Gjest En liten gjest Skrevet 12. mai 2011 #41 Skrevet 12. mai 2011 AAARh, blir så frustrert på dette p-pillestyret! Begynte først på Loette, gikk helt fint i ca. et halv år. Ingen bivirkninger, kroppen føltes helt super. Men SÅ begynte elendigheten! 10 dager/ èn uke før mensen ble jeg så utrolig trist, gråt for ingenting. Kunne begynne å gråte på jobb, gikk med klump i halsen slik at jeg ikke klarte å spise. Jeg ble et skikkelig vrak. Tungt for meg og kjæresten som er mye borte på jobb. Jeg begynte å lure på om det kunne være østrogenet i p-pillen som gjorde dette og ymtet frampå til legen. Jeg fikk Cerazette og er på fjerde brettet nå. Og den j**** mensen har jeg nesten hele tiden!!! Kanskje bortimot èn uke uten, før det er på'an igjen. Er jo ikke så mye det er snakk om, men nok til at jeg må bruke tampong. Jeg føler det er så bortkastet å gå på disse når man nesten ikke kan ha sex engang! Jeg lurer litt på hvor lang tid jeg skal gi disse, før jeg må prøve noe annet. Noen sier at kroppen trenger et halv år. Og om det kan være noe vits i å prøve et annet merke med østrogen igjen? Jeg er redd for å få det slik jeg hadde det tidligere,det var ikke noe gøy. For jeg har jo hørt at noen har byttet merke når det har følt som om at de får depresjon av den aktuelle p-pillen de bruker. Og ja, jeg har fått med meg at dette med p-piller er veldig individuelt Men jeg vil gjerne høre noen erfaringer.
Muffin Skrevet 12. mai 2011 #42 Skrevet 12. mai 2011 Men hvor gammel er du nå? Har du barn eller planer om barn? Jeg er tidlig i 20-årene, barnløs men med planer om barn en vakker dag ja. Hvordan det?
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2011 #43 Skrevet 12. mai 2011 Jeg er tidlig i 20-årene, barnløs men med planer om barn en vakker dag ja. Hvordan det? Er det ikke ganske vanlig å begynne med kobberspiral etter graviditeter? Men om du ikke tåler annet så skjønner jeg;) Full forståelse! Bare litt rart siden du er så ung at legen din ga deg det..
Muffin Skrevet 12. mai 2011 #44 Skrevet 12. mai 2011 Er det ikke ganske vanlig å begynne med kobberspiral etter graviditeter? Men om du ikke tåler annet så skjønner jeg;) Full forståelse! Bare litt rart siden du er så ung at legen din ga deg det.. Det er nok en gammel myte - kobberspiralene nå til dags lages i forskjellige størrelser, så man kan bruke de helt uavhengig av om man har født eller ikke. Så det er ikke rart i det hele tatt 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2011 #45 Skrevet 12. mai 2011 Det er nok en gammel myte - kobberspiralene nå til dags lages i forskjellige størrelser, så man kan bruke de helt uavhengig av om man har født eller ikke. Så det er ikke rart i det hele tatt ooo - gooooood to know;)!! hm.. hva man lærer her!
LovelyMonroe Skrevet 12. mai 2011 #46 Skrevet 12. mai 2011 (endret) Jeg gikk på LOETTE i fire måneder men de funket virkelig ikke for meg... jeg ble et helvete uten like og det synest jeg alle andre var og. Verden var det værste stedet og leve!!!! jeg tok meg nær bare ved at noen så stygt på meg... Brukte kondom i en måneds tid... men det var jo ikke så fantastisk, men jeg var meg selv da... endelig! Nå har vi plutselig begynt å hoppe av i svingen denne mnd... tror det er for vi begge vet at jeg venter på mensen nå, for så å begynne på nye piller, så... viss ikke mensen kommer.. hmm. Nei det snakker vi ikke om .. Så, nå jeg får mensen nå begynner jeg på CERAZETTE, med en forhåpning på at alt blir .. så bra så... hmm.. håper jeg ikke blir samme helvette som med loette.. har liksom ikke lyst å prøve ut så mange forskjellige heller, fordi man må teste de ut i tre mnd.. og tester man ut tre forskjellige så går det liksom 9 mnd.... orker ikke være bitch i 9 mnd... Når skal de få litt flere alternativer når det gjelder prevensjon for guttaboys!!? Endret 12. mai 2011 av LovelyMonroe
Gjest nerinna Skrevet 13. mai 2011 #47 Skrevet 13. mai 2011 Går på Loette og har gjort det siden jeg var 16 år (er nå 24). Er egentlig veldig fornøyd, men i løpet av de siste to månedene har jeg begynt å ha småblødninger når jeg ikke skal ha mensen! Utrolig frusterende da det aldri har vært sånn før, jeg har jo gått på de i mange år.. Noen som har vært borti det samme? Vurderer å gå til legen å få byttet til noe annet hvis det skal fortsette sånn
Gjest GD Skrevet 15. mai 2011 #48 Skrevet 15. mai 2011 Kjipt å lese så mange dårlige erfaringer med Loette siden det er den jeg har fått Men pleier det å ta lang tid før man får bivirkninger? Jeg tenker spesielt med tanke på at legen sa at det ikke var uvanlig å spotte de første 3 mnd på pillen....
Gjest Ruccola Skrevet 15. mai 2011 #49 Skrevet 15. mai 2011 Tar ofte ca 3 mnd å stabilisere suklusen ja. Og med meg var det samme tid før jeg fant ut jeg ble tullete i hodet av dem også (gikk på Zynfase/synfase) Så kommer en over kneika på 3-4 mnd er som regel det verste over om du har funnet en pille som passer deg
Kardinal Skrevet 15. mai 2011 #50 Skrevet 15. mai 2011 (endret) Nå slo det meg nettopp. Jeg har alltid veldig høy sexlyst når jeg har mensen, og har alltid synes dette var rart - men det er jo sikkert fordi jeg har pillefri uke Jeg trodde ikke jeg hadde nedsatt sexlyst, men jeg har jo sikkert det (av Yasmin). Begynte på P piller før jeg begynte å ha sex, så jeg har jo aldri vært seksulet aktiv uten p-piller - og dermed ikke følt noen dalende sexlyst.. Åpenbaring!! Nå følte jeg meg litt dum som ikke har skjønt det før! Hjelpes! Nå gikk det et STORT lys opp for meg!! Jeg er faktisk på 1 dag i den pillefri perioden min og jeg sitter her og har lyst på sex. Noe som er veldig uvanlig til å være meg, sjeldent det skjer Nesten så jeg ikke vil ta en eneste p-pille igjen!! Endret 15. mai 2011 av Badekar
Kardinal Skrevet 15. mai 2011 #51 Skrevet 15. mai 2011 Nå har jeg lest igjennom hele tråden og det var ja, mildt sagt, flere overraskelser! En ting jeg lurer på; Jeg ser at mange sliter med manglende sexlyst som bivirking. Er det slik at denne bivirkingen kan komme "plutselig" etter flere år? Jeg har alltid gått på p-piller (Lolette) så lenge jeg har vært seksuelt aktiv ( snart 7 år). De siste 1-2 årene har sexlysten min vært midlt sagt dalende. For min del kan jeg ha sex 2 ganger i måneden og det holder liksom. Jeg trudde dette var mer en fase i forholdet, siden jeg og typen har vært sammen i snart 5 år. Men kan det faktisk være bivirkinger???
Gjest GD Skrevet 15. mai 2011 #52 Skrevet 15. mai 2011 Tar ofte ca 3 mnd å stabilisere suklusen ja. Og med meg var det samme tid før jeg fant ut jeg ble tullete i hodet av dem også (gikk på Zynfase/synfase) Så kommer en over kneika på 3-4 mnd er som regel det verste over om du har funnet en pille som passer deg Så jeg kan risikere å gå så lenge før jeg merker bivirkninger :o Håper jo på minst mulig, men vil helst unngå noen form for spotting, spesielt siden kjæresten som bor i England kommer på besøk om 2mnd.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2011 #53 Skrevet 16. mai 2011 Nå har jeg lest igjennom hele tråden og det var ja, mildt sagt, flere overraskelser! En ting jeg lurer på; Jeg ser at mange sliter med manglende sexlyst som bivirking. Er det slik at denne bivirkingen kan komme "plutselig" etter flere år? Jeg har alltid gått på p-piller (Lolette) så lenge jeg har vært seksuelt aktiv ( snart 7 år). De siste 1-2 årene har sexlysten min vært midlt sagt dalende. For min del kan jeg ha sex 2 ganger i måneden og det holder liksom. Jeg trudde dette var mer en fase i forholdet, siden jeg og typen har vært sammen i snart 5 år. Men kan det faktisk være bivirkinger??? dette lurer jeg også på! har alltid elsket sex, men siste året har lysten vært ikke-eksisterende. jeg savner mitt gamle jeg, og det gjør kjæresten min og
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2011 #54 Skrevet 16. mai 2011 har alltid elsket sex, men siste året har lysten vært ikke-eksisterende. Samme her, 0 sexlyst etter 2-3 måneder (prøvd mange merker uten noe merkbar endring). Sluttet, og etter 4-5 måneder var det tilbake til normalt.
