Gjest Carleigh-Ann Skrevet 29. april 2011 #1 Skrevet 29. april 2011 Hvorfor brukes navnene Fanny og Simen? Er ikke folk klar over at Fanny betyr vagina på engelsk (eller rumpe i USA) og Simen betyr sperm? Stakkars barn sier jeg bare.. 3
MilliVanilli Skrevet 29. april 2011 #2 Skrevet 29. april 2011 Fanny er et nydelig navn, og det skal min fremtidige datter hete! 1
Tears.of.the.Sun Skrevet 29. april 2011 #3 Skrevet 29. april 2011 Hvis du fortsetter den perverse tankegangen din så vil du også kommer over navn som Brun (etternavn) og Dick... Og problemet var? 3
AnonymBruker Skrevet 29. april 2011 #4 Skrevet 29. april 2011 Simen betyr vel ikke sperm? Semen betyr sperm, på engelsk, og engelskmenn ville vel uttalt Simen som "Sajmen". Fanny var jo originalt et helt vanlig navn (med utspring fra navnet Frances), men jeg er jo enig i at det å bruke det navnet i dag (når det har blitt et slangord på både engelsk og amerikansk) kanskje ikke er så veldig lurt. 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2011 #5 Skrevet 29. april 2011 Samtidig betyr jo mange helt vanlige navn helt syke ting på andre språk. Mitt navn betyr tiss på indisk hvis jeg ikke husker helt feil. 3
Gjest Carleigh-Ann Skrevet 29. april 2011 #6 Skrevet 29. april 2011 Alle norske gutter jeg har møtt utenlands har presentert seg med norsk uttale - altså Simen. Da lo engelskmenna godt! Jeg vet at Fanny kommer av Frances, men i fødselsannonser så er det virkelig mange pikebarn om dagen som får navnet Fanny. Meget uheldig om disse pikene en gang flytter til et engelsktalende land. Vet om ei jente som ble mobba skikkelig da jeg gikk på skolen, hun ble kalt smelly fanny. Så foreldre burde tenke litt etter når de velger navn.
kaprifolen Skrevet 29. april 2011 #7 Skrevet 29. april 2011 Kari betyr noe kjempestygt på albansk, men kommer ikke på hva... Tror det er et vulgært slangord for penis eller noe.
Gjest Consensio Skrevet 29. april 2011 #8 Skrevet 29. april 2011 Ganske teit å hete Rune eller Odd også da....dersom man drar til utlandet mener jeg.
HedvigR Skrevet 29. april 2011 #9 Skrevet 29. april 2011 Herregud, nesten alle navn kan sikkert bety no absurd på et eller annet språk, kan jo ikke tenke sånn! 4
Meaty Skrevet 29. april 2011 #10 Skrevet 29. april 2011 Jeg har en engelsk kamerat som synes Roar er et kjempekult navn! 1
Gjest NozMonster Skrevet 29. april 2011 #11 Skrevet 29. april 2011 man kan nesten ikke tenke på hva navnene betyr i andre land..for da tror jeg nesten man må bli navnløs.. snorre er et svensk uttrykk for snurrebass eller pikk ( husker ikke helt hvilket)og asle betyr jo rompehull på svens k så... 1
Gjest Raindrops Skrevet 29. april 2011 #12 Skrevet 29. april 2011 Jeg har en engelsk kamerat som synes Roar er et kjempekult navn! Haha, det har jeg aldri tenkt over, men han har jo helt rett 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2011 #13 Skrevet 29. april 2011 Kan ikke bare de som har slike navn la være å reise til utlandet, da?
Tears.of.the.Sun Skrevet 29. april 2011 #14 Skrevet 29. april 2011 Kan ikke bare de som har slike navn la være å reise til utlandet, da? Evt. at folk slutter å bry seg om hver eneste lille ting som andre folk kan oppfatte som "teit" eller "rart". Og at folk begynner å ha litt selvironi og lærer seg å le av seg selv - noe som kan være riktig så givende og fint. 3
sophiaM Skrevet 29. april 2011 #15 Skrevet 29. april 2011 Greit nok, men Fanny er jo ikke noe pent navn på en jente i det hele tatt? Høres veldig slaskete ut... 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2011 #16 Skrevet 29. april 2011 Greit nok, men Fanny er jo ikke noe pent navn på en jente i det hele tatt? Høres veldig slaskete ut... Classy, ville jeg ha sagt. 1
Gjest Eurodice Skrevet 29. april 2011 #17 Skrevet 29. april 2011 (endret) Jeg kjenner en jente som heter Monica. Hun blir kalt Moni i vennekretsen. Jeg har sagt til henne at om hun har tenkt seg til Hellas, er det best å presentere seg med sitt fulle navn . Moni betyr f**** på gresk. Endret 29. april 2011 av Belladonna 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2011 #18 Skrevet 30. april 2011 Slutt å vær så fordomsfull. Eneste grunnen til at det skulle være et problem er fordi at folk gjør det til et problem. 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2011 #19 Skrevet 30. april 2011 Alle norske gutter jeg har møtt utenlands har presentert seg med norsk uttale - altså Simen. Da lo engelskmenna godt! Jeg vet at Fanny kommer av Frances, men i fødselsannonser så er det virkelig mange pikebarn om dagen som får navnet Fanny. Meget uheldig om disse pikene en gang flytter til et engelsktalende land. Vet om ei jente som ble mobba skikkelig da jeg gikk på skolen, hun ble kalt smelly fanny. Så foreldre burde tenke litt etter når de velger navn. Ja, og jeg lurer virkelig på hvorfor Foreldre burde heller tenke på hva de sier til sine små og hvordan de oppdrar dem. 2
Gjest Eurodice Skrevet 30. april 2011 #20 Skrevet 30. april 2011 Slutt å vær så fordomsfull. Eneste grunnen til at det skulle være et problem er fordi at folk gjør det til et problem. Hvis denne var til meg, sikter du feil.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå