blir uavhengig men Bran er konge over resten... Ingen av adelsmenne i the Reach ville godtatt Bronn, aldri i verden... Tyrells må ha slektninger her og der som ville tatt over etter at Olenna døde. Gendry vil nok heller ikke vare, han ble legitimert av Daenerys og Stormlands-lordene vil nok ikke akseptere han. Det ville vært mer troverdig om Edric Storm ble legitimert, alle kjenner han som Roberts sønn og han er vokst opp blant adelen. Folkene i Dorne hater allerede Lannisters og vil nok ikke føle særlig velvilje mot Starks etter at Varys gjorde det kjent hva Rhaegar gjorde mot Elia. Iron Islands vil aldri respektere en lam gutt som konge eller at Nord får bli uavhengig men ikke de. I episoden blir derimot Edmure sett på som en vits, selv om han kjenner de andre lordene, spesielt de fra the Vale. Det er mer realistisk at han og Robin/Royce støttet hverandre, Sansa burde også vært smartere enn å dumme han ut foran de andre. Edmures tale om seg selv er det alle Lordene ville gjort, og så ville de ha byttet politiske fordeler og alliert seg seg imellom for å sikre seg en leder som bevarer deres interesser. La oss se på den nye regjeringen: En Stark fra det frie Nord uten personlighet eller empati, en forhatt demonape (Tyrion), en immoral sellsword uten noen allierte unntatt Tyrion (Bronn), en low-born som støttet Stannis, så Jon, så Daenerys (Davos), Brienne - en kvinne-ridder som er kjent som den som drepte Renly og lå med incest-kongen Jaime Lannister, og Sam - desertør fra Night's Watch og Citadellet får jobben selv om det finnes mange andre mer kompetente og fullt utdannede maesters i Oldtown. Dette virker mer som oppskriften på årevis med blodige borgerkriger enn en bittersøt slutt. Dette kan umulig ende godt for Westeros. Anonymkode: cf652...908 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atrix Skrevet 20. mai 2019 #5164 Del Skrevet 20. mai 2019 Den avslutningen ga i alle fall rom for å lage oppfølgere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2019 #5165 Del Skrevet 20. mai 2019 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: ^^^^ Anonymkode: cf652...908 Sant. For øvrig så burde man skjønne at noe skurrer når Tyrions argumentasjon for at Bran skal bli konge er at "det ville blitt en bra historie". Talen til Tyrion er jo bare vås. Tyrion hevder at en god historie er hva som vil holde kongedømmet sammen, men Sansa krever jo at Nord skal bli uavhengig. 49 minutter siden, Factum Factaria skrev: Ja, Tyrion fortsetter å gi dårlige råd til nok en regent. Serien har ødelagt karakteren Tyrion helt. Anonymkode: b0541...93f 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2019 #5166 Del Skrevet 20. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette ble Hollywood-slutt 100%. Anonymkode: fb3fc...51f Bare venter på de som elsket slutten skal si "Dere som ikke likte slutten gjør det kun fordi dere ikke fikk en Hollywood-slutt." Anonymkode: b0541...93f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2019 #5167 Del Skrevet 20. mai 2019 Jeg synes episoden var mindre spennende enn å se maling tørke. Det eneste som vakte følelser i meg var når Tyrion fant Jaime og når Ghost endelig fikk litt oppmerksomhet fra Jon. Er fornøyd med at Ghost og Drogon overlevde, men ellers kunne de like gjerne kvittet seg med alle karakterene for min del. Dette var karakterer jeg likte kjempegodt i mange sesonger, men som endte opp som todimensjonale pappfigurer. Anonymkode: ef011...16a 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2019 #5168 Del Skrevet 20. mai 2019 Bran kan se alt som skjer, har skjedd og vil skje. Så Bran viste jo helle tiden at han kom til å bli konge. Anonymkode: 35ed5...937 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 20. mai 2019 #5169 Del Skrevet 20. mai 2019 6 hours ago, Factum Factaria said: Ja, da misforsto jeg poenget. Jeg ser hva du mener. Men er det andre enn Melisandre som har dødd etter at "misjonen" hennes var fullført, uten grunn? Hun var vel egentlig ekstremt gammel, så det kan jo være forklaringen på det. Beric ble jo drept av wights. Og da han tidligere kunne bli gjenopplivet var det fordi han fremdeles hadde en rolle å spille, mens denne gangen var det ikke mer planlagt for han, ergo var det the end? Det var jo ikke som han kom seg i sikkerhet og falt død om. Men generelt synes jeg serien har vært elendig til å håndtere magi, og det gjelder ikke kun denne sesongen. 4 hours ago, Ms.Sommerfugl said: Hvor står det skrevet i stein at alle som har blitt gjenopplivet må dø når de har gjort "det de skulle"? Skjønner for øvrig at det er rart når serien har poengtert at folk dør etter de har fullført skjebnen sin, men jeg tror ikke det er fastslått at man MÅ dø igjen. Har sett finalen nå. Jeg er en av de som før finalen skrev at jeg syntes det ga mest mening at Jon døde. Det er sikkert ikke skrevet i stein at Jon skulle død etter å ha fullført oppgaven han har for "god of light". Men synes det var veldig hintet til det når de to andre døde etter å ha fullført sin skjebne. Ikke bare det. Men om Jon døde så hadde man også sett hvorfor han ble gjenopplivet i førsteomgang. Har tidligere skrevet at for meg var det å får svar på spørsmål det jeg ville ha ut av den siste episoden. Det følte jeg ikke man fikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 20. mai 2019 #5170 Del Skrevet 20. mai 2019 Selv likte jeg for øvrig hvor lykkelig slutt det til slutt ble. Personlig er jeg ikke noe fan av triste slutter. Jon dreper riktignok Dany, men hun var jo en massemorder. Enig i kommentarene over at det er utrolig mye som skurrer i seriefinalen. I tillegg fikk man ikke svar på spørsmålene jeg ville ha svar på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessa12 Skrevet 20. mai 2019 #5171 Del Skrevet 20. mai 2019 Føler meg på en merkelig måte snytt for noe, vet ikke helt hva... 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
megda Skrevet 20. mai 2019 #5172 Del Skrevet 20. mai 2019 Hele sesongen har vært forhastet og det eneste som har vært i fokus er storyline, mens karakterene og dialogen har vært fraværende. Denne sesongen var så lite kompleks at det føltes ut som å se en dårlig sitcom med laughtrack i bakgrunnen fra 90-tallet. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 20. mai 2019 #5173 Del Skrevet 20. mai 2019 (endret) 12 hours ago, Ariana807 said: Fikk kanskje mesteparten av ønsket mitt oppfylt av å få en eller annen slutt jeg kan være leve med. Men Brandon the Broken... hva sa han sjøl i forrige sesong!? «I can’t be lord of anything, I am the three eyed raven», men Konge, joda hvorfor i allverden ikke!!!? 😑 og hva med hans «I live mostly in the past now» kommentar fra denne sesongen! Men nok om det. 12 hours ago, Ariana807 said: . Men kan helt ærlig ikke se for meg Bran på tronen i bøkene hans heller altså ... Jeg har ikke lest bøkene, men tror ingen kunne forutsi hvordan Bran ble konge utifra serien i hvert fall. For meg gir den delen ingen mening Endret 20. mai 2019 av SVK Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2019 #5174 Del Skrevet 20. mai 2019 Synes det er litt vemodig at alle Stark-barna er ensomme på hver sin kant og trone. Anonymkode: bf747...b08 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Parkeringsvakt Skrevet 20. mai 2019 #5175 Del Skrevet 20. mai 2019 (endret) 🤣🤣🤣🤣🤣 Bran 4 king Bran: why do you think i came