camze Skrevet 16. mai 2011 #55 Skrevet 16. mai 2011 Jeg begynte på p-piller da jeg var 16 år.. Da starta jeg på Loette, etterhvert fikk jeg uregelmessige blødninger av den, så skifta til microgynon, og jeg har aldri vært så fornøyd! :-) Knall bra pille synes jeg, ikke noe bivirkninger heller.. Eneste som er NÅ er at jeg glemmer pillen titt og ofte Og sliter litt med vond lukt nedentil (bakteriell vaginose som jeg har hatt 2 ganger nå) og leste på nettet at p-piller er med på at man får bakteriell vaginose da.. Så jeg vurderer å starte på p-stav, men vet lissom ikke så mye om det føler jeg :s
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2011 #56 Skrevet 17. mai 2011 Samme her, 0 sexlyst etter 2-3 måneder (prøvd mange merker uten noe merkbar endring). Sluttet, og etter 4-5 måneder var det tilbake til normalt. 4-5 måneder Herregud, jeg slutter på dagen...
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2011 #57 Skrevet 20. mai 2011 Jeg har gått på p-pille i litt over 5 år. Jeg gikk litt ned i vekt og fikk større pupper (ja faktisk) når jeg begynte på p-piller (Yasmin) og har generelt hatt lite problemer/bivirkninger utover den første måneden med PMS-tendenser og blødningetull. Jeg ble kvitt noen problemer jeg hadde før, som PMS (ømme pupper, oppblåst kropp og tilnærmet depresjon), sterk svetting og en smule uregelmessig mens. I tillegg fikk jeg mindre hårvekst på kroppen. De eneste bivirkninger som har plaget meg litt er at jeg har utviklet hodepine i forbindelse med pillefri og at sexlysten er dempet. Jeg har også antakelig utviklet muskelknuter i livmora, men om det kommer av p-pillebruk vet jeg ikke ennå. Jeg har lenge tenkt tanken på å slutte på Yasmin og evt gå over til minipille uten østrogen, da jeg ikke liker tanken på å proppe kroppen full av falske hormoner i åresvis. På den andre siden er jeg redd for at p-pilleslutt vil bety svetting, sterk PMS og tullemenstruasjon. Jeg skal drøfte saken med gynekolog (skal snart til utredning for muskelknutene) og se hva jeg finner ut. AB over her... Har iløpet av mine fem år på Yasmin fått en muskelknute på 10 cm i diameter i livmora, og gynekologen så ikke helt bort ifra at østrogenet i p-pillene hadde innvirket på dette. Om ei uke skal jeg begynne på Cerazette for å se om muskelknuten skrumper inn. Håper bare at jeg tåler pillene... Må vel oppdatere her etterhvert
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2011 #58 Skrevet 1. juni 2011 AB over her... Har iløpet av mine fem år på Yasmin fått en muskelknute på 10 cm i diameter i livmora, og gynekologen så ikke helt bort ifra at østrogenet i p-pillene hadde innvirket på dette. Om ei uke skal jeg begynne på Cerazette for å se om muskelknuten skrumper inn. Håper bare at jeg tåler pillene... Må vel oppdatere her etterhvert So far so good. Jeg har ikke merket noen fæle bivirkninger ennå (har gått på Cerazette i ca ei uke), og har heller ikke fått mensen. Merker svært lite til pillebytte annet enn manglende mens. Krysser fingrene for at det fortsetter sånn
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2011 #59 Skrevet 1. juni 2011 Yasmin og Mercilon bivirkninger: - ekstreme humørsvingninger - generell nedstemthet - lette psykoser (!) - ødela ofte hele dager, helt jævlig. - nedsatt sexlyst
Gjest anontm Skrevet 2. juni 2011 #60 Skrevet 2. juni 2011 Mistet p-pillen min i vasken i dag, er yasmin og i uke3. Står ikke noe i pakkningen hvis man mister, bare hvis man har glemt en pille. Hva burde jeg gjøre? Takk for svar
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå