Gå til innhold

Drøy mot min datter på 16 - kan dette anmeldes til politiet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du er jo mammaen her. Hadde jeg vært deg så hadde jeg ringt han og skjelt ut etter noter, og så truet med å anmelde. Selvfølgelig hvis din datter synes det er greit.

Du kommer nok ingen vei med å anmelde, men en skikkelig skyllebøtte går aldri av veien :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Eugene Onegin

politiet liker ikke at man anmelder bagateller. De har faktisk viktigere ting de burde bruke resuser på

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig hvis din datter synes det er greit.

Sist jeg sjekket så trenger ikke foreldre og spør barna om lov så lenge de er mindreårige

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste personen du kan ha noe inflytelse over i denne situasjonen er datteren din. Få henne til å blokker han på facebook, and get on with your lives. Da burde han ta hintet. Det er slettes ikke uvanlig at 16 år gamle jenter liker å få oppmerksomhet fra en gutt i 20 årene. Hun syns sikkert det er ekkelt, men samtidig kult. Hva er det en 16 åring ønsker forren alt i verden: aksept. å være ønsket. Uansett hvilken form denne aksepten kommer i, begjær kan tolkes som ett kompliment, selv om det kan være litt ekkelt samtidig for en 16 åring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

politiet liker ikke at man anmelder bagateller. De har faktisk viktigere ting de burde bruke resuser på

Politiet har, såvidt jeg vet, egne folk som jobber med denne type saker. De er kanskje veldig interessert i å få informasjon om typer som denne mannen. Han kan, for alt vi vet, være på nett med andre og mye yngre jenter enn datteren til ts. Jeg ville nok tipset politiet om fyren så får de vurdere om det er noe de mener de bør undersøke nærmere. Det er bedre å være føre vàr med denslags lugubre aktiviteter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skritt 1 er i hvert fall å slette ham, og jeg forstår ikke hvorfor du ikke bare har tvunget det gjennom. Du kan sende ham en melding på facebook der du skriver:

'Hei, jeg er mammaen til [din datter] og du har en usmakelig forstyrrende oppførsel og tydeligvis store modenhetsproblemer. Derfor slettes du nå fra facebook. Hvis du tar kontakt igjen anmelder vi deg til politiet uten å blunke.'

Jeg synes du takler ting på en rar måte når det første du tenker er politiet, i stedet for i det minste å forsøke å løse dette på en enkel måte. Datteren din må lære at det er enkelte ting man kan gjøre selv for å forsvare seg. Det er ikke sikkert han gir seg, men det er sannsynlig. Skritt 1 når noen banker veldig mye på ens dør er jo å ikke åpne døra hver jævla gang.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anette

Hør.. dere KAN da bruke FB?

Hvis hun er redd for å slette han som venn, samt å blokke han, så kan hun gjøre følgende:

Gå på chatten (den nede til høyre), gå på venneliste, og lag en ny.

I denne ny vennelista legger hun han fyren, og så "logger hun av" den nye vennelista.

Hun kan da fortsatt ha chatten åpen for alle andre, men han vil bestandig se henne som avlogget og kan dermed ikke nå henne via chat.

Er utrolig enkelt. Har selv gjort det med et særdeles slitsomt menneske, som jeg dessverre ikke kan slette eller blokkere.. da hun er min søster..

Lykke til :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest made4u

Hør.. dere KAN da bruke FB?

Hvis hun er redd for å slette han som venn, samt å blokke han, så kan hun gjøre følgende:

Gå på chatten (den nede til høyre), gå på venneliste, og lag en ny.

I denne ny vennelista legger hun han fyren, og så "logger hun av" den nye vennelista.

Hun kan da fortsatt ha chatten åpen for alle andre, men han vil bestandig se henne som avlogget og kan dermed ikke nå henne via chat.

Er utrolig enkelt. Har selv gjort det med et særdeles slitsomt menneske, som jeg dessverre ikke kan slette eller blokkere.. da hun er min søster..

Lykke til :)

Er det det dem kaller søskenkjærlighet?

Tipper du er storesøster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er noen grunn til å annmelde han.. Han truer jo ikke dattera di på noen som helst måte. Kan jo også være at hun har gitt ut feil signaler til han...

I såfall bør hun si at hun ikke er interessert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så vidt jeg vet ikke ulovlig å foreslå å kose seg med andre mennesker.

Det er faktisk ikke lov å plage andre mennesker og skremme de. Jeg har selv opplevd å få tilsendt sms'er på et gammelt nr fra en jeg ikke ante hvem var, hvor han beskrev heftig hva han ville gjøre med meg. Jeg var 18 den gang. Jeg ba han flere ganger om å slutte og gav han tydelig beskjed om at dette ikke var greit. Til slutt svarte jeg og sa at nå var det nok, nå anmelder jeg deg. på det tidspunktet var jeg så redd at jeg satt og skalv på jobb da jeg mottok meldingene fra han.

politiet liker ikke at man anmelder bagateller. De har faktisk viktigere ting de burde bruke resuser på

Det er ingen bagatell å føle seg utrygg! jeg anmeldte forholdet jeg beskrev over...politiet tar slike ting alvorlig! jeg ble tatt inn til forklaring, og eieren av telefon nummeret ble tatt inn til avhør. Jeg fikk etter det spørsmål om jeg kjente en mann med det og det navnet. Saken ble henlagt etter det (jeg hadde ikke tatt vare på mange nok meldinger...jeg slettet de fordi jeg syntes de var ekle), men jeg liker å tro at personen i det minste fikk seg en god støkk ved å bli innkalt til avhør!

en skal ta slikt på alvor, og en må selv og aktivt gjøre det en kan for å forhindre at personen kan kontakte en. Slett fyren fra facebook, det er første bud! dere kan ikke forvente at hun skal ha han liggende i vennelisten og så skal dere kunne anmelde han for kommentarene. Få din datter til å blokkere han og slette han fra facebook. Hun må lære hva en gjør når en kommer ut for personer som er så ubehagelige som han her. Hun må fjerne seg fra situasjonen, og hun må gi personen grei beskjed om at dette ikke er greit. Det nytter ikke at hun skriver ut hva han sier om hun ikke setter foten ned til han og ber han om å slutte.

hvis han etter blokkering på facebook fortsetter oppførselen via andre medier, så gir dere han grei beskjed om at hvis han ikke gir seg, så blir han anmeldt hvis han ikke gir seg. Fortsetter han da kan dere ta med dere det dere har og gå til politiet. om ikke annet så får han brev i posten om at han har blitt anmeldt.

jeg tror nok du bør snakke med din datter om hvordan mann takler den slags oppførsel. Hun må være klinkende klar mot han! det er også viktig å opplyse henne om at hun ikke kan anmelde han hvis hun har svart på kommentarene hans på en måte som kan oppfordre han til å fortsette. Har hun vært klar med han og sagt nei, så skal dere ta det alvorlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet har faktisk viktigiere ting å gjøre. Støtter de fleste andre..påtide å slette han

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det det dem kaller søskenkjærlighet?

Tipper du er storesøster.

Jeg velger å sitere din egen signatur: "Det er bedre å holde kjeft og med det være mistenkt for å være dum, enn å åpne kjeften og fjerne enhver tvil. Derfor holder jeg kjeft, de gangene jeg ikke har noe fornuftig å bidra med eller det er noe jeg ikke kan."

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anette

Er det det dem kaller søskenkjærlighet?

Tipper du er storesøster.

Nei... og håper du ikke spiller Lotto.. for du tippet feil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å anmelde dette kommer du neppe noen vei med. dattra di har mulighet til å blokkere fyren. jeg vil anta at politiet også vil anbefale å prøve dette først. dere har jo valget mellom å la han ha tilgang til facebooken hennes og blokkere han.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mynona83

Det er faktisk ikke lov å plage andre mennesker og skremme de. Jeg har selv opplevd å få tilsendt sms'er på et gammelt nr fra en jeg ikke ante hvem var, hvor han beskrev heftig hva han ville gjøre med meg. Jeg var 18 den gang. Jeg ba han flere ganger om å slutte og gav han tydelig beskjed om at dette ikke var greit. Til slutt svarte jeg og sa at nå var det nok, nå anmelder jeg deg. på det tidspunktet var jeg så redd at jeg satt og skalv på jobb da jeg mottok meldingene fra han.

Man skal selvfølgelig ikke bagatelliserer trakkasering og trusler - men denne gutten har ikke truet datra til TS. Han flørter og hentyder til sex. Noe som er ganske normal mellom gutter og jenter i den alderen.

Jeg vil ikke tro at datteren føler seg spesielt truet eller trakkasert når hun ikke en gang har fjernet han som venn på facebook.

Dersom det fortsetter etter at det er gjort, kan man selvfølgelig ringe politiet å høre hva de mener om anmeldelse - men ikke uten å fjerne hans mulighet til å fortsette.

Hvis hun ikke fjerner han er det ikke så plagsomt som mora tror.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det bare pågrunn av alderen at guttens oppførsel ikke kan anmeldes? At hun er over den seksuelle lavalder? Hvis hun var 14, da måtte det jo ha vært straffbart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så vidt jeg vet ikke ulovlig å foreslå å kose seg med andre mennesker.

Så om din sjef tilstadighet ville kose seg med deg, så kan du ikke rapportere det videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette startet når min datter var 15. Hun har kopier fra da. Vil det kunne anmeldes? Altså at han skrev slike slibrige ting til en som var under den seksuelle lavalder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...