Gå til innhold

Fått en irriterende kløe på overkropp/ansikt..


Spent...

Anbefalte innlegg

Hei, jeg fikk for en 1/2 uke siden kløe ved brystet og på sideryggen, klør hele tiden (merker ikke noe om natten). Nå har det og begynt i ansiktet og nedover halsen. Jeg er ikke rød (så er ikke elveblest), og er "varm" der jeg klør (særlig i ansiktet). Jeg vet jeg har noe bjørkepollen, men hatt i 15 år, og aldri reagert slikt på det. Ikke spist noe "nytt", ingen nye vaskemidler, klær o.l. Jeg har kjent litt i øyene at det er bjørkepollen ute, men har ikke hatt noe mer "symptomer"

Noen formening om hva kan dette være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du har hatt klær/sengetøy ute til tørk kan det jo være fuglelopper kanskje? Det er ganske vanlig nå på våren i hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elveblest kan det vel ikke være da man da får en blekrød, vablete utslett og skikkelig intens kløe. Har hatt det flere ganger.

Kan komme av for mye vaskemiddel, nytt vaskemiddel eller skyllemiddel. Jeg fikk kløe på overkroppen av en medisin jeg tok. Skjønte ikke det før jeg sluttet på medisinen og kløen forsvant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Nei, klærene har ikke hengt ute, og har brukt samme vaskemiddel/tøymykner. Det er derfor jeg ikke skjønner dette... :(

Elveblest er det nok ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allergi? dra til legen hvis det ikke blir bedre. Fikk sitrusallergi i vinter. Hadde spist litt mye appelsiner, plutselig klødde jeg overalt. Så det kan vel bare dukke opp når du minst venter det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...