Gå til innhold

Sequax' mat og treningsdagbok


Sequax

Anbefalte innlegg

Tenkte det var greit å starte en ny dagbok for mat og treningssnakk! :jepp: Alle ASS-medlemmer er hjertelig velkomne til å "rapportere" her! :Nikke:

Det er nå to måneder siden jeg fødte Lillemann, og det er på tide å få vekk litt av vekta som har kommet på i løpet av de siste ni månedene...Jeg ammer, så jeg skal ikke være altfor hard mot meg selv til å begynne med, derfor følger jeg dagsmeny fra melk.no på 2000 kcal.

Dette er dag én på dietten, og jeg har spist følgende:

Frokost: to grove brødskiver med skrapet smørlag, krydderskinke og agurk. Kaffe.

Lunsj: et beger cottage cheese med eplebiter og kanel

Middag: 150 gram kyllingfilet, ovnsbakte grønnsaker (gulrot og purre)med en spiseskje sojaolje over og 60 gram fullkornsmakaroni.

I morgen er det bursdagsfeiring, så da skal jeg unne meg et kakestykke. Ellers skal jeg servere biff med fløtegratinerte poteter, bernaisesaus og brokkoliblanding...bortsett fra potetene og sausen er det ikke så verst usunt. (kjenner jeg ble sulten av å skrive om det)

I overimorgen er det back to business :Nikke:

Veiedag: tirsdag

:nigo:

:velkommen: alle som vil følge med her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Går helt greit på dietten...men er sulten! Blir mye spising, men det er jo det som skal være så bra: å spise lite men ofte...:Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooooh, ny bok! *slår seg ned*

Er ikke så aktiv i dagbøker for tiden, men til mandag blir det mer fritid på meg.

Har ikke vært inne hos deg på evigheter, hvordan er det med deg? :klemmer:

Går helt greit på dietten...men er sulten! Blir mye spising, men det er jo det som skal være så bra: å spise lite men ofte...:Nikke:

Det er nå mest en personlig preferanse, det - har ikke så mye å si for forbrenningen eller noe sånt. Mest fordi det kan være en god vane. For meg funker det veldig bra fordi jeg, eh, liker mat. :fnise: Men om man foretrekker færre og større måltider så er det like greit! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Chikako!

Hvordan er det med ASSen din idag? :fnise:

Bra takk :)

Problemet er bare alt påskegodtet som har kommet på salg. Har ikke rørt noe ennå, kors på halsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ooooh, ny bok! *slår seg ned*

Er ikke så aktiv i dagbøker for tiden, men til mandag blir det mer fritid på meg.

Har ikke vært inne hos deg på evigheter, hvordan er det med deg? :klemmer:

Det er nå mest en personlig preferanse, det - har ikke så mye å si for forbrenningen eller noe sånt. Mest fordi det kan være en god vane. For meg funker det veldig bra fordi jeg, eh, liker mat. :fnise: Men om man foretrekker færre og større måltider så er det like greit! :jepp:

Pingen!!! :hoppe:

Jeg har tenkt mye på deg i det siste og gleder meg til mandagen er vel overstått for deg! :Nikke:

Jeg liker også å spise...men helst MYE og OFTE....:ler: Og det funker ikke så bra for den smale linje! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig fælt at så mye påskegodt er på salg nå, forferdelig å dra på butikken om dagen :fnise:

Har klart å hodlt meg unna, og har siden tirsdag vært flink med lavkarbo så dette går veien tenker jeg :jepp: Spiser jordbær med fløte mens jeg ser på bryllup :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig fælt at så mye påskegodt er på salg nå, forferdelig å dra på butikken om dagen :fnise:

Har klart å hodlt meg unna, og har siden tirsdag vært flink med lavkarbo så dette går veien tenker jeg :jepp: Spiser jordbær med fløte mens jeg ser på bryllup :hjerte:

Oi, så flink du er, da! :jepp:

Jeg må bare lukke øynene når jeg går forbi godtehylla....:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker også å spise...men helst MYE og OFTE....:ler: Og det funker ikke så bra for den smale linje! :fnise:

Det hørtes kjent ut, ja! :ler:

Så søt du er, takk :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fortsatt flink, selv om det ble litt sjokolade på fredag og lørdag! Men det er lov, altså! :opplyser: Kan ikke bli helt anal selv om man følger ASS'en!! :fnise:

Har til og med vært flink i dag, og det er jo fortsatt helg! :daane:

:happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok! :) Tirsdag og veiedag!

Jeg har gått ned: 1,5 kg! :hoppe: Har ikke vært så veldig flink med trening, selv om det har blitt en del hagearbeid. Idag har jeg begynt med styrketrening på armer (med strikk) og mage/ryggøvelser fra fysioterapeuten.

Har som mål å ta disse styrkeøvelsene minst tre ganger i uka, og minst en halvtimes kardiovaskulær trening per dag. (rask gange som skal utvikles til jogging etterhvert)

:nigo:

ASS-wise: ingen godterier og ikke noe søtpålegg! Syns jeg er superflink! Nå har jeg vært på melk.no-dietten på 2000 kcal i en uke....I feel gooooood!!! :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, Chikako! Føler at jeg er på riktig vei, nå...:Nikke:

Da var halvtimen med kardio unnagjort og dusjen tatt. :trene:

(Hvorfor glemmer man så fort hvor deilig man føler seg i kroppen etter trening? :klo:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lurt på akkurat det samme :) Hvorfor er det så lett å være lat når man faktisk føler seg bedre etter å ha beveget seg litt?

Er skikkelig fornøyd med å ha kommet meg i gang igjen og med å ha gode rutiner. Jeg gleder meg de dagene jeg skal på trening :jepp:

Keep up the good work, det her ser jo veldig lovende ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Halvtimes kardio i dag: trilling av Lillemann i oppoverbakke og i skogen! :trene:

Holder meg fortsatt på matta og er egentlig veldig stolt! :fnise:

Kickin' ASS!!! Gleder meg til lørdag, da...da kan jeg skeie ut LITT!! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Hvorfor har jeg ikke fått med meg denne før? Jaja, nå er jeg ihvertfall her. Synes du er flink! :jepp:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...