AnonymBruker Skrevet 29. april 2011 #1 Skrevet 29. april 2011 Heisann! Jeg prøver å spise så ren mat som mulig, og alt blir laget fra bunnen av. Spiser mye kylling med salat, men er gådig lei av dette nå. Har gått til innkjøp av karbonadedeig, men har ikke peiling på tilbehør (ikke salat) Har dere forslag? (Tenker hovedsakelig på grønnsaker)
Gjest *Maja* Skrevet 29. april 2011 #2 Skrevet 29. april 2011 (endret) Pleier å steke løk, chili, finhakket sopp og gulerøtter med solsikkeolje, tilsetter karbonadedeigen, peprer og salter det og tilsetter vann på slutten...da får du en deilig lett saus i tillegg. Hakker opp tomater og agurk som tilbehør... Endret 29. april 2011 av *Maja*
PepsiMax Skrevet 29. april 2011 #3 Skrevet 29. april 2011 Kjøp deg ferske grønnsaker eller wok-poser og stek Sunt og godt!
AnonymBruker Skrevet 29. april 2011 #4 Skrevet 29. april 2011 Du er klar over at karbonadedeig er dyremuskler?
Sofie_22 Skrevet 29. april 2011 #5 Skrevet 29. april 2011 Jeg synes det er godt sammen med wok-grønnsaker
Pingting Skrevet 29. april 2011 #7 Skrevet 29. april 2011 Du er klar over at karbonadedeig er dyremuskler? Captain obvious to the rescue! 6
AnonymBruker Skrevet 29. april 2011 #8 Skrevet 29. april 2011 Captain obvious to the rescue! Måtte bare si det for emnet var litt amatøraktig - mht kjøkkenkunnskaper.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2011 #9 Skrevet 29. april 2011 Du er klar over at karbonadedeig er dyremuskler? Karbonadedeig er fremstilt av kvernet, renskåret kjøtt av storfe. Siden kjøttet må renskjæres, får man en ren råvare med maksimalt 6% fett, mens kjøttdeig kan innholde opptil 14% fett. Karbonadedeig skal inneholde: kjøtt fra storfe maks 6% fett maks 1% salt maks 5% is eller isvann
AnonymBruker Skrevet 29. april 2011 #10 Skrevet 29. april 2011 Karbonadedeig er fremstilt av kvernet, renskåret kjøtt av storfe. Siden kjøttet må renskjæres, får man en ren råvare med maksimalt 6% fett, mens kjøttdeig kan innholde opptil 14% fett. Karbonadedeig skal inneholde: kjøtt fra storfe maks 6% fett maks 1% salt maks 5% is eller isvann Og kjøtt er muskler.
Gjest made4u Skrevet 29. april 2011 #11 Skrevet 29. april 2011 Stek karbonadedeigen med f.eks. løk, paprika og hva du måtte ønske av grønnsaker (bruk gjerne rikelig med grønnsaker), server med en god saus og ris (helst fullkornsris) og du har en grei middag. Eller med pasta (rikelig med grønnsaker også her), selv kan jeg styre min begeistring for fullkornspasta og skal jeg spise pasta så er det av den lyse typen (men heller ingen problem det synes jeg). Kan brukes til alt man bruker kjøttdeig til. Taco kan være glimrende, dessuten slankende om man benytter de riktige ingrediensene (deriblandt karbonadedeig).
AnonymBruker Skrevet 29. april 2011 #12 Skrevet 29. april 2011 Og kjøtt er muskler. Hva i alle dager er peonget ditt? kjøtt er muskler, frukt er en frøbeholder for plantene... og? 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2011 #13 Skrevet 29. april 2011 Hva i alle dager er peonget ditt? kjøtt er muskler, frukt er en frøbeholder for plantene... og? Det er mange som ikke vet at det de kjøper i butikken er muskler. De tror det er "kjøtt". Prøver bare å opplyse. Synd for deg hvis det plager deg.
Gjest made4u Skrevet 29. april 2011 #14 Skrevet 29. april 2011 Jeg liker dyremuskler jeg, at det er dyremuskler gir ikke meg mindre matlyst. Fint vi har dyr å jakte samt ikke minst spise, dyr som skal måtte dø for at vi skal få mat er en helt naturlig tanke for meg. Betyr ikke at jeg ikke er glad i dyr det, for det er jeg selv om jeg er glad for at mange dyr skal lide med døden. Dette er en brutal verden, dessuten er kjøtt generelt magert og fin mat.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2011 #15 Skrevet 29. april 2011 Det er mange som ikke vet at det de kjøper i butikken er muskler. De tror det er "kjøtt". Prøver bare å opplyse. Synd for deg hvis det plager deg. Og så? Kan vi ikke kalle de kjøtt, sånn som vi pleier? Er vi nødt til å kalle det muskler? Kan vi ikke kalle ting for filet heller lenger? Hva mer må vi slutte å kalle det vi pleier å kalle det?
AnonymBruker Skrevet 29. april 2011 #16 Skrevet 29. april 2011 Og så? Kan vi ikke kalle de kjøtt, sånn som vi pleier? Er vi nødt til å kalle det muskler? Kan vi ikke kalle ting for filet heller lenger? Hva mer må vi slutte å kalle det vi pleier å kalle det? Slapp av litt du, da. Du overreagerer noe veldig. Kan opplyse deg om at det er hjelp å få, men da fnyser du vel bare av meg.
kanelsnurr Skrevet 30. april 2011 #17 Skrevet 30. april 2011 Jeg synes det er veldig godt med chili con carne. Siden du er opptatt av ren mat, så bør du kanskje bruke ferske tomater og tørkede bønner i stede for bokser som i oppskriften (?!?). Jeg bruker forresten å putte oppi mais også.
emilie_s Skrevet 1. mai 2011 #18 Skrevet 1. mai 2011 Hei! Stek karbonadedeigen i rapsolje. Mens den stekes skjærer du opp squash, sjampinjong og brokkoli:-) så og si karbofritt og veldig veldig godt!
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2011 #19 Skrevet 1. mai 2011 Du er klar over at karbonadedeig er dyremuskler? Du er klar over at dyremuskler er sunn og naturlig mat for mennesker?
Lykkelitenen Skrevet 1. mai 2011 #20 Skrevet 1. mai 2011 Eller lag hjemmelaget lasange! Bruk squash i stede for pastaplater (eller lag pastaen selv, veldig godt!) og lag en kjøttsaus av karbonadedeigen, masse tomat, friske grønnsaker (jeg bruker gullerot, litt selleri, sopp, litt brokkoli) og krydder. På toppen har du ost, eventuelt også litt fløte som du heller over før osten. Jummy
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå