Gå til innhold

Fanny og Simen

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bare så det er sagt,så hadde jeg ikke brydd om f.eks Linda betydde hore på Polsk eller Indisk, men siden Engelsk er et språk man kan i nesten alle land så hadde jeg ikke kalt ungen min for fitte liksom.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest padawan
Skrevet

jeghar et vanlig norsk navn og bruker en en internasjonal/engelsk utgave av dette når jeg er ute å reiser eller treffer på utlendinger her i Norge. begge navnene (og et par til) brukes om hverandre av venner og familie her i Norge så det er noe jeg er vandt til.

Skrevet

Simen betyr vel ikke sperm? Semen betyr sperm, på engelsk, og engelskmenn ville vel uttalt Simen som "Sajmen".

Men du presenterer deg jo ikke ved å gi den andre personen en lapp der navnet ditt står? Du sier det jo, og en person som heter Simen uttaler det jo ikke "Sajmen". Og jo, uttalelsen Simen betyr sperm på engelsk.

Gjest padawan
Skrevet

vil ikke de fleste uttale navnet Simon som noe ala [saimon] mens uttalen på semen ofte er [see-muhn]?

Skrevet

vil ikke de fleste uttale navnet Simon som noe ala [saimon] mens uttalen på semen ofte er [see-muhn]?

Det er jo ikke snakk om navnet Simon, som forsåvidt er et normalt navn på engelsk.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 23 år gammel, regner meg selv som rimelig oppegående, men har aldri hørt ordet fanny blitt brukt som f****.

Men nå ser jeg ikke grisete filmer eller har engelske venner heller da... :sjenert:

Kan egentlig svært få griseord på engelsk, var ikke lenge siden en fyr forklarte meg hva ordet cunt betød.

For øvrig, syns ikke noe om å ta hensyn til engelsk når man skal velge navn. Når norske barn får navn som Melanie, Jessice, Samantha osv for å være sååå trendy og internasjonale, får jeg litt vemmelser.

Lenge leve Simen, Odd, Bård osv! Selv om de kanskje får rare blikk på sydenferie...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...