Gå til innhold

Vondt i hodet når jeg trener


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg trener dessverre litt sjeldent, men går tur ca 5 ganger i uka. 30-60 min ca.

Har prøvd å jogge litt, men jeg blir fort varm og får nesten hver gang vondt i hodet. Når pulsen stiger får jeg vondt i hodet og det varer ofte en stund etterpå.

Jeg sa en gang at jeg liker ikke å trene for da blir jeg sliten. Blitt ertet en del for det i ettertid, men er sånn det føles.

Mange som sier at det er så godt etter at de har trenet, men sånn kjenner ikke jeg det.

Har et sunt og variert kosthold.

Er 156 cm og 46 kg.

Er det bare meg eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor gammel er du? Kan det være blodmangel/jernmangel? Jeg har hatt blant annet blod/jernmanger, lavt stoffskifte og høyt blodtrykk, alle gangene fikk jeg hodepine (som om noen banket hardt i hodet mitt) hvis jeg var i fysisk aktivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du? Kan det være blodmangel/jernmangel? Jeg har hatt blant annet blod/jernmanger, lavt stoffskifte og høyt blodtrykk, alle gangene fikk jeg hodepine (som om noen banket hardt i hodet mitt) hvis jeg var i fysisk aktivitet.

Jeg er 20.

Tok en blodprøve før jul fordi jeg følte meg slapp og uopplagt. Men de fant ikke noe annet enn at jeg hadde litt lav Folat.

Men tror ikke det har betydning for treningen.

Blodtrykket var fint.

Det kjennes ut slik som du beskriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest made4u

Ta deg en tur til legen og dem kan ta prøver m.m., ingen kan hjelpe deg her dessverre. Greit dersom du finner ut av hva dette kan skyldes, det må det uansett prøver til for å kartlegge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 20.

Tok en blodprøve før jul fordi jeg følte meg slapp og uopplagt. Men de fant ikke noe annet enn at jeg hadde litt lav Folat.

Men tror ikke det har betydning for treningen.

Blodtrykket var fint.

Det kjennes ut slik som du beskriver.

Er enig med made4u, ta deg en ny tur til legen og fortell dem om dette problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskebolla

Som de andre sier er det smart å ta seg en tur til legen for å være på den sikre siden.. En mulighet kan være at du er dehydrert . Husk å få i deg væske både før og etter trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får du i deg nok drikke før og under trening? Får ofte vondt i hodet, men hjelper da jeg skjerper meg å drikker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Raggsokk

Jeg er ca like gammel som deg, og får hodepine dersom jeg ikke har spist eller drukket nok i timene før trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker også umiddelbart på væske, drikker du nok vann før og etter trening? Får lett vondt i hodet selv om jeg ikke har drukket nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du ikke drikker nok vann? Jeg får i hvert fall vondt i hodet når ikke kroppen får tilstrekkelig med vann.

Endret av Sofie_22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...