AnonymBruker Skrevet 2. juni 2011 #61 Skrevet 2. juni 2011 Mistet p-pillen min i vasken i dag, er yasmin og i uke3. Står ikke noe i pakkningen hvis man mister, bare hvis man har glemt en pille. Hva burde jeg gjøre? Takk for svar Du burde egentlig ta en pille. Yasmin inneholder like mye hormoner i alle pillene, så det er det samme hvilken pille du tar når. Men det er jo lett å begynne å rote når man blir liggende en dag på forskudd på brettet, så kanskje du bør ta en pille på neste brett og la resten av det brettet bli et "tullebrett" som du kan ha liggende hvis du mister flere piller eller skal utsette mensen senere. Du kan også velge å ikke ta pille, men da KAN du få blødning (jeg har aldri fått det av å glemme pille, men har hørt andre få det) og selvsagt er beskyttelsen mot graviditet sterkt nedsatt, så hvis du har sex er bruk av kondom i ei uke å anbefale.
lillsunshine Skrevet 2. juni 2011 #62 Skrevet 2. juni 2011 Jeg går på Cerazette og har gått på det siden januar. Mistet mensen etter det første brettet ca, og har ikkje blødd noe siden. Herlig Jeg har alltid slitt litt med kviser, men etter at mamma kommenterte at det hadde blitt verre, og sa at det kanskje kunne vere pillene, har jeg begynt å tvile litt. Akkurat nå er det veldig hormonaktige, innvendige kviser. Men så kan det jo vere feil produkter/eller utrensing av jojobaoljen. Sliter en del med det på ryggen, og synes det er verre enn noen gang.. ikke lett det der. Det jeg egentlig lurer på, er om Cerazette kan ha påvirknig på fordøyelsessystemet? Det har vært vanskelig i det siste, men så lenge jeg passer på å spise veldig sunt med masse fiber og sånt, så går det greitt. Nå er jeg inne i en eksamensperiode og har stressa mye, og kan tenke at det har vært med på å gjøre magen min stressa.. men tenkte kanskje på at cerazette og hormoner kunne ha påvirka fordøyelsessystemet også. Noen som har opplevd det? Ellers skal jeg at en tur til helsesøsteren neste uke for å fornye uansett, så da kan jeg jo diskutere probleme med henne, men jeg vil gjerne høre synspunkt.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2011 #63 Skrevet 5. juni 2011 Da har jeg gått på Cerazette i over ei uke, har ikke fått mensen (med unntak av ei lita blødning etter å ha glemt en pille i nesten 24 timer...) og eneste bivirkning jeg kan kjenne er at jeg er mer trøtt enn vanlig. Tror ihvertfall det er bivirkning av pillen. Håper trøttheten gir seg etter ei stund, for jeg tror ikke jeg gidder å gå rundt i trøttetåka selv om alt annet fungerer fint på pillen.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2011 #64 Skrevet 10. juni 2011 Er det noen som går (eller har gått) på Cerazette minipille, som har opplevd blødning etter samleie? Idag kom det en slags blødning rett etter samleie, men ikke friskt, rødt blod. Det var mer sånn brun mensutflod. Jeg vet jo at Cerazette kan gi rare blødninger, men dette synes jeg var pussig. Jeg har nettopp (ca en måned siden) vært på GU og tatt celleprøve og innvendig UL, så jeg tror ikke det er noe galt i underlivet. Jeg hadde ingen vanlig mensblødning denne måneden etter bytte fra p-pille til minipille, bare en liten blødning som varte én dag. Kan det være årsaken, at det var rester i livmoren som ikke har kommet ut eller noe?
Rødtoppen86 Skrevet 10. juni 2011 #65 Skrevet 10. juni 2011 Startet med Loette i en alder av 17 år. Ikke hatt noen bivirkninger som er store og bør nevnes. Fikk ikke større pupper da jeg antakeligvis var ferdig utviklet uansett, ei heller la jeg på meg. Har gått på p-piller i åtte år nå, så det er litt vanskelig å si hvordan jeg er uten dem. Mulig de gjør det vanskeligere å gå ned i vekt siden kroppen holder på mye vann med p-piller i systemet. Måtte bruke Trionetta en kort periode det var tomt for Loette. Her snakker vi bivirkninger. Jeg klikket ganske greit, ble enormt humørsyk. Begynte å gråte uten grunn, ble sint for null og niks og var rett og slett ikke morsom å henge med. Takk og pris ordnet det seg da jeg begynte på Loette igjen.
Vulpes Skrevet 10. juni 2011 #66 Skrevet 10. juni 2011 Jeg går på Diane p-piller. De gjør underverker for huden min!! Gikk fra kvisete elendig hud til nesten plettfri hud, med hjelp fra gode hudpleieprodukter og. Merker ingen negative bivirkninger. Eller, har muligens gått opp 1-2 kg, men aner ikke om det er grunnet pillen eller noe annet.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2011 #67 Skrevet 12. juni 2011 Er det noen som går (eller har gått) på Cerazette minipille, som har opplevd blødning etter samleie? Idag kom det en slags blødning rett etter samleie, men ikke friskt, rødt blod. Det var mer sånn brun mensutflod. Jeg vet jo at Cerazette kan gi rare blødninger, men dette synes jeg var pussig. Jeg har nettopp (ca en måned siden) vært på GU og tatt celleprøve og innvendig UL, så jeg tror ikke det er noe galt i underlivet. Jeg hadde ingen vanlig mensblødning denne måneden etter bytte fra p-pille til minipille, bare en liten blødning som varte én dag. Kan det være årsaken, at det var rester i livmoren som ikke har kommet ut eller noe? Ingen som vet?
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2011 #68 Skrevet 17. juni 2011 Jeg begynte på Diane/Feminil for 3-4 mnd siden. Jeg hadde hørt mye forskjellig om at man fikk større pupper av de osv, og jeg hadde ganske små fra før (liten b-cup) Jeg hadde nesten gledet meg til å se om det faktisk stemte, men det eneste jeg har merket er at de er bittelitt rundere og mer bouncy.. Har ikke gått opp i str Puppene var jo ikke den eneste grunnen til at jeg begynte på p-piller for de som skulle lure på det )
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2011 #69 Skrevet 26. juli 2011 Tar opp igjen denne tråden istedenfor å starte en ny, jeg! Jeg går nå på Yasmin og er helt på slutten av brettet, så jeg tar de hvite sukkerpillene. Jeg har vanligvis tatt pillene på morgenen når jeg har våknet, men siden jeg skal til legen på torsdag for nye piller, lurte jeg heller på om det gikk an å ikke starte på et nytt brett med Yasmin, men heller vente til kvelden og starte opp med de nye? Ble litt innviklet dette her, men håper det er mulig å forstå hva jeg mener!
Gjest 20år Skrevet 26. august 2012 #70 Skrevet 26. august 2012 Jeg begynte å ta p-piller hovedsaklig fordi jeg hadde store mensen smerter og håpet at dette skulle forsvinne/avta hvis jeg begynte på p-piller. Jeg fikk først Loette som jeg brukte i 6 måneder. Mensen smertene forsvant ikke og jeg følte meg ikke som meg selv i denne perioden. Jeg byttet til Cerazette som jeg har gått på i 1 år nå og har skjønner egentlig ikke at jeg har orket! Jeg har mensen 2 ganger i måneden, PMS, vondt i magen (veldig plaget av oppblåst mage), store problemer med ryggsmerter (kan ligge på ryggen og sove) vektøking, og i det siste har jeg fått kviser i ansiktet hver gang rett før jeg får mensen....! Grunnen til at jeg har holdt ut så lenge er fordi jeg leste andres erfaringer om at den uregelmessige mensen avtok etterhvert, men det har enda ikke gjort det hos meg. Så denne uken skal det bestilles time hos legen. Det skal ikke være lett - 20 år
Gjest 20år Skrevet 26. august 2012 #71 Skrevet 26. august 2012 Måtte bare rette på noe i den ene parantesen. Jeg mente at jeg IKKE kan ligge og sove på ryggen
AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #72 Skrevet 7. september 2015 Noen som har opplevd sterk svetting med Microgynon? Svetter som en godt nystekt pizza for å si det sånn, og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Lukta har virkelig satt seg. Endel utflod også. Helt forferdelig. Tror dere det kan være pillene? Blir helt kvalm av meg selv, fy f*** ass. Tips til gode såper??? Tenkte jeg skulle prøve TBS (The body shop). Hjelp! Anonymous poster hash: 718b9...e38
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå