Gå til innhold

Hva er det som skjer????


ekstasa

Anbefalte innlegg

:o :o :o Dette tar bare kaka.

Stakkars mennesker som har med han å gjøre,dem blir jo gjærnevasket.

Nei vettu hva,hadde alle menn vert som han så hadde jeg heller valgt å være singel resten av livet.Godt det ikke er slik. :D

Makt mennesker kaller jeg slike som han.Å dem vill altid finnes.Det er min mening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har lest hva Flåten sier, og jeg har også nå sett han på TV. Hvis vi tar det som media skriver og "rensker" det litt, så tror jeg vi finner sannheten. Husk på at media har en STOR tendens til å overdrive enkle ting, slik at det skal bli stor sak av det.

Mye av det han sier er faktisk helt sant. Hvis mannen tar ansvar og elsker sin kone, viser henne respekt og ydmykhet så vil konen vokse. På samme måte må konen viser respekt for mannen og selvsagt elske henne.

Mange damer i dagens samfunn har en tendens til å "idealisere" mannen i forhold til TV og filmer, og har derfor ikke et realistisk syn på mannen. Mannen skal både elske konen, tjene masse penger, kunne lage middag og vaske huset. For menn er dette alt for mye, og det er de færreste som klarer dette. Når de så ikke klarer det, så blir det kritikk fra konen. Og er det en ting vi damer kan :wink:, så er det å kritisere og dermed "bryte" ned mannens selvtillit.

Mannen har selvsagt også et syn på damene som er fra TV og film, og det er at de er karrierebevisst, klarer å ha barn, vaske huset, lage middag og yte sex så ofte mannen vil. Når så konen ikke klarer dette, så blir mannen sur og går hen og er utro fordi konen "ikke utfører pliktene".

Hvis vi går tilbake til basis, så er det mannen som er "hodet" i familien. Den som er sjef, og kan ta avgjørelser i trangte situasjoner. Damer har mer følelser involvert og vil slite med avgjørelser i ettertid. Vi snakker ikke om å "tyrannisere" og "sjefe" men at man kommuniserer om tingene, men i noen tilfeller så må en avgjørelse taes.

Og er det noe som er bedre enn at mannen oppvarter oss, viser respekt og at han elsker oss? Hvor mange gentlemen finnes det i dagens samfunn? De som uten å stusse trekker frem stolen, betaler regningen og åpner døren for oss? Sier ikke at det alltid skal gjøres, men å bli satt pris på er utrolig viktig for oss damer. På samme måte som det er for mannen at kvinnen ærer han, skryter av han og støtter han i tunge stunder.

Summen av alt dette vil føre til et harmonisk godt hjem for barn og foreldre, og det er nok dette Flåten vil frem til. Men meningene er ikke "sosialt akseptert" i vårt likestillings samfunn, så derfor griper media sjansen.

Hmm... langt innlegg, men følte jeg måtte få sagt det :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser hva du mener med å ha for høye forventninger til hva en partner kan tilby.

Hvis vi går tilbake til basis, så er det mannen som er "hodet" i familien. Den som er sjef, og kan ta avgjørelser i trangte situasjoner. Damer har mer følelser involvert og vil slite med avgjørelser i ettertid

Men er det ikke indivivuelt hvordan dette best løses?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere aner ikke hvor mange tv-apparat jeg har måttet reparert etter at djevelen :evil: har ålt seg ut gjennom skjermen!!!

Dette er en betimelig advarsel syns nå jeg!!! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Men er det ikke indivivuelt hvordan dette best løses?

Det er hele tiden snakk om å finne en løsning som passser best til den gitte situasjon, helt klart. Men statistisk sett så er det mannen som er best egnet. Dette har med oss kvinners følsomhet og omsorg. Dvs at enkelte avgjørelse som er vanskelig å ta vil bli helt umulig for oss å ta da vi tenker på alle parter som er involvert. Her vil mannen ha et stort fortrinn da han har lettere for å ta slike avgjørelser.

Ser hva du mener med å ha for høye forventninger til hva en partner kan tilby.

Er litt spent på hva du mener med det? Det jeg skriver er hva mange tror de kan forvente, men hva man faktisk kan forvente er en helt annen ting. I vår familie fungerer det helt fantastisk. Mannen tar det praktiske; regninger, økonomi, hoveddel av inntekt og annet som "beskytter" vår familie. Jeg tar meg av daglige gjøremål som middag, vaske klær, vaske huset osv. Men min mann gjør allikevel slike ting innimellom hvis jeg er sliten, men da spør jeg om han kan ta det. Det faller helt naturlig for oss, og vårt forhold har bare blitt bedre etter vi fant frem til denne løsningen.

Jeg var blant de som HADDE for høye forventninger til mannen grunnet ytre påvirkninger, men etter et par års forhold så innså jeg at det ikke var sånn. Da hadde jeg ofte "hakket" på han i selskaper (foran andre) fordi han ikke gjorde sånn og sånn, og fordi det "ikke var sånn det var" o.l. Kjeftet ofte fordi han ikke vasket huset oftere, maste om den og den regningen var betalt o.l. Summen av dette var dårligere stemning i hjemmet og en mann som var lei av alt maset. Jeg ble også mer sliten, for det er ikke alltid det man har gjort man blir sliten av men heller det man føler man ikke har gjort.

En annen ting er at jeg også har fått mer overskudd av å gjøre enkelte ting, da jeg er mer i aktivitet. Og for ikke å snakke om et renere hus :wink:

Jeg har også fortalt dette til noen av mine venninner som hadde samme problemet. De prøvde det et par måneder, og livet deres har blitt endret til det bedre. Så det er ikke bare meg gitt :wink:

Det er med bakgrunn i dette jeg mener at Flåten har mye rett i det han skriver. Som sagt så tror jeg at media plusse på ganske mye for å lage en sak av det. Mulig han formulerer seg feil enkelte steder, men hovedpoenget er jeg enig i.

PS: Jeg er overhodet ikke medlem i Levende Ord bare så det er sagt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men statistisk sett så er det mannen som er best egnet. Dette har med oss kvinners følsomhet og omsorg. Dvs at enkelte avgjørelse som er vanskelig å ta vil bli helt umulig for oss å ta da vi tenker på alle parter som er involvert. Her vil mannen ha et stort fortrinn da han har lettere for å ta slike avgjørelser.

Mannen tar det praktiske; regninger, økonomi, hoveddel av inntekt og annet som "beskytter" vår familie. Jeg tar meg av daglige gjøremål som middag, vaske klær, vaske huset osv. Men min mann gjør allikevel slike ting innimellom hvis jeg er sliten, men da spør jeg om han kan ta det. Det faller helt naturlig for oss, og vårt forhold har bare blitt bedre etter vi fant frem til denne løsningen.

Det er med bakgrunn i dette jeg mener at Flåten har mye rett i det han skriver. Som sagt så tror jeg at media plusse på ganske mye for å lage en sak av det. Mulig han formulerer seg feil enkelte steder, men hovedpoenget er jeg enig i.

:o

Helt uenig med deg gjest!

Trodde man kvitta seg med ideen om at menn var familiens beskytter for lenge siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Trodde man kvitta seg med ideen om at menn var familiens beskytter for lenge siden.

Når det skjer skumle ting, hvem må beskytte? Likestilling er vel og bra, men det går for langt til tider..... Min mann skal være barsk, beskytte meg og mine barn. Ikke en "tøffel" som går rundt i forkle og vasker gulv. Selvsagt gjør han det hvis jeg spør, men det er mitt ansvar at det blir gjort.

Mannen er det sterke kjønn, og vi er det svake. Slik er det genetisk anlagt, og slik bør det være. Ikke på samme måte som det var for 50 år siden selvsagt. Vi kvinner har stemmerett og er selvsagt med på å ta avgjørelser. Men enkelte avgjørelser må mannen ta da vi kvinner blander inn følelser.

Noen kvinner klarer det selvsagt, og er virkelig sterke. Men ser man prosentandelen av kvinner som klarer det, og menn som klarer det så tror jeg nok at vi kvinner kommer veldig til kort her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det skjer skumle ting, hvem må beskytte? Likestilling er vel og bra, men det går for langt til tider..... Min mann skal være barsk, beskytte meg og mine barn. Ikke en "tøffel" som går rundt i forkle og vasker gulv. Selvsagt gjør han det hvis jeg spør, men det er mitt ansvar at det blir gjort.

Mannen er det sterke kjønn, og vi er det svake. Slik er det genetisk anlagt, og slik bør det være. Ikke på samme måte som det var for 50 år siden selvsagt. Vi kvinner har stemmerett og er selvsagt med på å ta avgjørelser. Men enkelte avgjørelser må mannen ta da vi kvinner blander inn følelser.

Noen kvinner klarer det selvsagt, og er virkelig sterke. Men ser man prosentandelen av kvinner som klarer det, og menn som klarer det så tror jeg nok at vi kvinner kommer veldig til kort her.

Menn har genetisk anlegg for å være fysisk sterkere enn kvinner, men i et sivilisert samfunn er ikke lenger rå muskelkraft grunnlag for makt.

Forstår forøvrig ikke helt hvor du vil med siste avsnitt. Kvinner generelt trenger da ikke menn til å bestemme for seg!

Jeg velger å tro at gjest som sier dette er minst 70 år gammel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hehe... Neida jeg er nok ikke 70, men 31 er mer rett alder... Skjønner at folk kan reagere på dette, men noe av det er at det er "kulturelt riktig" å mene det som du sier.

Mannen er selvsagt fysisk sterkere, men også psykisk. Mens vi kvinner har tenkt 100 tanker har mannen knapt klart å tenke 10. Menn bekymrer seg mindre over ting, så lenge vi kvinner oppmuntrer de, viser de respekt og bygger opp selvtilliten.

Derfor mener jeg at menn er mer egnet til å "styre skuten" og til å ta de vanskelige avgjørelsene.

Det er viktig å se at det er stor forskjell på å styre skuten og å være diktator. Hvis det går over i "herskeform" så blir det jo helt feil. Uansett så er man 2 om sakene, men noen ganger må bare det bli tatt en avgjørelse og da er mannen mer egnet enn kvinnen.

PS: Igjen snakker jeg generelt. Ingen regel uten unntak :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

en fundamentalist; men denne gangen av d kristne slaget. Det gjør d bare enda mere tragiskt.

Han skulle hatt seg en på kjeften!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hva med å lese hele boken før man dømmer? Husk på at media tar ut en enkelt setning og lager stort oppslag av det. En bok består av langt mer enn et par setninger ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Den skal mannen bygge opp ved å gi komplimenter og vise at han elsker oss. Det står også i boken, men avisene tar ikke med det.. Gir ikke godt salg det vet du ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke en "tøffel" som går rundt i forkle og vasker gulv. Selvsagt gjør han det hvis jeg spør, men det er mitt ansvar at det blir gjort.

Mannen er det sterke kjønn, og vi er det svake. Slik er det genetisk anlagt, og slik bør det være. Ikke på samme måte som det var for 50 år siden selvsagt. Vi kvinner har stemmerett og er selvsagt med på å ta avgjørelser. Men enkelte avgjørelser må mannen ta da vi kvinner blander inn følelser.

Noen kvinner klarer det selvsagt, og er virkelig sterke. Men ser man prosentandelen av kvinner som klarer det, og menn som klarer det så tror jeg nok at vi kvinner kommer veldig til kort her.

Dette var veldig konservativ tankegang om menn og kvinner. Kan ikke si meg enig med deg her.Hvorfor i allverden er husarbeid DITT ansvar og økonomi HANS ansvar? Basert på kjønn???? Nei, det blir helt feil for meg.

Jeg liker matte,tall,regnskap,organisering,oversikt etc mens min mann aldri ble venner med tall og matte. Så dermed er det naturlig for oss at JEG har oversikt over økonomien,regninger,forfall,renter,lån etc.

Avgjørelser?? At vi kvinner skal ha problemer med å ta avgjørelser fordi vi er kvinner og blander inn følelser ? Ærlig talt , den er for dum!

Nei, jeg har ingen problemer med å ta avgjørelser. Er faktisk flinkere enn han til å se saken fra flere sider og vurdere evt konsekvenser, men store avgjørelser tar vi sammen.

Menn, det sterke kjønn? Kvinner,det svake kjønn? Ja ,når det er snakk om fysisk styrke så. Psykisk ? Ikke i verden! Jeg utnytter fullt ut min manns overlegne fysiske styrke når tunge ting skal løftes/flyttes etc. Har ikke skiftet et dekk i hele mitt liv ,jeg. Hadde nok klart det, men han er sterkere enn meg og gjør det gjerne.

Sorry, det rollemønsteret ditt hadde ingen av oss her hjemme kunnet leve etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anonymous

Jeg snakker generelt.. Ingen regel uten unntak, og det er opptil ethvert hjem å lage sitt eget system.. Poenget er bare at mange lager sitt system basert på normen i samfunnet istedenfor hva som egentlig er rett for det hjemmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men enkelte avgjørelser må mannen ta da vi kvinner blander inn følelser.

Flott om du kan komme med noen eksempler på slike avgjørelser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat fra artikkelen

«Noe av det en kvinne kjemper med er å holde tungen i tømme; å styre dette lille roret under nesen som så gjerne vil gi kommentarer», skriver Flåten. Han har eksempel på hva han mener:

«Man er ute i selskap, og mannen holder på å fortelle noe. Plutselig er hun der med sin kommentar:

– Nei, det var jo ikke sånn det var.

– Ja, men det…

– Nei, det var sånn og sånn…»

Det er jo tydelig at kjerringa hans har det travelt, ikke noe av det han sier henger på greip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...