Gå til innhold

Lucias himmelske herjinger

Gjest Primula

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har sendt mitt halvsyke barn i barnehagen nå... sa at de måtte ringe meg dersom hun ble slapp, fikk feber osv. Hun hostet mye inatt, men var i mye bedre form idag enn igår.

Jeg er nødt til å få ferdig oppgaven som skal leveres på fredag!! (mon tro hvorfor jeg sitter her da...)

Noen som kan gi meg et svar på hvordan man legger link til dagboken sin???

Oppgave; her kommer jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann.

Har vært på shopping og fått tak i de siste julegavene. ( vel, nesten de siste iallefall, mangler til mannen..) Er ganske stolt av meg selv ja. :D

Kjøpte wok til broren min og kjæresten hans. Samme til søstra mi som flyttet på hybel nå i høst.

Til svigers og mine to besteforeldre par har jeg kjøpt en stor kurv som jeg har fylt med to julekopper, to juledramglass, en pose kaffe, en flaske likør, en pakke kjeks og en stooor pose julesjokolade. Kurva har jeg pyntet med røde bånd og store kongler med snøspray. Må innrømme den ser ganske fin ut. Der er veldig vanskelig å kjøpe noe til den generasjonen der. De har jo alt! De trenger ikke flere ting til å sette inne i skapet. Denne kurva kan være en fin dekorasjon i jula også kan de spise/drikke opp innholdet etter jul.

Mamma og pappa har fått bøker. De liker å lese begge to. Satset på Anne Karin Elstad til mamma og Knut Nærum til pappa.

Til min svigerinne og svoger nr 1 har jeg kjøpt glass som hører til et tacosett. Vet de har mange deler av det settet. Tror ikke de har glass... :roll:

Svigerinne og svoger to har fått en sånn aktivitetskalender og noe pyntegreier. De er en travel familie og vil sikkert ha bruk for en skil kalender.

Mine fem tantebarn har fått bøker, lego, babyborn- klær og klær til seg selv.

Til min datter har jeg kjøpt et mini- keybord. ( lurer på om jeg kommer til å angre på det.. :wink: )

Som dere skjønner er det jeg som står for julegavehandelen her i gården. Men egentlig synes jeg det er likegreit. Mannen er så dårlig til å finne på gaver uansett. Dessuten betaler han :sjarmor:

Satt og lagde merkelapper i går kveld. Brukte pepperkakeformer til å lage stjerner og hjerter i forskjellig papir som jeg pyntet med glitter, hjerter og stjerner. Ble ganske fine.. :)

Har pakket inn none av gavene, og tenkte jeg skulle ta resten nå. Det er så deilig å kunne være hjemme og drive med juleforberedelser. har riktignok en oppgave som skal leveres på fredag, men kan da ikke skrive hele tiden heller :blunke:

God juleforberedelse til alle sammen :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er oppgaven levert. Har en oppgave igjen nå, men den skal ikke leveres før 15.des. Skal ta fri ihelga og starte på den på mandag.

Nå har jeg vasket gulvet. Var ikke så veldig skittent, men det er jo godt når det lukter grønnsåpe da.. Lillemor er hjemme fra barnehagen idag. Hun er ikke helt frisk enda. Vi sov dårlig inatt begge to. HUn hoster så mye. Jeg lot henne sove så lenge hun ville, det ble til klokken kvart over ni. Så spiste vi en god frokost med varme baguetter. Deretter ble det vasking, mens hun så Teletubbies.

I helga skal vi kose oss. Jeg har vært litt opptatt de siste helgene. Vi har vært til mine foreldre en helg, svigers en helg, jeg har jobbet og jeg har skrevet oppgave. Nå blir det endelig frihelg og vi skal bare kose oss hjemme. Har kjøpt pepperkakehus som vi skal pynte imorgen. Jeg har kjøpt julekrans som jeg skal pynte på. Skal henge den opp til søndag. Jeg skal også finne frem adventsstake og adventsdukene mine. Det er så koslig med advent.

Oj, jeg glemte jo kalenderen til jenta mi. Den må jeg også finne frem. Det er forøvrig en som min far har laget. Han har snekret sammen drivved slik at det ser ut som en låve. Mamma har pyntet den med nisser, høy, kvister, kongler osv. Den er kjempefin. Tror jeg har fått tak i 24 gaver nå, de må også pakkes inn.

Vi skal også lage julekort. Har kjøpt papp i forskjellige farger, glitter, paljetter osv. Det skal lillemor få hjelpe til med også.

På søndag skal vi til byen å se på julegateåprning og juletretenning.

Gleder meg til en helg med juleforberedelser :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

Idag er det tirsdag, helga og mandagen er over alt. Ble ikke så mye kos i helga som jeg håpet på. Med et sykt barn som ikke vil legge seg og blir sur og trøtt, og en enda sykere mann ble det mye styr og mas synes jeg. Men vi fikk pyntet pepperkakehus og hengt opp adventstjerne, lagt på adventsduker osv. Lørdag var vi på shopping. Vi kjøpte to julegaver til min manns fadderbarn. ( de hadde jeg helt glemt... :roll: ) De er 10 og 13 år. Jenta fikk et sminkeskrin og gutten ei tøff skjorte. Så kjøpte vi en ny vinterdress til jenta vår. Den hun har begynte å bli så liten. Vi kjøpte den på Kapphal. Kostet egentlig 349,- men så var det 20 % på alle varer på Kapphal lørdag. Deilig!

Skal begynne på den siste oppgaven dette semesteret. Fristen er 15.des, men skal prøve å gjøre den ferdig denne uka. Så det er vel bare å komme igang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

Nå sitter jeg her med en stor kopp eple- og kanelte. Den er kjempegod. Var en snartur i byen igår og var innom Kaffe- og te huset i midtbyen. der har de 150 forskjellige te- sorter! Deilig. :D

Har skrevet innledning til oppgaven nå. Tror den blir grei å skrive, men det må jo gjøres. Skal være 6- 8 sider lang, så det er ikke så mye.

Har funnet ut at jeg bruker mye unødvendig tid til tulleting. Heretter skal jeg prøve å få tid til andre ting. Dette er noe av det jeg øsnker å få tid til:

:kyss: ta en kjapp dusj hver morgen.

:kyss: smøre meg med bodylotion over hele kroppen en gang per dag

:kyss: spise ordentlig frokost hver morgen

:kyss: drikke god te

:kyss: lese en halvtime for datteren min før hun legger seg

:kyss: se mindre tv

:kyss: legge meg og stå opp til samme tid hver dag

:kyss: lage middag helt fra bunnen av misnt to ganger i uken

:kyss: ha fisk minst tre ganger i uken

Det var det jeg kom på i farta. Blir nok mer etterhvert... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

Har skrevet tre sider på oppgaven min . Har vært flink :D derfor fortjener jeg en liten pause..

Har kommet på noen ting til jeg skal få "tid" til fremover..

:kyss: drikke to liter vann hver dag

:kyss: skrive flere brev til mine venninner

:kyss: alltid ha rundstykker i fryseren..

:kyss: stryke klærne som skal strykes med en gang de er vasket og tørket ( istedet for at de blir liggende i skapet i flere dager /uker)

:kyss: be venner på besøk oftere

:kyss: dra på besøk oftere.( sitter altfor mye hjemme alene..)

Det var noen ting til... Tenk hvor hyggelig det hadde vært om jeg hadde klart å gjennomføre dette! :D

Mer skriving!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Primula

Jeg tok en pause i skrivinga og dro på butikken. Handlet inn ingredienser til pepperkakedeig. Skal bake det imorgen tenkte jeg, så jeg skal sette deigen ikveld.

Var også på helsekostbutikken og kjøpte meg tranebærte. Det kjennes ut som om jeg har blærekatarr, men jeg er ikke sikker. Har nemlig aldri hatt det før. Fikk råd her på KG om å drikke tranebærte. jeg skal prøve det før jeg ringer legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

Nå har endelig min lille pike sovnet... Er inne i en periode der hun slett ikke vil legge seg. Jeg synes det er litt slitsomt. Det er så godt å ha litt tid for seg selv om kveldene..

Fikk skrevet mye på oppgaven idag heldigvis. Kanksje jeg blir ferdig imorgen? :roll:

Nå skal jeg lage pepperkakedeig. Har fått en supergod oppskrift fra mamma som jeg skal prøve. Har alltid kjøpt pepperkakedeig før, men syns ikke den er så god.

Deretter blir det nok TV.

Ha en fin kveld :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

God morgen.

Sitter her med en stor kopp tranebærte. Sto opp halv åtte, tok meg en dusj og spiste god frokost. :D

Jenta mi var trøtt imorges. Jeg lot henne sove til 8. Heldigvis bor vi nær barnehagen. Skal nå fortsette med opgaven... mangler litt inspirasjon idag. Mulig jeg prøver å lage et julekort til kgs julekalender. Tviler på at jeg får det til men...er ikke så god på det. Har ennå ikke klart å legge ut link til dagboka mi :x

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

Har nå skrevet feridg oppgaven. ( vel, nesten iallefall..mangler baren oppsummering/konklusjon, men den skal jeg ikke skrive enda.) Skal la den ligge noen dager for så å lese gjennom den og skrive slutten. Har ikke innleveringsfrist før 15.des. Godt å ha god tid :)

Deilig å være ferdig med den for denne gang.

Har en del småting som skulle vært gjort nå.

* rydde i kjøkkenskapet med kasseroller og div rot.

