Gå til innhold

Kaster dere hundeposene

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, det samme tenkte jeg. Det er jo pose oppi :sukk:

Hvor da? :S Søppelkasser med poser har vi ikke hatt her siden tidlig på 90-tallet. Trodde alle hadde mer eller mindre samme løsning, jeg.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest Consensio
Skrevet

Hvor da? :S Søppelkasser med poser har vi ikke hatt her siden tidlig på 90-tallet. Trodde alle hadde mer eller mindre samme løsning, jeg.

Finnes noen som har poser enda. Skulle vært forbudt spør du meg, men...

• Liker 1
Skrevet

Ja, det gjør jeg. Kjeft har jeg fått og... Av en knall rød mann som såg ut som han skulle få hjerteatakk! Jeg plukka opp igjen posen fra bunnen av søppelspannet hans da, men tror ikke jeg fikk riktig pose for det var sikkert fem andre poser oppi der... Han ble nok glad når han fant det ut! Skal sies jeg fortsatt kaster i folk sine søppelspann viss ikke det er noe offentlige i nærheten!

Hunden min driter på faste plasser nå da, og de fleste av disse stedene er rett ved kommunale spann :) flink hund!

Gjest Elyssa
Skrevet

Er det sant? :sjokkert: Hvordan blir de tømt da?

Skrevet

De blir hektet bakpå søppelbilen, heist opp og tømt :)

Vi har en dunk som er til våtorganisk og restavfall (den er delt i to, på en måte), en dunk til papir, og egne poser til plastavfall som blir hentet èn gang i måneden.

Gjest Consensio
Skrevet

Det er mest vanlig med slike dunker nå som det ikke er pose i. Man legger posene med søppel oppi, og når det tømmes så hektes denne dunken bakpå bilen og den tippes opp slik at all søpla oppi ramler ut.

Gjest Elyssa
Skrevet

De blir hektet bakpå søppelbilen, heist opp og tømt :)

Vi har en dunk som er til våtorganisk og restavfall (den er delt i to, på en måte), en dunk til papir, og egne poser til plastavfall som blir hentet èn gang i måneden.

Åh. Haha, ja da skjønner jeg jo at det kan bli litt klin. Trodde alle hadde pose jeg. Åpner jeg en uten pose i legger jeg den ikke der ;)

Skrevet

Nei,jeg tar dem med hjem eller kaster de i offentlige bossdunker :)

• Liker 3
Skrevet (endret)

Kaster de i nærmeste offentlige søppelbøtte. Er det ingen i nærheten¨, kan jeg finne på å kaste i en privtpersons søppeldunk hvis jeg er langt hjemmefra.

Endret av Sofie_22
Skrevet

Nå har ikke jeg hund lenger, men har hatt i mange år og akkurat for øyeblikket passer jeg en hund. Vi var ute og gikk i sta og da kastet jeg faktisk posen i en privat søppelkasse. Normalt sett gjør jeg ikke det, fordi jeg vet det er mange som blir hysteriske for det. Grunnen til at jeg kastet posen var fordi det ikke var noen offentlige søppelkasser i nærheten, jeg hadde mye og bære på og et stykke hjem. I 99% av tilfellene tar jeg med posen hjem eller bruker offentlige søppelkasser.

Gjest Silvermist
Skrevet

Ja, hvis det ikke er annen mulighet i rimelig omkrets så går den i noens søppelkasse.

Skrevet

Jeg kaster ikke hundeposer i andres søppeldunker nei. Det får være mitt problem å kjenne lukta ei stund, framfor å kaste det i andres søppeldunker...

• Liker 2
Skrevet

Men når dere vet at det er mange som ikke liker at andre kaster søppel i deres søppelspann hvorfor gjør dere det da?

Ikke at det er noe problem hos oss. Vi har det plassert sånn at ingen tilfeldige turgåere rekker til.

Men alikevel, det er jo den enkelte hundeeier som har bestemt seg for å få seg en hund med de fordeler og ulemper som følger med. Så hvorfor skal folk som er såpass uheldige at de bor i nærheten av populære turstier/mange hundeeiere bare måtte finne seg i at hvem som helst som går forbi skal kunne bruke en tjeneste vedkommende betaler for?

Og det er vel netopp der det ligger, vi betaler for bruken av søppelspannene våre. Og når vi betaler for å bruke noe er det ikke gitt at vi synes det er greit at hvem som helst som går forbi tar seg til rette. Det blir det samme som å surfe andres trådløse nettverk o.l.

• Liker 1
Skrevet

Nei, selvfølgelig kaster jeg ikke dritten min i andres søppelkasser! Da setter jeg heller fra meg posen og tar den med meg på hjemveien, og kaster i min egen søppelkasse. Hadde syntes det var litt frekt om jeg skulle se noen forbigående kaste søppel i min søppelkasse.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at de som eier søppelspannene heller vil at jeg skal plukke opp og kaste enn å late som ingenting når jeg veit det ikke er offentlige spann i nærheten. Når jeg vet at fem minutter lenger fremme er det kommunalt søppelspann så bærer jeg posen med meg dit :)

...om noen ikke setter passord på det trådløse nettet sitt ber de om at det skal bli brukt, spør du meg...

• Liker 3
Gjest boblebrus
Skrevet

Jeg pleier å ta med meg posen og kaste den når jeg kommer hjem. En sjelden gang kan jeg finne på å kaste i andres søppelkasse hvis jeg har gått langt og det ikke finnes kommunale søppelkasser, men som regel tar jeg med meg posen og kaster den hjemme. Synes egentlig ikke det gjør noe hvis andre kaster hundeposene sine i min søppelkasse, det er jo bare søppel uansett og mye bedre enn at dritten ligger og slenger, men man vet jo aldri hva andre folk synes om sånt, så da er det greiest å bare ta med seg posen hjem :)

Skrevet (endret)

Jeg gjorde det før, men har sluttet med det. Synes ikke det er rettferdig å bruke andres søppel til det... Men det verste jeg har hørt er jo at noen mennesker har problemer med at vi hundeeiere kaster drittposene i offentlige søppelkasser også. Stod og venta på bussen en dag og hørte at en eldre mann klaget seg over at det luktet bæsj i bussbua fordi folk kastet hundeposene der. For det første: er ikke den søplekassen like mye min som hans??? For det andre tror jeg nok heller det er fyllepiss det luktet der. JEg har observert folk som tisser i bussbua rett som det er så jeg har sluttet å vente på bussen inni der. Jeg skjønner jo problemer med at man ikke skal bruke andres søppeldunker, men at jeg ikke skal få bruke de offentlige - det synes jeg er tull!

Endret av S@va
AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg kaster hundeposen min i andres søpplekasser. Enten får de akseptere det eller vende seg med bikkjemøkk på skoa..

• Liker 2
Skrevet

Ja jeg kaster hundeposen min i andres søpplekasser. Enten får de akseptere det eller vende seg med bikkjemøkk på skoa..

Men hvorfor er det et enten eller der? Er det eierene av disse søppelkassene eller skoene som har bestemt at du skal få deg hund? Er det derfor det er de som er ansvarlig for hunden din?

• Liker 1
Skrevet

Jeg kasrter ikke posen i privatprersoners søplekasser. En av grunnene er at jeg ennå ikke hat gått til innkjøp av miljøvennlige poser (pga at jeg oppdaget disse for litt siden og ennå har stort lager av "de alminnelige"), pga at jeg er litt redd for å ødelegge resirkuleringssystemet til de som har tilbud om det.

Jeg kaster av og til poser i offentlige søplekasser ute. Ellers tar jeg de med hjem til min egen kasse, har en "turveske" med en rull poser (mm), så jeg kan dobbeltisolere og frakre hjem.

Er det noen som har erfarenhet med BIO/miljøvenlige poser? Skal gå over til de når lageret av andre er tomt, men lurer på om de sprekker lettere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...