Gå til innhold

Tema realsjonsvoldteker mellom unge mennesker.


Gjest Anonymt kjønn

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymt kjønn

Relasjoner mellom unge menn og kvinner.

Grunnen til jeg skriver dette er at det alltid legges skylden på mannen, gutten. Tenker spesielt på unge gutter og menn 17-20 år. Deres vurderingsevne er ikke ferdig utviklet, og det er ikke lett for en ung gutt, mann her å vurdere kvinnes kroppsspråk og ordspill. Menn i den alder har ikke forståelse for det meste før de er i begynnelsen av 20 årene.

Full av hormoner og nyfiken på det kjønn er det ikke alltid lett. Mener å si at unge menn og gutter som aldri er potensielle voldtektsforbrytere kan bli tiltalt og dømt, de er egentlig svigermors drøm.

Forstår at når jenta sier nei og hun blir presset verbalt er det voldtektsforsøk, er det noen som roper ulv uten at det egentlig var noe forsøk på voldtekt?

Hvor grensen går mellom det som er sosialt akseptert og over grensen, dette er forskjellig fra person til person. Når en har gått overs noen grense er det plutselig forsøk.

Blir det framsatt påstand om fullført voldtekt og det ikke er tilfelle er det alvorlig, det er påstand mot påstand når det ikke er spor av vold. (Det går også an å lage voldsspor).

Det finnes også tilfeller det framsatt påstand om voldtekt etter fullført samleie.

Var det frivillig eller ikke?

Det er ikke lett for en ung uerfaren mann å forklare seg mot erfarne etterforskere og advokater. Det kan trekkes tvil,var det slik eller slik. Da er det lett å velge feil ord og en blir tolket feil. Det er husker kan bli vridd på av motpart, og når en er 18 år og uerfaren i verden er det ikke lett.

Når det er alkohol inn i bildet hos begge parter er det enda mer uklart, da kan fort et frivillig samleie bli voldtekt om det settes fram påstand om dette.

Både jentas og gutten vurderingsevne er redusert,

Alle vet en kan angre i ettertid over seksuelt samvær, og sette fram påstand om voldtekt uten at det har vært forekommer for å hevne seg, eksempel sjalusi ovs.

Sier ikke dette for å unnskylde de som har gjort noe forferdelig vondt mot en kvinne, men de tilfeller som er oppspinn, er ETT for mye.

Det gjør at det ikke blir tatt alvorlig når det først er skjedd.

Til slutt, det finnes også unge menn gutter som blir utsatt for dette av kvinner, jenter, dette hører en aldri om, da dette ofte ikke er utøvd tvang, men de er blitt lurt.

Dette hører en aldri om, er det fordi det er flaut å stå fram?

Så nå når en stadig hører på nyheter at unge menn må ta ansvar ovs.og de alle blir nærmest framsatt som om de kan utføre voldtekt, eller forsøk.

Dette kan nok være riktig om den snille uerfarne gutten kommer med feil jente.

Derfor bør en stille spm.om at unge gutter holder seg på toalett når hormoner vokser.

At de i hvert fall holder seg unna unge jenter som ”leker” med de.

Bør de heller forholde seg til eldre kvinner som har vokst av seg denne ”leken” ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da du skrev at deres vurderingsevne ikke var ferdig utviklet sluttet jeg å lese... :filer:

Noe så respektløst og nedvurderende går det ikke an å lire av seg uten å være komplett kunnskapsløs, fordomsfull og sjåvinist..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PiriPiri

Hvorfor må jenta bevise at hun sa nei? Det burde heller være gutten som skal ha bevisbyrden at han fikk et klart og tydelig ja.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobilian

Da du skrev at deres vurderingsevne ikke var ferdig utviklet sluttet jeg å lese... :filer:

Noe så respektløst og nedvurderende går det ikke an å lire av seg uten å være komplett kunnskapsløs, fordomsfull og sjåvinist..

***

Kunnskapsløs, faktisk.

Er det din oppriktige mening og overbevisning at en 17-åring eksempelvis har den samme empatiske kapasiteten som en 27-åring?

Utviklingspsykologi er mumbo-jumbo?

Endret av nobilian
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må jenta bevise at hun sa nei? Det burde heller være gutten som skal ha bevisbyrden at han fikk et klart og tydelig ja.

Det har seg sånn frøken at det er den som anklager som har bevisbyrden. Hvis noen anklager deg for å ha stjelt noe, er det da du som skal bevis at du ikke har gjort det, eller er det den personen som har anklaget deg som skal stå for bevis? skal vi ha et samfunn der alle kan slenge ut påstander om det ene og det andre, mens den anklagede skal gå rundt i et helvete der han/hun må motbevise påstandene? Det er faktisk lovfestet at man er uskyldig inntil det motsatte er bevist. Din tankegang er skremmende.

Og til gjesten over, lurt å lese hele innlegget, for jeg ser egentlig ikke noe galt i det. Selv har jeg sett kompisser (som forøvrig hittil i livet har vært mors beste barn) bli utnyttet av unge jenter som er hypp på noe, og jeg har sett jenter rope ut de værste krenkelser bare fordi de er blitt avvist (eks, slutt å klå meg i rævva). Kvinner har hatt særeie på offerrollen i mange år, men heldigvis er det mer eller mindre en vanlig oppfattelse nå at det som oftest er jentene som har de mest uredelige hensiktene når det kommer til det ene og det andre. Selv om få våger å snakke høyt om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer på om de som ha kritisert innelegget med at de ikke gidder lese, da heller ikk kunnettenke gjennom innlegget.

De har forutinntatte holdninger, tror de virkelig at en vanlig gutt på 18 år voldtar eller forsøker å gjøre dette.

Hvem som har mest kunnskap her vites ikke.

Men de som hørte nyheter i dag om voldtektsforsøk blant russen på Tryvann,ser nok litt hva ts tenker på.

Et av innlegg sier at HUN alltid inntar offerrollen, det kan jeg si meg enig i,og samtidig være sterkt i mot voldtekt.

Ts skriver også i mot voldtekt, men forsøker å debatere det litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om de som ha kritisert innelegget med at de ikke gidder lese, da heller ikk kunnettenke gjennom innlegget.

De har forutinntatte holdninger, tror de virkelig at en vanlig gutt på 18 år voldtar eller forsøker å gjøre dette.

Hvem som har mest kunnskap her vites ikke.

Men de som hørte nyheter i dag om voldtektsforsøk blant russen på Tryvann,ser nok litt hva ts tenker på.

Et av innlegg sier at HUN alltid inntar offerrollen, det kan jeg si meg enig i,og samtidig være sterkt i mot voldtekt.

Ts skriver også i mot voldtekt, men forsøker å debatere det litt.

Eh... hvis man blir utsatt for voldtekt, så er man jo et voldtektsoffer. Hvilken rolle skulle hun inntatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greia er at om gutten og jenta har hatt sex og jenta forteller etterpå at hun har blitt voldtatt så er det gutten som er et offer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av utfordringene er vel at mange foreldre aldri tar en prat med sine sønner om hva som er ok og hva som ikke er det. Feks sex med en jente som er for full til å si hverken ja eller nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av utfordringene er vel at mange foreldre aldri tar en prat med sine sønner om hva som er ok og hva som ikke er det. Feks sex med en jente som er for full til å si hverken ja eller nei...

Dette var noe som var i nyhetene tidligere i vår.

Det var en eller annen såkalt ekspert som sa noe om at fedre burde snakke med sine sønner om dette,ikke at jenta var full og ikke visste hva hun svarte.Heller ikke at sønner burde drikke seg fra sans og samling.

Det som ikke kom fram var at mødre burde snakke med jenta om hun ikke burde drikke seg fra sans og samling, ikke det at det forsvarer at noen kan utføre overgrep.

De som drikker seg fra sans og samling og sover tilfeldig, blir ranet eller lurt på andre måter,enten det er seksualitet eller tlf.bankkort,penger .etc. Dette uansett kjønn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

På nyheter i dag ble opplyst om voldtekt blant russen på tryvann, hva er det som gjør dette skjer blant unge mennesker som ellers er helt "normale".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På nyheter i dag ble opplyst om voldtekt blant russen på tryvann, hva er det som gjør dette skjer blant unge mennesker som ellers er helt "normale".

Ut fra hva jeg har lest her inne så virker det som om noen jenter tror de kan politianmelde gutter for hva som helst.

Tanken på å ta ansvar for seg selv og sin situasjon er fullstendig fraværende. Dersom man angrer litt på samleie eller er litt sur på gutten så er det bare til å gå til politiet.

I en annen tråd her så er det en jente som lurer på om hun kan politianmelde en gutt uten å måtte slette ham fra facebook.

DET er skremmende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...