Gå til innhold

Game of Thrones (USA-sendetid) Bokprat IKKE lov!

Rights

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
8 timer siden, Rumle skrev:

Jeg synes det var forvirrende at Lord Varys både var i Dorne og så på skipet til Daenerys etterpå? :klo: 

Det er av og til store tidshopp i serien, sånn har det jo alltid vært. Det hadde jo vært veldig kjedelig å se på de lange reisene? Allerede i s1e01 så var jo Lannisters først i Kingslanding, og bare litt senere i Winterfell. 

Anonymkode: de457...cd8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er av og til store tidshopp i serien, sånn har det jo alltid vært. Det hadde jo vært veldig kjedelig å se på de lange reisene? Allerede i s1e01 så var jo Lannisters først i Kingslanding, og bare litt senere i Winterfell. 

Anonymkode: de457...cd8

Det har du sikkert rett i, men det føltes bare veldig rart :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra episode. Digget hele greia! Gleder meg til neste sesong.

Men kjenner jeg ble skikkelig lei meg over at Margaery døde. Hun har vært en av favorittkarakterene mine fra øyeblikket jeg så henne, og var en av de få smarte og modige. Hun vet når hun skal si ifra, når hun skal være stille og høflig, og når hun skal være slu og smart. Men nå er hun bortevekk og kjenner jeg nesten sørger over henne, selv om jeg vet at hun bare er fiksjon.

Så jeg skjønner at Tommen tok livet av seg, synes også det var en "fin" måte å avslutte akkurat dét kapittelet på. Men synes at Cersei var litt vel kald og uinteressert i det faktum at hennes siste sønn var død. Mulig hun forventet det? Var hun så opphengt i å bli dronning at hun ikke brydde seg? Eller var hun så nummen over at hennes siste sønn var død at hun ikke kjente noe?

Synes også scenen med Arya var helt, helt fantastisk.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spm. til alle dere kunnskapsfulle Game of Thrones-fans, (iallefall mer kunnskapsfull enn meg) hvilke av disse to er den riktige Targaryen-våpenskjoldet:

Denne eller denne?

Det er små forskjeller, men forskjellene er der likevel. F.eks. så har en av de to ringer til sammen, ved siden av drage-kroppen, mens den andre har tre ringer. Og en av de har to føtter, mens den andre har fire føtter. Hvilken er den riktige?

Jeg har etter dagens episode bestemt meg for å endelig skaffe meg den tatoveringen jeg har ønsket meg i åresvis. Men så er det litt viktig å finne den "rette" da. Litt dumt å tatovere feil på kroppen, liksom... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaida
13 timer siden, PaperFlower skrev:

Men synes at Cersei var litt vel kald og uinteressert i det faktum at hennes siste sønn var død. Mulig hun forventet det?

Ja, det kom nok ikke som noen overraskelse. I starten av sesong 5 fikk vi se at hun ble spådd som ung, at hun bla. skulle få tre barn, som alle skulle dø (det var i alle fall slik hun tolket spådommen). I starten av sesong 6 sier hun også til Jamie at spådommen er i ferd med å gå i oppfyllelse.

Endret av Kaida
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var der bare meg som så at han som Sam møttes i biblioteket var han fra den ufattelige dårlige serien "klovn". Håper han ikke har stor rolle. Ellers så ufattelig bra episode! En fin avslutning uten en skikkelig irriterende Cliffhanger. Jeg klappet i henda og heiet flere ganger både episode 9 og 10. Brikkene faller mer og mer på plass. Skjønner bare ikke at en av verdens mest populære serier har kun 10 episoder.. vil ha mer!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, melatonin skrev:

Var der bare meg som så at han som Sam møttes i biblioteket var han fra den ufattelige dårlige serien "klovn". Håper han ikke har stor rolle. Ellers så ufattelig bra episode! En fin avslutning uten en skikkelig irriterende Cliffhanger. Jeg klappet i henda og heiet flere ganger både episode 9 og 10. Brikkene faller mer og mer på plass. Skjønner bare ikke at en av verdens mest populære serier har kun 10 episoder.. vil ha mer!

Etter hva jeg har lest velger de få episoder fordi de ønsker å bruke mer penger (= bedre kvalitet) per episode, heller enn å lage mange av halvveis kvalitet. Og det er derfor sesong 7 får 8 episoder, og sesong 8 6 episoder :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, PaperFlower skrev:

Et spm. til alle dere kunnskapsfulle Game of Thrones-fans, (iallefall mer kunnskapsfull enn meg) hvilke av disse to er den riktige Targaryen-våpenskjoldet:

Denne eller denne?

Det er små forskjeller, men forskjellene er der likevel. F.eks. så har en av de to ringer til sammen, ved siden av drage-kroppen, mens den andre har tre ringer. Og en av de har to føtter, mens den andre har fire føtter. Hvilken er den riktige?

Jeg har etter dagens episode bestemt meg for å endelig skaffe meg den tatoveringen jeg har ønsket meg i åresvis. Men så er det litt viktig å finne den "rette" da. Litt dumt å tatovere feil på kroppen, liksom... :ler:

Meget sikker på at det er den med to ringer og to føtter. Ringene vet jeg ikke hvorfor, men det er én tre-hodet-drage, så det hadde vært rart om det var flere føtter :)

Anonymkode: 0ed9f...0b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Heldigvis bare en sesong igjen av denne dritt serien.

Anonymkode: a9a21...c28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

2 ;)

Og hvis du ikke liker serien, hvorfor er du her inne? Bare for å spre din eder og galle? Finnes antageligvis andre konstruktive ting du kan ta deg til, som du liker i tillegg :) 

Anonymkode: f5138...dc2

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

To.

og den er fæb.

Anonymkode: 7f344...6d0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Meget sikker på at det er den med to ringer og to føtter. Ringene vet jeg ikke hvorfor, men det er én tre-hodet-drage, så det hadde vært rart om det var flere føtter :)

Tja, skal hun basere tatoveringen sin på dine antagelser? :fnise: Uansett, det er ikke rart at en trehodet trage har fire føtter, drager pleier jo å ha to bakben, og to forlabber. Men på tross av dine antakelser basert på rare observasjoner, så er det den med to ben og to ringer som er den riktige. Vil ikke si det 100% sikkert siden jeg ikke vil være den som gjorde at du tok feil tatovering, men jeg er 99% sikker på at det er den riktige. Om du søker opp Targaryan Weapon Shield, så er det også bare den med to ben som kommer opp :)

Anonymkode: b67b5...cfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, melatonin skrev:

Nå skrev jeg om Frank Hvam like over her, så nei, du er selvfølgelig ikke den eneste som la merke til han. Skjønner ikke hvordan noen kan kalle Klovn ufattelig dårlig. Jeg håper vi får se mer av han i neste sesong, han spilte utrolig bra! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Tja, skal hun basere tatoveringen sin på dine antagelser? :fnise: Uansett, det er ikke rart at en trehodet trage har fire føtter, drager pleier jo å ha to bakben, og to forlabber. Men på tross av dine antakelser basert på rare observasjoner, så er det den med to ben og to ringer som er den riktige. Vil ikke si det 100% sikkert siden jeg ikke vil være den som gjorde at du tok feil tatovering, men jeg er 99% sikker på at det er den riktige. Om du søker opp Targaryan Weapon Shield, så er det også bare den med to ben som kommer opp :)

Hva er det egentlig du vil med å være så fryktelig hånlig? :( 

Jeg prøver bare å være hyggelig og komme med forslag på hva jeg tror er rett. Jeg regner ikke med at hun vil tatovere kun på grunn av hva jeg sa, uansett. Så kom ned fra din høye hest. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, RompeRusk skrev:

Etter hva jeg har lest velger de få episoder fordi de ønsker å bruke mer penger (= bedre kvalitet) per episode, heller enn å lage mange av halvveis kvalitet. Og det er derfor sesong 7 får 8 episoder, og sesong 8 6 episoder :) 

Fult forståelig. Men da er det kun igjen 14 episoder da?? 🙊høres så utrolig lite ut! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, melatonin skrev:

Fult forståelig. Men da er det kun igjen 14 episoder da?? 🙊høres så utrolig lite ut! 

Heller 14 awesome episoder enn 30 halvgode :P de har jo brukt VANVITTIG mye penger på serien (battle of blackwater sprengte jo alle budsjett som fsntes), og skal serien fortsette å holde samme kvalitet tror jeg de må kunne ned på antall episoder 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Hva er det egentlig du vil med å være så fryktelig hånlig? :( 

Jeg prøver bare å være hyggelig og komme med forslag på hva jeg tror er rett. Jeg regner ikke med at hun vil tatovere kun på grunn av hva jeg sa, uansett. Så kom ned fra din høye hest. 

Mente ikke å være hånlig, men syntes det var rart av deg å svare. Hun spurte jo om noen som kunne dette kunne hjelpe henne, også svarer du at du tror den ene er riktig siden det ville vært rart at en drage hadde fire ben. :P som sagt, ikke meningen å være hånlig, men hun spurte om svar, ikke vill gjetning. (Selv om du hadde riktig da :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, RompeRusk skrev:

Heller 14 awesome episoder enn 30 halvgode :P de har jo brukt VANVITTIG mye penger på serien (battle of blackwater sprengte jo alle budsjett som fsntes), og skal serien fortsette å holde samme kvalitet tror jeg de må kunne ned på antall episoder 

Ja, jeg må si meg enig med deg. Det finnes for mange serier som bare drar ut I evigheten og mister mål og mening. Da satser vi på at de siste sesongene blir mindre blowing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, melatonin skrev:

Ja, jeg må si meg enig med deg. Det finnes for mange serier som bare drar ut I evigheten og mister mål og mening. Da satser vi på at de siste sesongene blir mindre blowing.

Det er nettopp det. De FLESTE serier ender opp med å bli for langdryge. 

Selv etter 6 sesonger klør jeg i fingrene etter å se nye episoder GoT. DET skjer ikke ofte her :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...