ekstasa Skrevet 5. november 2003 #1 Del Skrevet 5. november 2003 Jeg ser ikke på meg selv som feminist, jeg ser heller ikke på meg selv som underdanig, men nå har jeg ærlig talt hørt noe som tar kaka...... http://www.ba.no/nyheter/article787218.ece Hvordan i himmelens navn kan noen skrive noe slikt??? Hvorfor aksl det være VI som skal underlegge oss alt mulig......Jeg vil ikke tilbake til steinalderen, men det virker som om vi er på god veg.... Eller hva mener du om denne artikkelen?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arketypen Skrevet 5. november 2003 #2 Del Skrevet 5. november 2003 Jeg tar ikke denne fyren alvorlig jeg... Og tror det er en liten prosentandel som gjør det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. november 2003 #3 Del Skrevet 5. november 2003 så så.. særinger vil det alltids finne.. det er jo ingen normalt oppegående mennsker som tenker sånn.. i norge i dag i alle fall.. dette blri bare for dumt, så det gidder jeg ikke å irritere meg over.. det er saken som ligger i "grenselandet" som er de viktige.. de som ikke er så alment aksepterst som "helt på jordet" som dette.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *anonyma* Skrevet 5. november 2003 #4 Del Skrevet 5. november 2003 Se nå på hvem det kommer fra da. Klarer ikke helt å ta disse folkene alvorlig, særlig ikke han. Er dessverre ikke særlig overrasket, og dette utspillet bekrefter inntrykket at de ikke er helt på nett med resten av samfunnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 5. november 2003 #5 Del Skrevet 5. november 2003 :o Slike uttalelser bare gjør jeg sånn til: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chimp Skrevet 5. november 2003 #6 Del Skrevet 5. november 2003 Gærninger er det nok av, som kjent...... Mener fyren dette seriøst, blir han nok stående temmelig alene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 5. november 2003 #7 Del Skrevet 5. november 2003 Jeg ser ikke på meg selv som feminist, jeg ser heller ikke på meg selv som underdanig, men nå har jeg ærlig talt hørt noe som tar kaka...... Vel, jeg er feminist og det er fordi det fremdeles er slike mennesker med slike holdninger i vårt samfunn. Han er jo faktisk et bevis på at alle kvinner burde være feminister. Og det jeg legger til grunn for å være feminist er at vi er likeverdig, vi kvinner som menn. Det har ingenting med at vi skal være like(fordi det er vi jo ikke, biologisk), men at vi skal ha like rettigheter som mennesker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåveis Skrevet 5. november 2003 #8 Del Skrevet 5. november 2003 jeg tror at det som skiller de kvinner som er kaller seg feminister og de som ikke kaller seg feminister er hva de legger i ordet "feminist" tror ikke jeg kjenner noen som har noe drastisk annerledes synspunkter enn meg på likestillingssaker, men kjenner ingen som definierer seg som feminister.. så det er i bunnen og grunnen en defininsjonssak.. tror jeg.. jeg ønsker likeverd og like muligheter for menn også altså.. de har mye å hente når det gjelder retter i forhold til barn, f.eks.. så kanskje "likestillingsist" er et bedre ord? (på tross av at det er et elendig ord) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 5. november 2003 #9 Del Skrevet 5. november 2003 Slikt gjør at jeg blir veldig engstelig for religion i det hele tatt... *grøsser* :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chimp Skrevet 5. november 2003 #10 Del Skrevet 5. november 2003 Slikt gjør at jeg blir veldig engstelig for religion i det hele tatt... *grøsser* :-? Religion er no dritt, og roten til mesteparten av fanskapen på jord..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 5. november 2003 #11 Del Skrevet 5. november 2003 jeg tror at det som skiller de kvinner som er kaller seg feminister og de som ikke kaller seg feminister er hva de legger i ordet "feminist" Enig meg deg, Blåveis. Mange jenter er livredd for ordet "feminist",. Jeg tror de er redde for å bli stigmatisert, men jeg tror nok av vi snakker om samme sak. :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. november 2003 #12 Del Skrevet 5. november 2003 Ja hørte det på radioen for litt siden. Han sa; Kvinner skal vite sin plass, passe tungen sin og hold munn og ikke hakke på familiens overhode.. :o Det er også en kvinne som ble interjuet som sier at dette var jo helt riktig-hvis man hadde opplevd en god far og en god gud så var det helt naturlig av man hadde et slikt syn og de som ikke hadde - ja de hadde hatt en dårlig oppdragelse. Nei her er det bare å , men hvem pokkeren er det som har sagt seg villig til å utgi boka hans? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåveis Skrevet 5. november 2003 #13 Del Skrevet 5. november 2003 helt naturlig av man hadde et slikt syn og de som ikke hadde - ja de hadde hatt en dårlig oppdragelse. dårlig oppdragelse av to foreldre som behandler hverandre med gjensidig respekt og likeverd?? jommen sa jeg smør.. ! kanskje han kan få godt betalt som komiker?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diva Skrevet 5. november 2003 #14 Del Skrevet 5. november 2003 Jeg vet ikke om jeg skal eller jeg...... Ganske enig med de fleste her.... Slike folk er motbydelige synes jeg. God grunn til å ligge unna slike fanatiske sekter - i alle religioner.... Denne mannen bør virkelig bite seg hardt i tunga :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emera Skrevet 5. november 2003 #15 Del Skrevet 5. november 2003 Himmel og hav! Dette er jo helt forferdelig! Og dessverre, han er ikke alene om å mene dette. Mange hundre mennesker hører på ham, både i og utenfor menigheten hans. Jeg lurer på om alle disse er enige. Det skulle vært interessant å høre fra noen av dem! I grunnen har jeg aldri hørt noen fra den menigheten ytre uenighet med Flåten. Tror han er temmelig totalitær. Ja, det er vel innlysende! Ser at noen her ikke finner dette verdig til å reagere på. Og noen andre benytter anledningen til å dra all religiøs tro ned i skitten. Vel, jeg regner meg som kristen, og jeg blir veldig opprørt av Flåten&co sine utsagn. At kvinnen skal tilpasse hele sitt liv etter mannens behov er jo uhyrlig! Undertrykkende! Jeg kjenner INGEN med kristent livssyn som er enige i dette her. Jeg kjenner noen som er ganske konservative, men dette blir for drøyt selv for dem. Huff! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helena Skrevet 5. november 2003 #16 Del Skrevet 5. november 2003 Vel, jeg er feminist og det er fordi det fremdeles er slike mennesker med slike holdninger i vårt samfunn. Han er jo faktisk et bevis på at alle kvinner burde være feminister. Og det jeg legger til grunn for å være feminist er at vi er likeverdig, vi kvinner som menn. Det har ingenting med at vi skal være like(fordi det er vi jo ikke, biologisk), men at vi skal ha like rettigheter som mennesker. Jeg er også feminist, det betyr ikke noe annet enn at jeg ønsker at kvinner skal ha de sammen rettighetene og mulighetene som menn, samtidig som jeg erkjenner at det ikke er slik i dag. Dessverre har grupper som Ottar gjort feministbegrepet til sitt, slik at mange derfor feilaktig ser på feminist som synonymt med mannehater. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. november 2003 #17 Del Skrevet 5. november 2003 Dessverre har grupper som Ottar gjort feministbegrepet til sitt, slik at mange derfor feilaktig ser på feminist som synonymt med mannehater. kanskje vi skal starte folkeaksjonen "feminster mot ottar" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lekebøll Skrevet 5. november 2003 #18 Del Skrevet 5. november 2003 Vet jeg ikke bør la meg provosere, men jeg klarer ikke å la være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helena Skrevet 5. november 2003 #19 Del Skrevet 5. november 2003 Dette burde kommet under noe tilsvarende rasismeparagrafen og ikke blitt utgitt. Så vidt jeg vet kan man ikke (heldigvis) gi ut en bok i Norge der det seiøst hevdes at svarte er underlegne hvite, dummere eller at de burde holde seg til "slavearbeid". Hvorfor blir da denne boken gitt ut? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 5. november 2003 #20 Del Skrevet 5. november 2003 Jeg ser ikke på meg selv som feminist, jeg ser heller ikke på meg selv som underdanig, men nå har jeg ærlig talt hørt noe som tar kaka...... http://www.ba.no/nyheter/article787218.ece Hvordan i himmelens navn kan noen skrive noe slikt??? Hvorfor aksl det være VI som skal underlegge oss alt mulig......Jeg vil ikke tilbake til steinalderen, men det virker som om vi er på god veg.... Eller hva mener du om denne artikkelen?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå