kvn84 Skrevet 1. juni 2011 #141 Del Skrevet 1. juni 2011 Dere som sliter fælt med kvalme, hvor langt var dere da det virkelig begynte? Jeg har egentlig kjent meg små-uggen i perioder siden rett før IKM, og er sånn fremdeles. Når kan jeg forvente at det VIRKELIG begynner? Jeg starta i slutten av uke 6, så var det ingenting i slutten av uke 7. Pang på igjen i slutten av uke 8. Har lest at Hcg nivået visst nok er på topp i uke 9 så håper det gir seg snart. Eneste som funker for meg nå er å bruke tid på morran.... ser bare frem til uke 12 jeg nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minimus Skrevet 1. juni 2011 #142 Del Skrevet 1. juni 2011 (endret) Her begynte kvalmen i veke 4-5. I veke 9 no 9+3 faktisk, hihi. Kvalmen og trøyttheten kan godt reise sin veg snart :gjeiper: Ang. mat...Har lyst på all og ingen mat. Det forandrar seg fra time til time omtrent. Men so lenge knøttet (snart foster!) er frisk som ein fisk skal eg klare meg Berre gler meg slik til å få prata med jordmor, eg. So eg får meg time til kontroll/ev. ultralyd Har ete vannmelon sidan mandag, herleg godt. Og smoothie er enkelt, for min del, å få ned om appetitten ikkje er på topp på morgonkvisten. Friskt og godt. Håpar sola kjem snart. Har vore litt kaldt desse dagane no, tykkjer eg. Vil ha ordentleg sommar Og fin gravidmage! Er nokon veker att til det, men lov å gle seg, vel Mormor og mamma fekk visst ikkje mage før dei var 7 mnd på veg. Håpar eg er tidlegare ute, hihi. Er so reisesjuk om dagen, eg. Vil til ein varmare plass og få farge på kroppen. Er litt bleik. Særleg i ansiktet. Og eg som egentleg er litt brun fra før (hehe, ler litt). No smyger migrenen seg innpå her, so me snakkast. Kanskje eg er heldig og "mistar" den til knøttet kjem. Vakenatt og migrene funkar ikkje so bra ilag, tenker eg Ha ein fin onsdag, jenter Endret 1. juni 2011 av Minimus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 1. juni 2011 #143 Del Skrevet 1. juni 2011 Love you so much her inne altså<3 Det er lov å le for jeg er klar over min egen galskap:) Bin Laden er bare en smågutt i forhold hva jeg kan ønske for folk jeg viiiiirkelig ikke vil ha i verden:) Så jeg er nok en ond person sånn egentlig! Mannen min må jo forholde seg til min eks pga snupp. Det plager ikke han. Og det beundrer jeg han for. Jeg hadde nok ikke klart å hatt en mann med barn fra før... Desverre så er jeg sånn:( Dårlig menneske.. Er forferdelig deppa idag:( Har bare spist en gang og er grusomt sulten men klarer ikke bite i noen ting:( Prøver bare å holde ut til jeg skal til legen på fredag for jeg takler alt litt dårlig igjen nå kjenner jeg. Etter jeg mistet i mars gikk jeg meg på en dundersmell psykisk og alt ble galt og jeg fikset ikke hverdagen. Men så har jeg fått god hjelp av en venninne og jeg har ventet på å få komme til samtale hos psykolog. Men det ble avslått for de mente at jeg ikke hadde problemer nok... Hadde gledet meg så veldig til endelig å få snakke med noen for det har jeg aldri klart:( Men så blir det ikke:( Tror det er flere ting fra livet mitt som resulterer i at jeg er som jeg er og siden mannen er mannen i mitt liv vil jeg virkelig få dette til å vare. Og derfor gledet jeg meg til å få hjelp med å sortere tankene litt. Men så får jeg ikke det. Huff, beklager men følte at jeg må forklare dere litt.. For jeg føler meg ikke helt bra men så er det i alle fall fint å ha dere å skrive til... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss moneypenny Skrevet 1. juni 2011 Forfatter #144 Del Skrevet 1. juni 2011 Du er ikke et dårlig menneske fordi du ikke ønsker å være sammen med en mann som har barn med ei annen da, det er fullt forståelig Trist å høre om hvordan du har det i dag, håper det går litt bedre snart så utrolig dårlig gjort å ikke la deg få den hjelpen du selv føler at du trenger, det er jo DU som vet om det er nødvendig eller ikke. Bare det at en person ber om hjelp burde være nok til at de ser at det er nødvendig. Du må ikke være redd for å "klage" her inne, bare å lesse av deg så får vi andre prøve å støtte og hjelpe Jeg har ikke slitt så veldig med kvalme, det var intenst i ca 3 dager og det var i uke 9. Jeg drar på en liten tur i morgen, vet ikke helt om jeg kommer meg på nett og når jeg kommer tilbake. Så dere får ha en superduper helg, håper dere alle er i form og koser dere Her kom forresten bekkenløsningen i dag allerede Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minimus Skrevet 1. juni 2011 #145 Del Skrevet 1. juni 2011 Du er ikke et dårlig menneske fordi du ikke ønsker å være sammen med en mann som har barn med ei annen da, det er fullt forståelig Trist å høre om hvordan du har det i dag, håper det går litt bedre snart så utrolig dårlig gjort å ikke la deg få den hjelpen du selv føler at du trenger, det er jo DU som vet om det er nødvendig eller ikke. Bare det at en person ber om hjelp burde være nok til at de ser at det er nødvendig. Du må ikke være redd for å "klage" her inne, bare å lesse av deg så får vi andre prøve å støtte og hjelpe Jeg har ikke slitt så veldig med kvalme, det var intenst i ca 3 dager og det var i uke 9. Jeg drar på en liten tur i morgen, vet ikke helt om jeg kommer meg på nett og når jeg kommer tilbake. Så dere får ha en superduper helg, håper dere alle er i form og koser dere Her kom forresten bekkenløsningen i dag allerede Ha ei fin helg Kos deg masse du òg! Oi, ikkje bra. Håpar ikkje den blir altfor heftig da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puserjenta Skrevet 3. juni 2011 #146 Del Skrevet 3. juni 2011 Du vet du er gravid når du blir rørt av SASreklame 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss moneypenny Skrevet 4. juni 2011 Forfatter #147 Del Skrevet 4. juni 2011 Litt dødt her, er jentene ute og nyter sommersola? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kvn84 Skrevet 4. juni 2011 #148 Del Skrevet 4. juni 2011 Ingen sol å nyte i trøndelag:( men er jo langhelg så kanskje man er ute å farter:) selv tilbringer jeg dagene inne mellom sofa og toalett... Dette må da gi seg snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kvn84 Skrevet 4. juni 2011 #149 Del Skrevet 4. juni 2011 (endret) Dobbelpost Endret 4. juni 2011 av kvn84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 4. juni 2011 #150 Del Skrevet 4. juni 2011 nyting av sommersol for fullt! KG tid blir når man jobber nattevakt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minimus Skrevet 5. juni 2011 #151 Del Skrevet 5. juni 2011 Ingen sol å nyte i trøndelag:( men er jo langhelg så kanskje man er ute å farter:) selv tilbringer jeg dagene inne mellom sofa og toalett... Dette må da gi seg snart Eg skal ikkje klage meir over kvalmen når eg ser du er innom doen kvar dag! Eg har ikkje kasta opp ein einaste gong. Kun kvalm dagen lang. Håpar formen din vert betre snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puserjenta Skrevet 5. juni 2011 #152 Del Skrevet 5. juni 2011 Eg skal ikkje klage meir over kvalmen når eg ser du er innom doen kvar dag! Eg har ikkje kasta opp ein einaste gong. Kun kvalm dagen lang. Håpar formen din vert betre snart Det høres ut som meg, utrolig kvalm, men ingen oppkast. Venter bare på det, men håper jeg slipper unna. Men sliter litt med grillsesongen da; stekt kjøtt er Hopper snart i sengen, trøtt og sliten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjusk Skrevet 5. juni 2011 #153 Del Skrevet 5. juni 2011 Huff, håper jeg slipper unna oppkast jeg også. Er en del kvalm, men heldigvis ikke noe oppkast enda. Er det flere enn meg som ikke eier matlyst eller? Jeg er sulten, ofte, men har ikke lyst på noe mat, bare is.. Er bekyrmet for at spiren ikke får det den trenger av næring når jeg ikke orker tanken på mat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puserjenta Skrevet 5. juni 2011 #154 Del Skrevet 5. juni 2011 Huff, håper jeg slipper unna oppkast jeg også. Er en del kvalm, men heldigvis ikke noe oppkast enda. Er det flere enn meg som ikke eier matlyst eller? Jeg er sulten, ofte, men har ikke lyst på noe mat, bare is.. Er bekyrmet for at spiren ikke får det den trenger av næring når jeg ikke orker tanken på mat. Egentlig ikke noe å bekymre seg over, men mindre du en veldig veldig tynn. Barnet får masse energi av kroppen din. Jeg spiste eller drakk ikke på flere dager forrige gang og kastet opp flere ganger om dagen. Men du må jo spise, ellers blir du innlagt til slutt og får intravenøst. Du blir jo dehydrert uten mat eller drikke. Hvis du ikke klarer å spise må du ringe legen din. Og ikke hør på disse fjompenissene av legesekretærer, de syns nok vi gravide syter og klager mye. Det jeg hater er når de spør nedlatende; er du førstegangsgravid ?? Blir så eitrende forbanna! Unnskyld meg Godt å få ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 5. juni 2011 #155 Del Skrevet 5. juni 2011 Huff, håper jeg slipper unna oppkast jeg også. Er en del kvalm, men heldigvis ikke noe oppkast enda. Er det flere enn meg som ikke eier matlyst eller? Jeg er sulten, ofte, men har ikke lyst på noe mat, bare is.. Er bekyrmet for at spiren ikke får det den trenger av næring når jeg ikke orker tanken på mat. Du er ikke alene... samme her i gården. Er sulten, men er ingenting jeg har lyst på. Så lenge man ikke raser ned mye i vekt, blir dehydrert e.l. tror jeg nok det går greit. Er bare så kjedelig å bli så kvalm når man er sulten også... :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss moneypenny Skrevet 6. juni 2011 Forfatter #156 Del Skrevet 6. juni 2011 Huff stakkars dere! Ikke godt å ikke ha lyst på noen ting. Her begynner det å hjelpe Men gårsdagens middagsrester er fortsatt et stort problem når jeg tusler inn på kjøkkenet om morran Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 6. juni 2011 #157 Del Skrevet 6. juni 2011 Kvalme, null matlyst og diaré her om dagen... Men det går greit. Tvinger i meg mat og venter til værste kvalmen går over, så er det en passe ok periode til jeg blir sulten igjen:) Blir vakre barn av kvalme satser jeg på, hehe:) Men etter tre uker slåregn kan jeg endelig bevege meg ute i kortbukse og har bruk for solbriller!! Jeeeii!!! Og jeg er 8 uker påvei idag!!!! Hurra!!! Sliter litt i forhold til jobben.. Har vært aktivt sm men er nå fullt sm. Var innom og leverte sm i formiddag og sjefen sa nesten ikke et ord. I hylla mi lå det fullt av arbeid og hun stakkars nye som nettopp har begynt lurte på en del da. Har dårlig samvittighet for alt og alle men begynner å bli passe pissed off på sjefen så er nå bare hun nye jeg har vondt av. Men han må bare lære henne opp selv. Problemet hans er at 50% av jobben min kan han ikke... Så det er litt dumt av han å drite i meg... Men men, prøver å tenke at det ikke er mitt problem. Jeg har bare havnet i trøbbel med nav ang sykepenger jeg ikke har fått enda pga han ikke har sendt dem inntekstopplysningene mine... Og ikke gitt meg beskjed om at han ikke forskutterer lønna mi mer... Så nå blir lån og alt forskyvd og trøblete... Dagens hjertesukk:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss moneypenny Skrevet 6. juni 2011 Forfatter #158 Del Skrevet 6. juni 2011 Kvalme, null matlyst og diaré her om dagen... Men det går greit. Tvinger i meg mat og venter til værste kvalmen går over, så er det en passe ok periode til jeg blir sulten igjen:) Blir vakre barn av kvalme satser jeg på, hehe:) Men etter tre uker slåregn kan jeg endelig bevege meg ute i kortbukse og har bruk for solbriller!! Jeeeii!!! Og jeg er 8 uker påvei idag!!!! Hurra!!! Sliter litt i forhold til jobben.. Har vært aktivt sm men er nå fullt sm. Var innom og leverte sm i formiddag og sjefen sa nesten ikke et ord. I hylla mi lå det fullt av arbeid og hun stakkars nye som nettopp har begynt lurte på en del da. Har dårlig samvittighet for alt og alle men begynner å bli passe pissed off på sjefen så er nå bare hun nye jeg har vondt av. Men han må bare lære henne opp selv. Problemet hans er at 50% av jobben min kan han ikke... Så det er litt dumt av han å drite i meg... Men men, prøver å tenke at det ikke er mitt problem. Jeg har bare havnet i trøbbel med nav ang sykepenger jeg ikke har fått enda pga han ikke har sendt dem inntekstopplysningene mine... Og ikke gitt meg beskjed om at han ikke forskutterer lønna mi mer... Så nå blir lån og alt forskyvd og trøblete... Dagens hjertesukk:) Såpass! Nei og nei. Har du fått purra litt på sjefen da, for å få han til å sende inntektsopplysninger? Fader at sjefer skal kunne forkludre så mye altså. Det er jo sjefen sin skyld at hun nye får det vanskelig, så det må du ikke ta tungt. Håper det ordner seg med sykepenger fort da.. lykke til med kampen mot nav og sjef! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss moneypenny Skrevet 6. juni 2011 Forfatter #159 Del Skrevet 6. juni 2011 Åh nå fikk jeg AKUTT lyst på salt godteri! Tror jeg har dundersalt og ifa i skapet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 6. juni 2011 #160 Del Skrevet 6. juni 2011 Har foreløpig ikke merket noe særlig endring i matlyst og slikt jeg. Spiser omtrent det samme som før, blir ikke kvalm av noe spesielt, og har lyst på alt det "vanlige". Eneste jeg har merket, som jo må være positivt, er at jeg har mindre lyst på brus, sjokolade, potetgull og godis enn til vanlig. Greit om det holder seg slik Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå