Gå til innhold

Få orden på livet ....


Gjest thelife

Anbefalte innlegg

Gjest thelife

HEI :biggrin:

Jeg har det langt ifra bra, men i dette innlegget skal jeg legge frem det som har vært positivt idag. Jeg skal kjøpe meg en liten fin bok som er lett å ha med seg overalt hvor jeg kan skrive oppturer og nedturer, planer for dagen og andre tanker.

Dette skal jeg gjøre for å få orden på livet mitt og prøve å se litt lysere på ting. Dette kan gjøre meg motivert til å trene, komme meg tidligere i seng og bli flinkere på skolen. Håper jeg! Skal prøve å ikke ha så mye død-tid om dagene, da jeg som oftest sitter på dataen eller sover. Det skal bli FYFY å sove på dagen...

Jeg har lite lyspunkt i livet mitt, så kanskje dette kan få meg til å se lysere på ting, ved å ramse opp positive opplevelser igjennom dagen. Vi er alt for flinke til å se de negative tingene vi opplever og glemme de positive..

Flere som er med? :)

Dagens positive ting:

- Fikk trent på første gang på lenge (riktig nok ikke hardtrening)

- Var med min beste venninne, laget mat og smoothie, lo og satt ute i solen

Negativt:

- Hatt en delvis drittdag på skolen. Sitter mye alene, ingen å prate med, ingen gode venner lenger i min klasse

- Sovnet på sofaen

- Ikke gjort noe særlig fornuftig - bare trent en liten time med styrke

- Burde ryddet og vasket rommet, noe jeg ikke fikk gjort..

++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv å se filmen "The secret" den gir deg en generelt positiv instilling, og den får deg til å ville tenke positivt :jepp:

Endret av pessimist
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å se filmen "The secret" den gir deg en generelt ppsitiv instilling, og den får deg til å ville tenke positivt :jepp:

Foreslår at alle holder seg så langt unne The Secret som mulig, jeg da. Joda, den får deg til å ville tenke positivt, fordi den mener at alt det negative i livet ditt er din egen feil. Har du fått kreft? Det er din egen skyld, fordi du har hatt negative tanker. Blir du ikke kvitt kreften er det også din egen skyld (og hvem klarer vel holde unna negative tanker når man har blitt diagnostisert med kreft?) Er du fattig? Det er fordi du ikke tenker nok, og positivt nok, om penger.

The only reason any person does not have enough money is because they are blocking money from coming to them with their thoughts. Every negative thought, feeling, or emotion is blocking your good from coming to you, and that includes money. It is not that the money is being kept from you by the Universe, because all the money you require exists right now in the invisible.

Det er heller ikke snakk om å tenke positivt fordi det er bra i seg selv, men fordi tanker er - hold pusten - magnetiske!

Thoughts are magnetic, and thoughts have a frequency. As you think, those thoughts are sent out into the Universe, and they magnetically attract all like things that are on the same frequency. Everything sent out returns to its source. And that source is You.

The secret og lignende bøker av like ekstrem sort har blitt omtalt som et "positivitetstyrrani" - og med god grunn. Negative tanker SKAL ikke finne sted, og alt i livet ditt som du ikke er fornøyd med er din egen skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det normalt i livet at det går opp og ned.

Det som tar knekken på flest ekteskap er kjedsomhet, altså er det noe bra med at livet ikke er i mono.

Ellers er det sånn at hvis man ikke føler man har venner som kommer på besøk, så dra og besøk noen. Da øker sjansen for at andre besøker oss.

Lag god mat, ring noen venner å er den dagen i boks :)

Det som gir oss følelsen av å leve, er mennesker, ikke ting.

Å ikke ha dødtid i løpet av dagen er ikke normalt eller sunt.

Endret av Gentle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...