* rydde i kottet der det er alt mulig rart.

* vaske badet. (æsj...det er kjedelig)

* skrive logg for et kurs jeg har holdt.

* bake pepperkaker :D

Det er vel bare å sette igang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

Glemte å si at jeg har laget et julekort til kgs julekalender, men fikk ikke til å laste det opp.... er så dårlig på sånt :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Primula

Hei igjen.

Har fått gjort litt nå:

*ryddet i kottet

*ryddet i kjøkkenskap

*ryddet i skrivebordet

Er deilig med sånne dager hvor man kan rydde og ordne litt. Ikke alltid man har tid til det. Føler seg så flink etterpå da. :D Har vasket en maskin med klær også. Nå tror jeg at jeg skal skrive den rapporten fra kurset mitt. Den må være ferdig til mandag.

Vet ikke om jeg orker å vaske bad i dag. Det er så kjedelig, det er det verste jeg gjør :x

Gleder meg til pepperkakebaking :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

Hei.

Idag har jeg jobbet så jeg har ikke fått gjort så mye her hjemme. Vi bakte pepperkaker igår. De ble kjempegode. :D

Igår kveld var klokka 22 før lillemor sovnet. Da var vi utslitt begge to..

Ikveld la hun seg kvart på åtte. Først satt jeg på en stol sammen med henne. Hun lå rolig lenge, så ville hun plutselig opp. Da la jeg meg sammen med henne. Lå der til hun sovnet halv 9. Vet ikke om metoden var så bra, men det er iallefall mye bedre at hun sovner halv 9 enn 10!! Skal prøve å komme inn i en ordentlig søvnrytme igjen. Har vært mye tull må når hun har vært mye syk.

Har fremdeles ikke vasket badet, skal gjøre det imorgen...

De skal ha nissefest i barnehagen imorgen, har vært i kjelleren og hentet fram en rød nissedrakt i filt som lillemor fikk i fjor. Tror den er passe enda, for den var egentlig altfor stor ifjor.

I helga skal vi hjem til mamma og pappa. Gleder meg til det. Skal slappe av. Jeg skal jobbe på søndag, så det er mulig lillemor blir igjen hos dem noen dager.

Har noe jeg må gjøre imorgen før vi drar:

* dram til byen og hente julekortene

* vaske badet...

* se over en oppgave

* pakke

* se over rapporten til kurset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

God formiddag.

Jeg har nå vært i byen og hentet julekortene av jenta i. De ble kjempefine! :) Bildet tok jeg på bursdagen hennes, hun har på seg en hvit genser og en mørkerød fløyelskjole. Hun har musefletter og jeg klarte faktisk å få henne til å stå med hendene foldet..hun ser nesten ut som en engel... :) (stolt mamma? neida..)

Klarte ikke å dy meg, måtte innom noen klesbutikker også. Kjøpte meg ny dongeribukse (det var på tide) og to overdeler. En svart enkel og en rødstripete genser.

Nå er jeg bare nødt til å vaske badet!! See you!

PS, det er hvitt ute idag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Primula

Jeg har vaska badet :hoppe:

Det er så godt å være ferdig med sånne drittjobber..

Det er greit at det snør, men makan til vær her nå..og vi skal ut å reise. Skal ta buss til byen, skifte buss der, så til pirterminalen og deretter kjøre båt i 25 min. Og det er meldt storm! :o Håper vi kommer oss over før det starter for fullt..

Må pakke ferdig nå, men ønsker alle sammen

En riktig god helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

God morgen.

Nå er helga over. Jeg og min datter har vært hjemme hos foreldrene mine i helga. Jeg kom tilbake til trondheim igår formiddag. Skulle på jobb. Datra mi er hos mamma og pappa enda. Skal hente henne idag.

det ble litt av en tur med båten på søndag :o Sterk vind og mye bølger, men det gikk fint med begge to.

Vært koslig å være hjemme i helga. Var fint på lørdag så da var vi ute sammen med søstra mi og lekte i snøen. Vi laget en snøhule med rutsjebar og tunnel. Lillemor syntes det var kjempemoro.

Laget mye god mat også. Blant annet krumkaker, hjemmelaget karamellpudding og mamma laget knallgod pizza.

Denne uken har jeg ingen spesielle planer. Skal jobbe to timer iettermiddag/kveld. Frisør på fredag. ellers bestemmer jeg selv. Skal vaske og bake litt. Det går fort mot jul. Selv om vi ikke skal være her fra 20.des til 30.des er det koslig å stelle istand til jul likevel. Vi skal jo være her nyttårshelga.

Nå skal jeg ordne meg litt på badet og rydde opp her. Drar snart for å hente vesla.

Ha en fin dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stooor takk og :blomst_opp: til Jordbær som fortalte meg hvordan jeg skulle legge link til dagboka mi.

Bare hyggelig! :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...