all this way Tyrion: I dont want to be hand Bran: I dont want to be king either 🤣🤣🤣🤣🤣 Endret 20. mai 2019 av Parkeringsvakt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2019 #5176 Del Skrevet 20. mai 2019 7 hours ago, Sylveon said: Følelsen jeg sitter igjen med etter siste episode er at det var litt kjedelig. Det føles som om det er en del løse tråder og at de har hastet med å skrive avslutningen - bare for å bli ferdig med det. Ja. For øvrig om serieskaperne bare ønsket å bli ferdig. Hvorfor brukte de så lang tid på å få laget siste sesong? I tillegg, hvorfor fikk de ikke noen andre til å gjøre jobben for dem? Håper vi får en god forklaring fra de som har jobbet med serien. Anonymkode: 0c089...a65 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Parkeringsvakt Skrevet 20. mai 2019 #5177 Del Skrevet 20. mai 2019 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker said: Ja. For øvrig om serieskaperne bare ønsket å bli ferdig. Hvorfor brukte de så lang tid på å få laget siste sesong? I tillegg, hvorfor fikk de ikke noen andre til å gjøre jobben for dem? Håper vi får en god forklaring fra de som har jobbet med serien. Anonymkode: 0c089...a65 De fikk et bedre tilbud et annet sted men ville ikke gi opp statusen og pengene de fikk ved å lage got? Anbefaler lese litt om historien til disse to og hva de har skrevet før. Banioff har skrevet en novellesamling bestående av en mary sue som knuller brune kvinner, for å si det enkelt. De er ikke spesielt smarte, de har ikke spesielt god innsikt i mennesker og de liker klisjeer og plot twists. Det er ingen forklaringer eller dypere greier med det de har lagd, de setter inn merkelige referanser til kristendommen og lager scener de syntes er kule, som arya og hesten i forrige episode. Det er et mess av en sesong av forfattere som ikke forstår mennesker og som skriver det de selv liker og syntes er kult eller overraskende. Endret 20. mai 2019 av Parkeringsvakt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sylveon Skrevet 20. mai 2019 #5178 Del Skrevet 20. mai 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja. For øvrig om serieskaperne bare ønsket å bli ferdig. 1) Hvorfor brukte de så lang tid på å få laget siste sesong? 2) Itillegg, hvorfor fikk de ikke noen andre til å gjøre jobben for dem? Håper vi får en god forklaring fra de som har jobbet med serien. Anonymkode: 0c089...a65 Om vi skal spekulere, så: 1) Dårlig med inspirasjon om hvordan de skal avslutte det. Bøkene er tatt igjen for lengst og de «måtte» finne på noe. 2) Om noen andre gjør jobben så er det de som tjener pengene. En så populær serie som Games of Thrones er vel ikke noe man sier fra seg frivillig. Det må jo betale sykt godt! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2019 #5179 Del Skrevet 20. mai 2019 54 minutter siden, SVK skrev: Jeg har ikke lest bøkene, men tror ingen kunne forutsi hvordan Bran ble konge utifra serien i hvert fall. For meg gir den delen ingen mening Vi blir sure fordi vi kan forutsi hva som skjer, og så blir vi sure fordi vi ikke kan forutsi hva som skjer 🤔 Anonymkode: 2234d...5f3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2019 #5180 Del Skrevet 20. mai 2019 55 minutter siden, SVK said: Jeg har ikke lest bøkene, men tror ingen kunne forutsi hvordan Bran ble konge utifra serien i hvert fall. For meg gir den delen ingen mening Bran er ikke et menneske engang, bare et tomt skall uten empati. Fatter ikke hvordan han skal regjere noe som helst. Han blir vel sittende og stirre tomt ut i lufta mens Tyrion tar alle avgjørelser, og da kunne Tyrion like gjerne vært konge. Anonymkode: ef011...16a 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå