Gå til innhold

God løsning på terasse uten tak?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst til å ordne det riktig koselig på uteplassen i sommer, men så er det ikke tak men terasse over, slik at om det regner så regner det rett ned på oss så vi kan ikke sitte ute om det regner litt. Siden det er tak på en måte likevel, siden det er terasse over, så er det ikke fritt for paviljong. Tror jeg. Derfor lurer jeg på om noen andre her har gode løsninger på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

terrassen ovenfor, dekker den hele din terrasse eller bare deler?

alt 1: hvis den dekker hele, så kan du jo kjøpe en presening, eller en paviljong duk (tøyet man har på utsiden av paviljongen) og henge den i taket på terrassen, også kan du hene en duk på en eller 2 av sidene, så får du en lite plass å sitte når det regner litt.

alt 2: hvis terrassen over bare dekker deler, så kan du kjøpe presening/paviljongduk, og 1 høy alè vegg, slik at du feste duken i terrasse taket og på toppen i alè veggen.

alt 3: kjøp en overhengende parasoll og henge opp en duk rundet på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har skrudd fast noe bølgeblikk under terassen med litt helling. Leder vannet bort uten problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dekker hele, men hvis jeg har sånn duk - blir det så vannet får renne av da? Eller vil det hope seg opp på midten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

Den dekker hele, men hvis jeg har sånn duk - blir det så vannet får renne av da? Eller vil det hope seg opp på midten?

Den må helle utover så vannet kan renne av, og den må festes på en slik måte at den kan strammes svært godt, med muligheter for etterstramming.

Av ovenstående grunn ville jeg heller brukt en form for plate, enten i metall eller plast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...