Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Å skylde på hasjen blir som at jeg skal snakke dritt om nøtter og mandler og oppfordre alle til å slutte med det, gjerne invitere til demonstrasjon på torvet, bare fordi JEG er allergisk mot det. Sånn nesten ca. :)

Ikke bare det, - men motstandere av hasj ser faktisk på det å straffe mennesker som bruker hasj som et gode. Altså det å sette mennesker på glattceller gir mindre risiko for psykose. Det er jo selvfølgelig rettferdig å innelåse mennesker på celler dersom det er psykoser, noia, traumer og forvirringer man er redd for at vedkommende skal få.

Hvis en person ikke blir skadet av hasjen, - så skal han ihvertfall bli skadet av straffen!

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke bare det, - men motstandere av hasj ser faktisk på det å straffe mennesker som bruker hasj som et gode. Altså det å sette mennesker på glattceller gir mindre risiko for psykose. Det er jo selvfølgelig rettferdig å innelåse mennesker på celler dersom det er psykoser, noia, traumer og forvirringer man er redd for at vedkommende skal få.

Hvis en person ikke blir skadet av hasjen, - så skal han ihvertfall bli skadet av straffen!

Hallo? "Straffe som et gode"? Hva mener du - de blir straffet ettersom de gjør noe ulovlig ihht norsk lov. Kanskje du mente innlegget ditt ironisk?

Jeg gremmes av den liberale engasjerte hasjrøykende liksom-kunstneren. Som gjerne engasjerer seg stort i dyrs rettigheter og all verdens "urettferdighet" ,spiser økologisk,"jammer" i lystig lag,har dreads og stygge tøyvesker med buttons. Uææææææ. Som elsker å gå i fakkeltog. Som er så langt fra A4 som de går an. Som mener staten feiler - mens de lever godt på skattepenger og pantepenger. Uæ.

Gå og okkuper et hus,diskuter LIVET over en joint,lag crappy musikk,kle dere i hippieklærne som selges på Uff til flerfoldige lapper.

Jepp,jeg er sikkert trangsynt! Men ikke verre enn den ypen folk jeg nettopp har beskrevet.

• Liker 4
Gjest fireflies
Skrevet

All slags type folk røyker hasj.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men som regel en type folk som fronter det

Skrevet

Ja for all del! :)

En kompis av meg innrømte for politiet han hadde hodet sitt fullt av sukkerbiter, og jaggu satte de ikke han på cella og... hmm jeg uskyldiggjør gjerne hasjen jeg, og stoler mer på koselige avslappede mennesker, framfor bautabøller i skinnjakke som går rundt med batong og håndjern og leter etter folk (spesielt menn) for å kaste dem ned i kjelleren sin... men meg om det :-----------)

• Liker 2
Skrevet

Cyanid. som jeg skulle sagt det selv. Din unge alder og din livsvisdom slutter aldri å imponere meg! Og det til tross for at du er jente til og med. Nei jeg har sagt det før og sier det igjen, - det finnes heldigvis jenter som greier å reflektere noe mer enn det jevne menneske. Folk flest hater jo å stille spørsmålstegn vedrørende det bestående. =)

• Liker 2
Skrevet

Å takk og bukk og nattings og french toast og south park og owl spark! :danser:

han fikk + for han var hyggelig :D

AnonymBruker
Skrevet

Ja for all del! :)

En kompis av meg innrømte for politiet han hadde hodet sitt fullt av sukkerbiter, og jaggu satte de ikke han på cella og... hmm jeg uskyldiggjør gjerne hasjen jeg, og stoler mer på koselige avslappede mennesker, framfor bautabøller i skinnjakke som går rundt med batong og håndjern og leter etter folk (spesielt menn) for å kaste dem ned i kjelleren sin... men meg om det :-----------)

Har du behov for å "innrømme" for politiet at du har sukkerbiter i hodet burde du muligens kutte hasjen. Vil jeg våge å påstå. De såkalte "bautabøllene" i skinnjakke gjør jobben samfunnet har blitt enige om at de skal gjøre,med knapphet på ressurser.

Jeg har for øvrig hørt flere hevde at politiet "leter etter folk"de kan kaste i cella. Bare for gøy liksom. Merksnodig at det er den samme typen mennesker som hevder dette. Og la meg tilføre - det blir ofte sagt med en viss form for stolthet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Cyanid. som jeg skulle sagt det selv. Din unge alder og din livsvisdom slutter aldri å imponere meg! Og det til tross for at du er jente til og med. Nei jeg har sagt det før og sier det igjen, - det finnes heldigvis jenter som greier å reflektere noe mer enn det jevne menneske. Folk flest hater jo å stille spørsmålstegn vedrørende det bestående. =)

Å stille spørmålstegn ved det bestående er vel bortimot noe av det letteste man kan gjøre. Det gjør deg ikke automatisk oppegående.

• Liker 1
Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg har for øvrig hørt flere hevde at politiet "leter etter folk"de kan kaste i cella. Bare for gøy liksom. Merksnodig at det er den samme typen mennesker som hevder dette. Og la meg tilføre - det blir ofte sagt med en viss form for stolthet.

Her jeg bor så kan det se ut som de gjør det (leter bare for å lete). Men det er en liten by, og de har ikke så mye å holde på med tror jeg. Jeg havnet på glattcelle hele natten fordi jeg ble tatt med ett gram. Da jeg ble avhørt av en annen betjent dagen etterpå forstod han ikke hvorfor jeg var der, og jeg slapp med en "advarsel". Hvorfor politiet bruker de knappe ressursene sine på folk som sitter hjemme å tar seg en joint på lørdagskvelden kommer jeg aldri til å forstå.

I Oslo hadde jeg imidlertidig motsatt erfaring. Der kom politiet helt bort til oss i parken og det var ikke tvil om hva vi holdt på med, men de sa bare at vi tydeligvis ikke plaget noen, så vi fikk sitte i fred.

Skrevet

Har du behov for å "innrømme" for politiet at du har sukkerbiter i hodet burde du muligens kutte hasjen. Vil jeg våge å påstå. De såkalte "bautabøllene" i skinnjakke gjør jobben samfunnet har blitt enige om at de skal gjøre,med knapphet på ressurser.

Sukkerbiter er en måte du kan konsumere LSD på, så jeg tror ikke kutting av hasj ville hatt noen innvirkning her :)

(og det var ikke offtopic, det var et svar til waco, så ja sånn er det!)

Men greit, om vi skal leve i vår egen lille boble her; Politimenn er snille, de har aldri brukt politivold, er ikke korrupte, og sitter ikke og sniffer opp halve coken de fant på de stakkars menneskene som må sitte på glattcella og høre politiet sitte i etasjen over og høre på hiphop :)

Skrevet

Hvorfor kan ikke motstanderne av hasj redegjøre hvorfor straff er et gode?

Hvilken hensikt har denne tilsiktede pinepåførelsen som prof. nils christie sier?

Skrevet

Straff er ikke et gode, men en reaksjon. Røyker du hasj, som i Norge er ulovlig, så må du regne med en form for reaksjon. Fint mulig å mislike reaksjonen og grunnen til den. Da får du prøve å utøve innflytelse slik at du kan forandre samfunnet slik DU mener er best.

Har dog ingen erfaring med at hasj-forkjempere forsøker forandre noe som helst via de rette kanalene. Og det er det vel en grunn til.

(Mulig jeg er kunnskapsløs - men hvem hevder at straff er et GODE?)

• Liker 1
Skrevet

Straff er en reaksjon? en reaksjon er å håndhilse på mennesker. Å putte folk på celle er å påføre dem den tilsiktede pine. Straffen er jo til for at det skal gjøre vondt.

Finnes det andre steder i samfunnet hvor straff er hensiktmessig? For eksempel om en feit en spiser så mye potetgull at den blir feit, - burde fengselsstraff være en passende reaksjon?

En person som har søvnløse netter på grunn av mareritt og derav røyker hasj for å sove i fred, - er da det mest hensiktmessige å la det bli et offentlig anliggende hvor en blir påtalt, - tiltalt, - og deretter straffet av mennesker man aldri tidligere har sett?

Prøver bare å forstå begrunnelsen for straff?

Min mening er at de som ønsker å straffe andre mennesker for sine egne valg, - er større sosiopater og psykopater enn de som ikke ønsker å straffe andre for deres valg. Å straffe mennesker for handlinger som kun går utover dem selv blir som å straffe en anorektiker for at hun holder på å sulte ihjel. Alle vet jo at selvmordsforsøk er straffbart i norge.

• Liker 2
Skrevet

Men altså, nå er det ikke et va som kun berører en selv man tar når man røyker hasj.Hhasjen må man kjøpe av folk som har skaffet seg den på mer eller mindre "ok" måter. Hadde det vært lovlig så faller selgerenes "makt" muligens vekk. MEN så har man jo faktisk konkludert med at hasj ikke skal være lovlig, f.eks fordi det definitivt skaper sosiale problemer.

På samme måte som man har et ansvar for å hjelpe utsatte har man jo også et ansvar for å påse at samfunnet har noen "kjørerregler".

Et samfunn fungerer ikke sånn at vi kan ta valg som ikke får konsekvenser for andre.

Jeg kan også tenke meg at en sosiopat snarere tar valg som kun gagner han selv, altså uten ønske om å straffe noen som hovedgrunn. H*n gjør det h*n føler for. Og det går jo utover andre.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig glad for at politiet "leter etter folk", tar de og hiver de på glattcella. Personlig så kjenner jeg to tenåringer på ville veier som fikk en vekkelse ved å sitte på glattcella. Takk til politiet for den.

• Liker 2
Skrevet

, f.eks fordi det definitivt skaper sosiale problemer.

Om du virkelig ønsker å skape sosiale problemer så setter man folk på glattcelle og ikke sykehus for brudd på legemiddelloven.

Skrevet

paranoide og/eller psykotiske etter å ha røyka litt for mye, ei heller det faktum at unge mennesker som har begynt å henge i et miljø der det røykes "ufarlig" hasj (som gjør deg koselig og fredsommelig og avslappet og god) har utviklet seg til å bli individer som ikke jobber eller tar del i samfunnet, som flytter grenser for hvilke stoffer det er akseptabelt å lefle med, og som også flytter grenser for hva det er ok å gjøre av kriminalitet.

Er det derfor du ønsker å kriminalisere hasj fordi det fører til kriminalitet?

Er det fordi du ønsker fravær av paranoia og psykose at du ønsker glattceller, straff og fengsler?

AnonymBruker
Skrevet

Om du virkelig ønsker å skape sosiale problemer så setter man folk på glattcelle og ikke sykehus for brudd på legemiddelloven.

Så du, forkjemper for hasj (om jeg forstår deg rett), mener at dere som røyker hasj skal sendes på sykehus, og ikke glattcelle, når dere blir tatt for ulovlig hasjrøying??!?!

WTF?

Dere bestemmer jo selv om dere vil ta et valg med de konskekvensene det får om dere blir tatt. Sykehus?!?!

Skrevet

Det høres litt dumt ut å sette folk på glattcelle i tilfelle det ikke går gærent med dem...

Jeg skjønner ikke logikken. Er hasj farlig eller er hasj ikke farlig? Om hasj er farlig så burde man bli satt på sykehus og ikke bli lagt på glattcelle, - det må da vel alle forstå?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...