AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #2781 Del Skrevet 24. juli 2017 2 timer siden, jabx skrev: Med all tiden man brukte på sandslangene så skulle man jo anta at de faktisk har et eller annet å si for historien. Når man har såpass begrenset med sendetid så bør man ikke kaste det bort på blindveier som dette. Det har ingenting med om noen er trygge eller ikke å gjøre. Det har å gjøre med at hele historien kunne vært fortalt uten å kaste bort dyrebar skjermtid på sandslangene når de uansett var irrelevante. Jeg vet, og er egentlig enig med deg. Det jeg prøver å si er jo at serien, bøkene, ikke er laget for å følge det typiske mønsteret. Noe vil man da like, annet vil man mislike. Men en historie er aldri lenger enn der man er akkurat nå, derfor kan man ikke ta hensyn til det man gjør her og nå når man ikke vet fremtiden (altså i det virkelige liv). Nå vet jeg ikke om du leser bøkene i tillegg, det blir jo gjerne ganske annerledes enn de siste sesongene. Anonymkode: b67b5...cfe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #2782 Del Skrevet 24. juli 2017 Sandsnake dronningen Ellaria Sand kommer nok til å få det rimelig kjipt når hun blir fangen til Cersei. Ikke ufortjent heller. Anonymkode: 5e5b9...0af 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #2783 Del Skrevet 24. juli 2017 10 timer siden, AnonymSjiraff skrev: Synes ikke man skal kalle han feig og uten ryggrad. Han kjempet til kampen var over. Hvor mange hadde turt det? Dette samtidig som psyken hans forståelig nok er helt ødelagt. Han skal ha for hva han gjorde og synes ikke han er feig fordi han knakk på slutten. Er det virkelig noen som kan ha opplevd det Theon har opplevd og samtidig se på tortur og tenke "jeg er villig til å bli lekt med av en psykopat en gang til for æren min"? Det handlet ikke om æren hans, men om å forsvare søstra si. Anonymkode: c86d3...1c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #2784 Del Skrevet 24. juli 2017 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sandsnake dronningen Ellaria Sand kommer nok til å få det rimelig kjipt når hun blir fangen til Cersei. Ikke ufortjent heller. Anonymkode: 5e5b9...0af Jeg som shippa ElliYara, søren ass. Anonymkode: c86d3...1c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #2785 Del Skrevet 24. juli 2017 14 timer siden, Sheherasade skrev: Å neeeeiiii! DEN slutten! Fader, der gikk planen til Daenerys i vasken! Ååååh, kan ikke noen drepe han Euron snart??? Euron er bare FOR gæren. Dessuten, hadde ikke han en plan om å tilby hæren sin til Dany og gifte seg med henne? Før han byttet henne ut med Cercei? Han spiller er dobbeltspill. Anonymkode: c86d3...1c2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #2786 Del Skrevet 24. juli 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Euron er bare FOR gæren. Dessuten, hadde ikke han en plan om å tilby hæren sin til Dany og gifte seg med henne? Før han byttet henne ut med Cercei? Han spiller er dobbeltspill. Anonymkode: c86d3...1c2 Det er jo ikke dobbeltspill. Det er jo ingenting uærlig ved dette. Han hadde jo ikke lovet eller tilbudt Danys noe som helst. Anonymkode: 0fd6e...d0b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymSjiraff Skrevet 25. juli 2017 #2787 Del Skrevet 25. juli 2017 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det handlet ikke om æren hans, men om å forsvare søstra si. Anonymkode: c86d3...1c2 Med æren hans mente jeg at han ikke hadde noen sjans til å redde søstera. Han hadde ikke vunnet alene mot slåsskjempen Euron og en flåte med pirater. Om han skulle prøvd å forsvare søstera så hadde det kun vært for æren sin og ikke fordi han trodde han kunne redde henne. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #2788 Del Skrevet 25. juli 2017 Det virker som produsentene av TV-serien har stort hastverk med å komme seg gjennom dette, og bli ferdige med heile greia... TV-serien har egentlig tapt seg en god del, etter at den gikk forbi handlingen fra bøkene... Anonymkode: 53c20...779 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JackIost Skrevet 25. juli 2017 #2789 Del Skrevet 25. juli 2017 Helt utrolig hvor dårlig denne serien er blitt Vi husker de første sesongene, med velskrevet dialog, intelligent politisk spill i kampen om jerntronen. Karakterer var sammensatte, ikke ubetinget gode eller onde. Gårsdagens Missandei/Grey Worm-scene tar nok kaka som den kjedeligste og mest unødvendige noensinne, og var til og med verre enn éndimensjonale Euron sine "herjinger". Tyrion var kanskje den mest interessante karakteren av dem alle, men er i de siste sesongene redusert til et null. Hva skjedde på veien? De tre første bøkene, som sesong 1-4 er bygget på, var glimrende. Bok fire og fem... not so much. Og når serieskaperne ikke fikk den hjelpen med tanke på plott og dialog som de fikk fra bok 1-3, så gikk det som det måtte gå. Platt, forutsigbart, kjedelig Men man "må" jo selvsagt få med seg resten av denne serien, er jo bare 11 episoder igjen. Blir som å kaste gode penger etter dårlige i en poker-pott man egentlig har innsett at man kommer til å tape Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #2790 Del Skrevet 25. juli 2017 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Som seere vet vi på ingen måte at Daenerys er en av the good guys enda. Hun er incest-barnet til galekongen, og viser tendenser til stormansgalskap og andre koko-avgjørelser, så dette kan fortsatt gå veldig galt. Det eneste vi vet nå er at hun sitter på de beste våpnene mot trusselen i nord. Anonymkode: c9b3b...4e8 Det vi har sett hittil er jo nettopp det at Daenerys er en av de gode. Hun er datteren til Mad king, men hun er også søsteren til den gode Rhaegar - som er faren til Jon Snow. At faren hennes var gal betyr selvfølgelig ikke at hun også må være det - alle sesongene har jo vist oss at hun ikke er det. Viserys derimot, han var kunne blitt den nye Aerys. Faktisk ser jeg likhetstrekk mellom Daenerys og Jon. De er begge rettferdige og skal gjøre det riktige hele tiden, noe som kan få dem drept (vel, Jon ble jo drept). Anonymkode: 15840...4fd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #2791 Del Skrevet 25. juli 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Euron er bare FOR gæren. Dessuten, hadde ikke han en plan om å tilby hæren sin til Dany og gifte seg med henne? Før han byttet henne ut med Cercei? Han spiller er dobbeltspill. Anonymkode: c86d3...1c2 Som AB sier, han hadde ikke noen avtale med Daenerys. Dessuten hadde Daenerys alliert seg med Yara og Theon - du husker at de stjal skipene hans og reiste til Meereen for å møte Dany? Tror du ikke Euron har fått med seg dette? (Det har han selvføgelig.) Anonymkode: 15840...4fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #2792 Del Skrevet 25. juli 2017 11 timer siden, AnonymSjiraff skrev: Med æren hans mente jeg at han ikke hadde noen sjans til å redde søstera. Han hadde ikke vunnet alene mot slåsskjempen Euron og en flåte med pirater. Om han skulle prøvd å forsvare søstera så hadde det kun vært for æren sin og ikke fordi han trodde han kunne redde henne. Nettopp. Dessuten vet vi at han sliter med psyken etter all terroren han ble utsatt for. Reaksjonen hans var forståelig, men veldig trist. Syns synd på Yara. Anonymkode: 15840...4fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JackIost Skrevet 25. juli 2017 #2793 Del Skrevet 25. juli 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det vi har sett hittil er jo nettopp det at Daenerys er en av de gode. Hun er datteren til Mad king, men hun er også søsteren til den gode Rhaegar - som er faren til Jon Snow. At faren hennes var gal betyr selvfølgelig ikke at hun også må være det - alle sesongene har jo vist oss at hun ikke er det. Viserys derimot, han var kunne blitt den nye Aerys. Faktisk ser jeg likhetstrekk mellom Daenerys og Jon. De er begge rettferdige og skal gjøre det riktige hele tiden, noe som kan få dem drept (vel, Jon ble jo drept). Anonymkode: 15840...4fd Helt uenig, alt tyder på at hun kommer til å bli som sin far, altså hun blir ev. "the mad queen" Hennes trussel mot Varys om at hun skal brenne ham levende om hun svikter ham viser hvor hun er på vei. Helt misforstått å tro at hun er "god". Faktisk er det stort sett bare "bitches" igjen nå. Ellaria Sand, Cersei, Daenerys.. Usympatiske damer, alle tre Og da har jeg ikke engang nevnt den røde damen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #2794 Del Skrevet 25. juli 2017 17 minutter siden, JackIost skrev: Helt uenig, alt tyder på at hun kommer til å bli som sin far, altså hun blir ev. "the mad queen" Hennes trussel mot Varys om at hun skal brenne ham levende om hun svikter ham viser hvor hun er på vei. Helt misforstått å tro at hun er "god". Faktisk er det stort sett bare "bitches" igjen nå. Ellaria Sand, Cersei, Daenerys.. Usympatiske damer, alle tre Og da har jeg ikke engang nevnt den røde damen Og det er din mening! Alle handlingene henne hittil viser at hun er god - og det tror jeg majoriteten er enig i. Varys var en trussel mot henne og barnet hun bar. Kan vel heller ikke si at det var hun brente ham levende, men hun brøt ikke inn - forståelig nok! Jeg vet jo ikke hva som vil skje de siste sesongene, men det jeg har sett hittil, gir meg ingen grunn til å ikke stole på henne. Anonymkode: 15840...4fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymSjiraff Skrevet 25. juli 2017 #2795 Del Skrevet 25. juli 2017 (endret) 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og det er din mening! Alle handlingene henne hittil viser at hun er god - og det tror jeg majoriteten er enig i. Varys var en trussel mot henne og barnet hun bar. Kan vel heller ikke si at det var hun brente ham levende, men hun brøt ikke inn - forståelig nok! Jeg vet jo ikke hva som vil skje de siste sesongene, men det jeg har sett hittil, gir meg ingen grunn til å ikke stole på henne. Anonymkode: 15840...4fd Enig i at trusselen mot Varys var helt på sin plass. Han har jo gått bak ryggen til alle han tidligere har tjent. Jeg synes ikke hun har vært en dårlig person frem til nå. Det som kan gjøre henne til en dårlig person er det at hun tror hun er født til å styre. Det er jo ikke folket som har bedt henne komme til Westeros. Det er ikke folket som har sagt de ønsker en ny borgerkrig for at hun skal kunne få makt. Det er jo her det kan gå galt. Hvor langt er hun villig til å gå for å få hva hun mener hun har rett på? Mad King var jo delvis mad fordi han gjorde alt for å beholde makten. Ser man på Jon Snow så sier jo han at han ikke ønsket å bli konge eller spurte om å bli konge. Endret 25. juli 2017 av AnonymSjiraff 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #2796 Del Skrevet 25. juli 2017 Fatter og begriper ikke logikken til de som mener at Dany er den kommende Mad Queen. Det er da åpenbart at det er Cersei som ér The Mad Queen, og at resten av episodene kommer til å bygge på dette, som kommer til å ende opp med at Jamie dreper henne. Alt som skjer i denne serien har en betydning, og vi har allerede visst at lillebroren hennes kommer til å drepe henne. Jeg håper og tviholder på at Arya faktisk drar hjem til Winterfell nå (helst innen 1-2 episoder), og at reisen hennes ikke blir forlenget og dratt ut resten av sesongen på grunn av helt meningsløse og ubetydelige hendelser. Jeg håper også Bran ankommer Winterfell i løpet av neste episode. Vi har 11 episoder igjen, så nå er det faktisk ikke tid til å dra ut noe som helst. Til tross for at jeg ikke helt liker Dany's skiftende holdning og attitude denne sesongen, så heier jeg fortsatt på henne, og tror og håper at hun vil spille en stor rolle i den store krigen mot The White Walkers. Det blir for bortkastet rett og slett hvis hun skal vippe helt over og bli gal av makt, som ender i at hun dør før noe er oppnådd. Har fått med meg at svært mange fans holder på denne teorien, og at det "synet" hun fikk i The house of The Undying(?) når hun gikk inn til en ødelagt jerntrone, var en forvarsel, og at hun kommer til å dø før hun rekker å ta tronen. Jeg *tror* derimot ikke dette vil skje, med rådgivere som Tyrion, Varys og snart Jorah ved sin side (nå som han garantert blir kurert av Sam). At hun noen gang får jerntronen har jeg mine tvil i, da jeg kan se for meg at det ikke blir noe jerntrone igjen etter krigen mot The White walkers. Alt i alt var det virkelig en fantastisk episode. At det er bittert at det bare er fem episoder igjen av sesongen er helt sikkert, i tillegg til at jeg er helt enig i at tempoet er høyere enn aldri før. Men likevel skjønner jeg hvorfor de må gjøre det slik, da det handler om at det rett og slett koster for mye å produsere serien nå med så heftige spesial effekter, og at fansen ALDRI hadde godtatt en plutselig dårligere kvalitet. Episodens høydepunkt var utentvil når Theon hoppet i havet. Det blikket klistret på Yara's fjes sa virkelig alt. VI som seere vet jo at det var det eneste rette han kunne gjøre, men for Yara var dette det ultimate sviket. Hun trodde at hun hadde han i ryggen, at han skulle beskytte henne. Alfie må virkelig være en av seriens beste skuespillere, for den rollen der er så kompleks som man får det. Å spille en helt som skuespiller er enkelt, men å spille en rolle som Theon så godt som han gjør er ekte talent. Jeg virkelig digger Yara og hun har klatret seg opp til toppen av favorittene mine. Dessverre tror jeg at det kommer til å ende for henne når hun ankommer Kings Landing. Jeg er også DRIIIITSPENT på at Jon og Dany endelig skal møtes. Lo høyt når Jon fortalte at Davos skulle reise sammen med han. Jon sendte vekk The red woman, og jaggu meg kommer Davos til å vandre rett til henne. Stakkars fyr. Jeg tror IKKE han kommer til å knele for henne og erklære henne som hans dronning. Jeg er også spent på Sansa nå som hun er sjef over nord. Hun er en av favorittene mine, men denne sesongen har hun skiftet helt om og jeg frykter at alle årene som fange for Cersei, Joffrey, Ramsey og hele den psykopatgjengen har satt litt for dype spor i henne. Ikke helt uforståelig det, da man blir formet av sine omgivelser. Hun er riktignok smart så det blir spennende å følge henne. Jeg antar at hun kommer til å gifte seg, og jeg tipper det står mellom Petyr og han lille Lord of the Vale. Sistnevnte er det smarte. Anonymkode: aba6f...0b6 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #2797 Del Skrevet 25. juli 2017 8 timer siden, JackIost skrev: Helt uenig, alt tyder på at hun kommer til å bli som sin far, altså hun blir ev. "the mad queen" Hennes trussel mot Varys om at hun skal brenne ham levende om hun svikter ham viser hvor hun er på vei. Helt misforstått å tro at hun er "god". Faktisk er det stort sett bare "bitches" igjen nå. Ellaria Sand, Cersei, Daenerys.. Usympatiske damer, alle tre Og da har jeg ikke engang nevnt den røde damen Bitches ja, til og med Arya er jo nærmest en psycho, som dreper utelukkende fordi hun vil ha hevn. I den første sesongen så vi hennes far ta livet av en forræder, og han virket oppriktig lei seg etterpå. Arya gjør ikke det, og virker som hun nyter det enkelte ganger. Det betyr ikke at jeg ikke liker henne, for det gjør jeg, men litt psycho er hun. Anonymkode: c86d3...1c2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JackIost Skrevet 25. juli 2017 #2798 Del Skrevet 25. juli 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bitches ja, til og med Arya er jo nærmest en psycho, som dreper utelukkende fordi hun vil ha hevn. I den første sesongen så vi hennes far ta livet av en forræder, og han virket oppriktig lei seg etterpå. Arya gjør ikke det, og virker som hun nyter det enkelte ganger. Det betyr ikke at jeg ikke liker henne, for det gjør jeg, men litt psycho er hun. Anonymkode: c86d3...1c2 Ja, og Sansa begynner å bli litt bitchy også, skal bare protestere på alt Jon sier foran forsamlingen Kanskje det ikke er tilfeldig med så mye bitches på en gang, tema for sesongen eller noe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #2799 Del Skrevet 25. juli 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Som AB sier, han hadde ikke noen avtale med Daenerys. Dessuten hadde Daenerys alliert seg med Yara og Theon - du husker at de stjal skipene hans og reiste til Meereen for å møte Dany? Tror du ikke Euron har fått med seg dette? (Det har han selvføgelig.) Anonymkode: 15840...4fd Avtale? Så vidt jeg husker har Euron og Daenerys aldri møttes, men korriger meg gjerne om jeg husker feil. "Dobbeltspillet" er om så overfor oss seere - han hadde en stor plan om å gifte seg med Daenerys, før han nå vil gifte seg med Cercei. Hva som ligger bak og hva motivasjonen er er litt vanskelig å si, da han er passe gæren. Men så ble jo Yara og Daenerys allierte da, så da ble jo Dany automatisk hans fiende. Dog, jeg har en ide om at Euron kanskje kommer til å fucke Cercei over til fordel for daenerys, alt ettersom hva som er mest lønnsomt for han/hvem som ligger an til å vinne/hvem som er deiligst. Anonymkode: c86d3...1c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #2800 Del Skrevet 25. juli 2017 1 minutt siden, JackIost skrev: Ja, og Sansa begynner å bli litt bitchy også, skal bare protestere på alt Jon sier foran forsamlingen Kanskje det ikke er tilfeldig med så mye bitches på en gang, tema for sesongen eller noe Haha, kanskje det ja Men som sagt, jeg liker Aryas hevnlystne side. Sansa har jeg et litt mer ambivalent forhold til. Anonymkode: c86d3...1c2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå