Amélie E. Skrevet 1. mai 2011 #61 Skrevet 1. mai 2011 Jeg kasrter ikke posen i privatprersoners søplekasser. En av grunnene er at jeg ennå ikke hat gått til innkjøp av miljøvennlige poser (pga at jeg oppdaget disse for litt siden og ennå har stort lager av "de alminnelige"), pga at jeg er litt redd for å ødelegge resirkuleringssystemet til de som har tilbud om det. Jeg kaster av og til poser i offentlige søplekasser ute. Ellers tar jeg de med hjem til min egen kasse, har en "turveske" med en rull poser (mm), så jeg kan dobbeltisolere og frakre hjem. Er det noen som har erfarenhet med BIO/miljøvenlige poser? Skal gå over til de når lageret av andre er tomt, men lurer på om de sprekker lettere? 1
kaprifolen Skrevet 1. mai 2011 #62 Skrevet 1. mai 2011 Ja, det har hendt ved et par anledninger. Det har også hendt at jeg faktisk har vært så "frekk" å ringe på til folk og sagt "hei, unnskyld at jeg forstyrrer, men hunden min har gjort fra seg rett utenfor her, og jeg har gått tom for poser/mistet den i vinden, har du en pose jeg kunne fått slik at jeg kan rydde opp etter henne?" Har bare fått positiv tilbakemelding! Og da kaster jeg brødposen/remaposen/apotekposen med bæsj i nærmeste kasse. Flaut, men flauere å bli sett på som en av de som bare går videre! 2
Gjest Lamia Lenis Skrevet 1. mai 2011 #63 Skrevet 1. mai 2011 Da synes jeg du burde hatt dem i en sekk på ryggen. En ekte drittsekk. Men går man ikke oftere i parker eller i skog og mark med hundene, enn der det er privatboliger? Hvor kaster du det da? Kan ofte være langt mellom søplekassene. I parker pleier det vel som regel å være søppelkasser, men jeg går ikke så ofte der. I skogen plukker jeg ikke opp. 1
Gjest SelvesteTerese Skrevet 1. mai 2011 #64 Skrevet 1. mai 2011 Har gjort det mange ganger, men forstår ikke hvorfor det skal være noe problem, bedre enn at gata er full av møkk. 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2011 #65 Skrevet 1. mai 2011 Har gjort det mange ganger, men forstår ikke hvorfor det skal være noe problem, bedre enn at gata er full av møkk. hvis du hadde lest hele tråden ville du sett hvorfor det kan være et problem. 2
Gjest Elyssa Skrevet 1. mai 2011 #66 Skrevet 1. mai 2011 hvis du hadde lest hele tråden ville du sett hvorfor det kan være et problem. Nei, det synes jeg ikke nødvendigvis. 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2011 #67 Skrevet 1. mai 2011 Nei, det synes jeg ikke nødvendigvis. Du forstår ikke at det kan være et problem for de som er så uheldige å få hundeskitt klint oppetter veggene i søppelkassa? Det stinker faktisk ganske ille. Man har ikke kun valget mellom a) la gatene være fulle av møkk eller b) utsette andre mennesker for griseri oppi søpla. Det naturlige valget ville være at c) bikkjeeieren tar med seg posen hjem eller kaster den i ei offentlig søppelkasse. 1
Gjest D.O.A. Skrevet 1. mai 2011 #68 Skrevet 1. mai 2011 Du forstår ikke at det kan være et problem for de som er så uheldige å få hundeskitt klint oppetter veggene i søppelkassa? Det stinker faktisk ganske ille. Man har ikke kun valget mellom a) la gatene være fulle av møkk eller b) utsette andre mennesker for griseri oppi søpla. Det naturlige valget ville være at c) bikkjeeieren tar med seg posen hjem eller kaster den i ei offentlig søppelkasse. Bor du i søppelkassen din? Her i huset har vi søppelkassene plassert på baksiden av huset, ergo er vi kun i nærheten av dem når vi skal kaste søppel. Nå hadde det ikke spilt stor rolle hvor de var, for jeg er ikke særlig begeistret for å tilbringe tid sammen med søppelkassene mine uansett om de har hundebæsjposer i seg eller ei! Nå har jeg ikke hund selv, men jeg er svært takknemlig for alle hundeeiere som velger å plukke opp etter hunden sin og kaste posen hos meg, det er et mye bedre alternativ enn at de skulle la være å plukke opp slik at jeg enten måtte gjøre det selv eller risikere å tråkke i det! 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2011 #69 Skrevet 1. mai 2011 Bor du i søppelkassen din? Morsomt. Jeg vil helst slippe å få drittstank i ansiktet når jeg skal kaste søppel, og om bæsjeposene sprekker blir dritten klint utover. Når søpla tømmes blir dritten gnitt oppover, og noe kan havne på kanten. En jeg kjenner fikk dritt på ermet da hun skulle kaste søppel. Ikke fordi hun puttet armen langt nedi kassa som du sikkert kommer til å insinuere, men fordi dritten hadde blitt klint på kanten da søpla ble tømt i søppelbilen. Er det virkelig så vanskelig for dere hundeeiere å ta litt hensyn? Å bære den lille posen burde ikke være så vanskelig. Den stinker ikke når den er knyttet, og den veier ikke stort. Ekkelt blir det først om den sprekker, og akkurat det vil helst ikke jeg ha i mi søppelbøtte. Du er forresten velkommen til å kaste sjokoladepapir eller ispinner om du skulle ønske det. 1
2046 Skrevet 2. mai 2011 #70 Skrevet 2. mai 2011 (endret) Jeg vil helst slippe å få drittstank i ansiktet når jeg skal kaste søppel, og om bæsjeposene sprekker blir dritten klint utover. I løpet av 20år med hund har rundt regnet 90% av alle posene blitt kastet i egen søppelkasse. Enda rundere regnet blir det ca ~15000 poser med avføring kastet i min egen kasse. Poenget: Ikke en eneste gang har jeg opplevd (ei eller hørt om, før nå riktignok...) at en pose har sprukket. Basert på dette kommer jeg ganske enkelt ikke til å slutte å kaste mine poser i private søppelkasser de få gangene det er å anse som mest praktisk. Endret 2. mai 2011 av 2046 3
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2011 #71 Skrevet 2. mai 2011 Dere som ikke plukker opp i skogen. Gjelder det på stien eller utenfor stien? Jeg knyter posen på båndet så får den dingle der mens jeg fortsetter turen.
Gjest Elyssa Skrevet 2. mai 2011 #72 Skrevet 2. mai 2011 Du forstår ikke at det kan være et problem for de som er så uheldige å få hundeskitt klint oppetter veggene i søppelkassa? Det stinker faktisk ganske ille. Man har ikke kun valget mellom a) la gatene være fulle av møkk eller b) utsette andre mennesker for griseri oppi søpla. Det naturlige valget ville være at c) bikkjeeieren tar med seg posen hjem eller kaster den i ei offentlig søppelkasse. Hvis DU leser hele tråden så ser du hva jeg mener med ikke nødvendigvis, da det f.eks. er mange som har poser i søppeldunkene (her i kommunen har alle det) og problemet du nevner ikke vil oppstå, med mindre du er opptatt av å ha helt rene søppelposer Jeg har forøvrig aldri opplevd at en pose har sprukket. Dere som ikke plukker opp i skogen. Gjelder det på stien eller utenfor stien? Jeg knyter posen på båndet så får den dingle der mens jeg fortsetter turen. Jeg plukker alltid opp med mindre det er i skogen utenfor stien eller tett ved.
pusla Skrevet 2. mai 2011 #73 Skrevet 2. mai 2011 (endret) Jeg har vel aldri kastet posen i andres private kasse, bortsett fra en nabo her borte som har hund selv og som jeg vet ikke bryr seg. Folk som ikke har hunder, synes kanskje det er litt ekkelt med stank og det må jeg jo respektere. Når jeg går i skogen, hender det jeg lar bæsjen ligge, men da bare hvis den er utenfor stien. Endret 2. mai 2011 av pusla
Alvina Skrevet 2. mai 2011 #74 Skrevet 2. mai 2011 Som regel tar jeg posen med til nærmeste kommunale søppelkasse, men hvis det er langt hender det jeg legger posen i en privat kasse. Det er unntaket. Hvis hunden daglig gjør fra seg rett ved en spesiell privat søppelkasse, tar jeg som regel posen med slik at det ikke skal bli 30 poser fra bare en hund i måneden. Men par ganger i året legger jeg posen der, hvis jeg skal rekke buss og har hunden med. Men hvis alle som har hunder i området skulle lagt posene i private søppelkasser, kan det bli mye for de som har kassene utenfor gjerdet og rett ved fortauet. 30 poser fra en hund, ti hunder vil si 300 poser... da blir det ett problem.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2011 #75 Skrevet 2. mai 2011 Men hvorfor er det et enten eller der? Er det eierene av disse søppelkassene eller skoene som har bestemt at du skal få deg hund? Er det derfor det er de som er ansvarlig for hunden din? Er det du eller verdens som har bestemt at du skal ha barn. Jeg må leve med at barn er rundt meg og bråker og skriker utenfor min port(til huset).Hvis man har så lite å gjøre i livet at man erger seg over en pose som er knytta igjen, så har man fritidsproblemer. 3
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2011 #76 Skrevet 2. mai 2011 Jeg tror ikke posene sprekker, selv sjekker jeg posene før jeg går hjemmefra, vil helst ikke oppdage hull i bunnen av posen. Det hender det blir hull hvis jeg har revet feil eller hvis det er poser av dårlig kvalitet. Hvis noen har problemer med lukt og søl i kassene sine, må det jo være noen som kaster som ikke har knyttet igjen, eller ikke har sjekket på forhånd om det er hull i posen.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2011 #77 Skrevet 2. mai 2011 Jeg har vel aldri kastet posen i andres private kasse, bortsett fra en nabo her borte som har hund selv og som jeg vet ikke bryr seg. Bare litt nysgjerrig her. Hvorfor kaste den hos naboen? En nabo betyr jo at du bor rett ved.
pusla Skrevet 2. mai 2011 #78 Skrevet 2. mai 2011 Bare litt nysgjerrig her. Hvorfor kaste den hos naboen? En nabo betyr jo at du bor rett ved. Ja, jeg skjønner at du stussa. Altså, de bor sånn at vi går forbi dem på sløyfa vår og da går vi et godt stykke før vi så er hjemme igjen. Men ofte har hunden allerede bæsjet når vi passerer dem. Hvis du skjønner
Dragonfly84 Skrevet 2. mai 2011 #79 Skrevet 2. mai 2011 Jeg ble helt sjokka da jeg flytta til byen og så alle posene som ligger overalt! Hva i all verden er vitsen med å plukke opp etter bikkja hvis du skal kaste posen på bakken? Da er det mye bedre å få hunden til å gjøre fra seg i grøfta og la være å plukke opp i det hele tatt, da blir det da brutt ned en gang. Da jeg ikke bodde i by plukka jeg ikke opp etter hunden, det var langt utpå landet, ikke særlig mange folk eller dyr i rimelig nærhet og å løpe etter hunden ned i grøfta full av ugress og busker gjorde jeg ikke. Men hadde jeg hatt hund nå i byen, hadde jeg antakeligvis bært på posen helt til jeg kom til en kommunal søplekasse, mest fordi jeg hadde syntes det var flaut å bruke andres søplekasse.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2011 #80 Skrevet 2. mai 2011 Etter å ha bodd et år utenfor Oslo begynner jeg å lure på hva dere her inne ser på som grøfta! Byen jeg bor i er ikke stor, men grøfta er et sted jeg ser på som i nærheten av skog, laaangt vekk fra der folk jogger, går, triller barnevogn, sykler etc. Nå som snøen har smelta så er det ekstreme mengder hundedritt som viser seg, jeg har aldri sett så mye på et sted som denne våren. Er grøfta virkelig den smale stien ved siden av fortauet dere går på? For isåfall er dere ekstremt hensynsløse!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå