Gå til innhold

Kaster dere hundeposene

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det faktum at man risikerer stinkende hundedritt klint oppi innsiden av kassa har ikke med eiesyke og vrangvilje å gjøre, Xaphan. Som Pantherinae skrev så er det en drittjobb å vaske bort. Jeg er ikke interessert i å bli påtvunget den drittjobben bare fordi en hundeeier skal slippe å bære posen et stykke.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvem har opplevd at en slik pose faktisk har sprukket?

• Liker 5
Gjest Emo Fisk
Skrevet

Nå er det en stund siden jeg hadde hun, men det var litt avhengig av hvor vi var. Dersom vi var på tur i mitt område, så tok jeg den med hjem. Dersom vi gikk tur ett sted hvor vi trengte bilen for å komme frem etc, så kastet jeg i første og beste postkasse.

AnonymBruker
Skrevet

Dersom vi gikk tur ett sted hvor vi trengte bilen for å komme frem etc, så kastet jeg i første og beste postkasse.

Jeg kan også være irritert på Posten av og til, men så langt går jeg ikke. :fnise:

• Liker 5
Skrevet

Nå er det en stund siden jeg hadde hun, men det var litt avhengig av hvor vi var. Dersom vi var på tur i mitt område, så tok jeg den med hjem. Dersom vi gikk tur ett sted hvor vi trengte bilen for å komme frem etc, så kastet jeg i første og beste postkasse.

Postkasse? :hoho:

Jeg har ikke hund, men bryr meg ikke om noen legger hundeposen i søplekassen vår.

Nå tømmes søpla bare hver 14 dag her, og da er den dunken veldig full og vi må nærmest hoppe på posene for å få igjen lokket. Da er det vel mulig at eventuelle bæsjeposer hadde sprukket. Og det hadde jeg ikke likt.. :fnise:

Skrevet

Hvorfor i all verden skal man ikke kaste hundeposer i andres søppel? Jeg har aldri opplevd at en hundepose lukter etter at den er knøtet godt igjen, og jeg har alltid kjøpt de aller billigste hundeposene og har hatt hund i maaange år!

En hvilken som helst annen søppelpose fra kjøkkenet er aldri tett og lukter mye værre enn en godt sammenknøtet hundepose. Hvis en hund driter på plenen min, vil jeg mye heller at eierne plukker opp skiten og hiver det i søpla mi. Bedre enn å la en drit ligge i parker osv også..

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvem har opplevd at en slik pose faktisk har sprukket?

Jeg kjenner som sagt noen som opplever dette meg jevne mellomrom. De bor i nærheten av et turområde hvor folk har med seg bikkjer, og posene sprekker av og til.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri opplevd at en hundepose lukter etter at den er knøtet godt igjen, og jeg har alltid kjøpt de aller billigste hundeposene og har hatt hund i maaange år!

Nei, en godt sammenknyttet hundepose stinker ikke. Det burde derfor ikke være noe problem for en ansvarlig hundeeier å bære den frem til sin egen søppelkasse, eller til en offentlig søppelkasse.

• Liker 1
Gjest Lamia Lenis
Skrevet

Jeg bare kaster posen i den søppelkassen som er nærmest. Det er ikke så lett å bære med seg opptil flere poser med dritt når man har to hunder i bånd. Bryr meg fint lite om hvem sin søppelkasse jeg kaster i :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere som opplever dette, har dere søplekassen stående på utsiden av eiendommen deres? Eller går folk faktisk inn på tomta deres for å kaste ting? Selv bor jeg heldigvis i blokk. Og jeg ville tatt det meget ille opp om noen kom inn i leiligheten min og kastet hundeavføring. :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bare kaster posen i den søppelkassen som er nærmest. Det er ikke så lett å bære med seg opptil flere poser med dritt når man har to hunder i bånd.

Da synes jeg du burde hatt dem i en sekk på ryggen. En ekte drittsekk. :jepp:

Men går man ikke oftere i parker eller i skog og mark med hundene, enn der det er privatboliger? Hvor kaster du det da? Kan ofte være langt mellom søplekassene.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har søppelkassene på utsiden av huset. I sommerhalvåret er det mange som lufter hundene sine her. Vil heller ha det i egen søppelkasse enn å finne en pose langs skogsstien eller en hundelort midt på. Det siste finner jeg ofte og da blir jeg provosert. Finner alltid en pinne for å vippe dritten til side.

• Liker 2
Skrevet

om det finnes en kasse på veien,da kaster jeg møkkaposen i den.Er den full,da bærer jeg posen vidre.

Like irriterendes at folk skyver skiten ut i veikanten som om de ikke plukker opp.Hunder /barn vet ikke hva veikant er eller at de MÅ tråkke på veien/sti.De vimser rundt og tråkker gjerne utenfor stien.

Jeg er mulig litt rar,men plukker opp i skogen når jeg vet at den blir brukt av andre.Noen steder ferdes det lite folk og da kan jeg i enkelte situasjoner være slapp med å plukke opp.

Eneste gangene jeg ikke plukker opp møkka er når ryggen er helt låst og jeg ikke kommer ned til bakken.Men da har jeg vanligvis med meg noen av ungene og de kan plukke opp.Eller så venter jeg til ryggen funker igjen ,så går jeg samme tur og plukker opp da

Gjest Elyssa
Skrevet

Jeg kjenner som sagt noen som opplever dette meg jevne mellomrom. De bor i nærheten av et turområde hvor folk har med seg bikkjer, og posene sprekker av og til.

Skjønner at det ofte lukter hvis posene sprekker, men hvorfor må dere vaske etter dem? Dere har vel søppelpose oppi kassa og da er det jo bare denne som blir skitten. Jeg hadde i hvert fall aldri kasta hundeposen oppi en tom søppelkasse uten pose i.

Da synes jeg du burde hatt dem i en sekk på ryggen. En ekte drittsekk. :jepp:

Men går man ikke oftere i parker eller i skog og mark med hundene, enn der det er privatboliger? Hvor kaster du det da? Kan ofte være langt mellom søplekassene.

Pleier det ikke å være offentlige kasser i parker?

Går jeg tur i skogen (utenfor stien) plukker jeg ikke opp.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg kaster dem ikke.

Tar de med hjem, tømmer innmaten i toalettet og bruker dem om igjen.

Det var tull, sant?! :blink:

Skrevet

Posene kan lett revne ja.

Jeg har aldri kastet bæsj i andres søppelkasse, kun sånne kommunale kasser. Jeg liker ikke å bære bæsjen med meg en hel tur, men jeg gjør det allikevel.

Her forleden hadde noen kastet bæsjepose på trappa mi. Jeg ble sur og deretter paranoid for at noen kanskje har gitt min hund skylda for en eller flere ruker i nærheten og dermed ville ta hevn. Men jeg plukker altså opp bæsjen. Ihvertfall i boligstrøk.

• Liker 2
Gjest shirleys-secret
Skrevet

Det faktum at man risikerer stinkende hundedritt klint oppi innsiden av kassa har ikke med eiesyke og vrangvilje å gjøre, Xaphan. Som Pantherinae skrev så er det en drittjobb å vaske bort. Jeg er ikke interessert i å bli påtvunget den drittjobben bare fordi en hundeeier skal slippe å bære posen et stykke.

Vasker folk virkelig søppelkassene sine?

• Liker 3
Gjest Consensio
Skrevet

Vasker folk virkelig søppelkassene sine?

Har undret over dette flere ganger i løpet av denne tråden selv.

Her har vi aldri vasket kassene på de 5 årene jeg har bodd her. Når de akkurat har hentet søpla så ser jeg jo at det kan ligge noen papirbiter eller noe i bunnen, men har aldri opplevd at den trengs å vaskes akkurat...skal jo bare være søppel oppi der.

• Liker 1
Gjest Elyssa
Skrevet

Har undret over dette flere ganger i løpet av denne tråden selv.

Her har vi aldri vasket kassene på de 5 årene jeg har bodd her. Når de akkurat har hentet søpla så ser jeg jo at det kan ligge noen papirbiter eller noe i bunnen, men har aldri opplevd at den trengs å vaskes akkurat...skal jo bare være søppel oppi der.

Ja, det samme tenkte jeg. Det er jo pose oppi :sukk:

Gjest Emo Fisk
Skrevet

Postkasse? :hoho:

Mente selvsagt søppelkasse. Fikk latterkrampe når jeg så siteringen på hva jeg egentlig hadde skrevet :skratte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...