Gjest Elyssa Skrevet 29. april 2011 #1 Skrevet 29. april 2011 Bare litt nysgjerrig, siden jeg trodde dette var ganske normalt. :gjeiper: Si dere er ute og går tur, et stykke hjemmefra, hunden gjør sitt, du er flink og plukker opp, og ingen offentlig søppelkasse i sikte... Ja, hva gjør du..? Bærer stinkbomben hele resten av veien?
Gjest uAnonymBruker Skrevet 29. april 2011 #2 Skrevet 29. april 2011 (endret) Ja fy farao, lar man posen ligge så kan man like gjerne la være med å plukke opp driten, da forsvinner den ihvertfall etter en stund! Edit: Fikk ikke med meg det å kaste det i andres søppelkasse Jeg bærer med meg posen, kaster den ikke i en fremmeds søppelkasse. Endret 29. april 2011 av uAnonymBruker
Gjest Consensio Skrevet 29. april 2011 #3 Skrevet 29. april 2011 Kaster det i andres söplekasser dersom det ikke finnes kasser som er satt opp av kommunen. Jeg forventer også at andre som lar sin hund drite foran min innkjörsel tar opp dritten, og ser heller at de kaster den i min kasse enn at jeg tråkker i den eller kjörer over den. 9
FantasDick Skrevet 29. april 2011 #4 Skrevet 29. april 2011 Jeg bærer posen med meg mens jeg er på utkikk etter en søppelkasse å kaste den i. Finner jeg ingen kommunale innen rimelig tid hender det at jeg kaster den i andres kasser. Ser forresten en del poser med dritt i som ligger i veikantene her. Ser virkelig ikke poenget med å plukke opp dritten hvis man skal hive fra seg posen etterpå. 3
Frid Skrevet 29. april 2011 #5 Skrevet 29. april 2011 En sjelden gang, dersom jeg ikke tror noen ser meg, kaster jeg hundeposen i andres søppelboks. Som regel tar jeg den med hjem. Nå har jeg imidlertid kjøpt biologisk nedbrytbare hundeposer, og da hender det jeg putter den under en stein eller i ei grøft der ingen ser.
Gjest Belle Gunnes Skrevet 29. april 2011 #6 Skrevet 29. april 2011 Har vokst opp i et hus rett ved turområde for hund. Ergo mye hunder som går forbi. Og ja vil MYE heller ha søplekassa full av hundeposer med drit, enn drit rett utenfor hagen eller i oppkørselen. 3
pandabear Skrevet 29. april 2011 #7 Skrevet 29. april 2011 Jeg bærer posen med meg mens jeg er på utkikk etter en søppelkasse å kaste den i. Finner jeg ingen kommunale innen rimelig tid hender det at jeg kaster den i andres kasser. Ser forresten en del poser med dritt i som ligger i veikantene her. Ser virkelig ikke poenget med å plukke opp dritten hvis man skal hive fra seg posen etterpå. Signerer denne.. Dog kaster jeg den ikke i andres hvis søppelkassen er full. Da bærer jeg den videre. 2
2046 Skrevet 29. april 2011 #8 Skrevet 29. april 2011 Posen går i den nærmeste søppelkassen, ergo ganske ofte andre menneskers søppelkasser ja. 4
Gjest uAnonymBruker Skrevet 29. april 2011 #9 Skrevet 29. april 2011 Nå har jeg imidlertid kjøpt biologisk nedbrytbare hundeposer, og da hender det jeg putter den under en stein eller i ei grøft der ingen ser. Det tar evigheter før de brytes ned. Hva om alle skulle tenkt som deg, da hadde vi vasset i poser. graver du de ned er de nesten brutt ned når det har gått to måneder. Graver du de ikke ned tar det enda lenger. 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2011 #10 Skrevet 29. april 2011 Da jeg hadde hund selv så kastet jeg aldri posen i andres søppelkasse. Enten fant jeg en offentlig en eller så bar jeg den med meg hjem. Hyler ikke om jeg ser andre har kastet hundeposen i min søppel så lenge de kaster den i restavfallet og ikke de andre beholderene.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2011 #11 Skrevet 29. april 2011 Nei, jeg kaster dem ikke. Tar de med hjem, tømmer innmaten i toalettet og bruker dem om igjen.
Gjest Canis lupus Skrevet 29. april 2011 #12 Skrevet 29. april 2011 Jeg kaster den i andres søppelbøtte. Er det f.eks 4 hus der, og en person jobber i hagen, spør jeg vedkommende i hagen om jeg kan putte i søppelet dems. 3
Frid Skrevet 29. april 2011 #13 Skrevet 29. april 2011 Det tar evigheter før de brytes ned. Hva om alle skulle tenkt som deg, da hadde vi vasset i poser. graver du de ned er de nesten brutt ned når det har gått to måneder. Graver du de ikke ned tar det enda lenger. Skjønner hva du mener, men jeg ser stedet ann før jeg legger den fra meg. "Favorittstedet" er under mose og lyng. 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2011 #14 Skrevet 29. april 2011 Jeg har egen søppelbøtte til sånne poser hjemme. Jeg tar med posen og kaster den der. Kaster aldri hundeposen i andres søppelkasser altså. Jeg hadde ikke likt å få drittposen i søppla hos meg :gjeiper:
AnonymBruker Skrevet 29. april 2011 #15 Skrevet 29. april 2011 Jeg ringer kommunen ved renovasjonsetaten og sier hvor jeg har satt fra meg posen, så får de komme og plukke den opp. Jeg betaler da skatt! 2
Gjest Elyssa Skrevet 29. april 2011 #16 Skrevet 29. april 2011 Jeg ringer kommunen ved renovasjonsetaten og sier hvor jeg har satt fra meg posen, så får de komme og plukke den opp. Jeg betaler da skatt! Ja, jeg trodde det var ganske normalt! Har fått masse i vår kasse uten at jeg bryr meg om det, det er jo søppel liksom! Graver ikke nesa mi nedi der uansett. Gjorde det nemlig i dag og da kom naboen fra over gata (fra huset med søppelkassa altså) og kjeftet på meg. Ble så forfjamset at jeg ikke klarte å si noenting. Plukket den opp igjen og tok den med hjem jeg Men da skal jeg fortsette med det! Kanskje bare ikke rett utenfor hos ham. 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2011 #17 Skrevet 30. april 2011 Jeg hadde absolutt ikke likt det om folk hadde dumpet bikkjas drittposer i søppelkassa mi. Folk kan gjerne kaste sjokoladepapir og denslags, men drittposer kan sprekke, og jeg vil ikke ha stinkende hundedritt på innsiden av kassa. Heldigvis er ikke dette et stort problem her hvor jeg bor, men jeg kjenner noen som opplever dette med jevne mellomrom. Folk som skaffer seg bikkje må være forberedt på å bruke tid på den, det inkluderer å bære på posen en stund eller å grave ned en nedbrytbar pose et trygt sted. 1
Gjest Pantherinae Skrevet 30. april 2011 #18 Skrevet 30. april 2011 Nå har ikke jeg hund lengre, men da jeg hadde kastet jeg ALDRI posen i andres søppelkasse. Man kaster da ikke sitt eget søppel andre steder enn i sin egen søppelkasse vel? Som nevnt over, hundeposer kan sprekke, og det er en drittjobb (bokstavelig talt) å vaske bort etterpå. Bor man i nærheten av et turområde, og alle ser søppelkassen din som fritt vilt, kan det bli ganske mye etterhvert. Posen er liten med hank, og det er da ikke noe problem å bære den med seg videre. 2
Xaphan Skrevet 30. april 2011 #19 Skrevet 30. april 2011 Herregud, da. En søppelkasse er en søppelkasse, legger dere virkelig merke til om andre kaster ting oppi der? Når jeg går ut med søpla slenger jeg den oppi og går videre, tenker aldri noe over om noen har putta hundebæsj eller annet søppel oppi, og om jeg hadde lagt merke til det kunne jeg ikke brydd meg mindre. Ikke rart det er mye forsøpling når folk er så eiesyke over søppelkassene sine! 7
Gjest Consensio Skrevet 30. april 2011 #20 Skrevet 30. april 2011 Er sjeldent jeg står med hodet nedi søppelbøtta, så om det skulle finne på å lukte litt hundebæsj der så hadde jeg nok ikke brydd meg særlig om det. Men det er kanskje folk som liker at søppelbøttene lukter rent...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå