Gå til innhold

Er det noen her som har god erfaring med raske dietter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet at mange legger på seg alt de har tapt etter en knallhard diett, men gjelder dette alle? Er det noen her som har klart å holde seg nede? Og evt. hvordan klare og lykkes etter dietten(som er både hard og ikke så lang)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Carleigh-Ann

Akkurat nå følger jeg en diett der jeg spiser mye lyst kjøtt og grønnsaker. I tillegg til egg, nøtter og frukt. Går raskt ned i vekt hvertfall! Men tror ikke jeg klarer følge den resten av livet for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke ts, men og nysgjerrig. Carleigh-Ann; kutter man helt ut brød på slike dietter? skjønner middag, men hva kan man spise til frokost på slike dietter? hva heter den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at mange legger på seg alt de har tapt etter en knallhard diett, men gjelder dette alle?

Jeg spiste kun suppe, frukt og litt knekkebrød i en uke, funket sykt bra. Spiste suppe hele tiden nesten, og merket at kroppen hadde godt av det, ble kvitt mye grums og fikk klarere øyne, og hud. :D Merket det spesielt på en del bukser som hadde vært veldig trang, plutselig satt den som et skudd igjen.

I etterant spiste jeg vanlig igjen, men litt mindre enn før. Unner meg en del søtt innimellom da..:P Unner meg det siden jeg trener hver dag.

Har holdt meg helt stabil siden dette, og gikk ned ca 3 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carleigh-Ann

ikke ts, men og nysgjerrig. Carleigh-Ann; kutter man helt ut brød på slike dietter? skjønner middag, men hva kan man spise til frokost på slike dietter? hva heter den?

Vet ikke om den dietten heter noe spesielt, dette er bare noe jeg har prøvd ut og det funker!

Foreløpig så har jeg prøvd å spise som dette:

Frokost: 1 kokt egg, eller eggerøre på Ryvita (1 stk)

Mellom-måltid: Mandarin eller nøtter

Lunch: Enkel salat med kylling eller tunfisk. Istedet for dressing bruker jeg sitronsaft

Snack: Nøtter og en banan

Middag: Lyst kjøtt og salat. Evt fisk og broccoli.

Jeg har dsv en tendens til å bli lei av dietter, men denne funker som sagt da man går raskt ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar Carleigh- Ann, dumt spørsmål kanskje, men du føler deg vel ganske sulten på denne dietten eller?;) spiser du ikke etter middag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest made4u

Satt på spissen (et tenkt tilfelle);

Ola er 200 kilo og velger å slanke seg ned i 100 kilo ved hjelp av en ekstremdiett på 1000 kcal pr. dag. Han lykkes i å gjennomføre dette og når sitt mål på 100 kilo (noe som jo tar sin tid), vell i mål så oppstår følgende problem.

Ola kan ikke gå tilbake til det gamle kostholdet, ei heller kan han leve resten av livet på dietten... Ergo må han starte med noe helt nytt, og det nye han skal inn på (som han må følge resten av sitt liv) kjenner han ikke enda. Men det må i alle fall være ulikt dietten og det han hadde før.

Når han er ved målet, altså ved veis ende for vektreduksjonen, har han en helt ny utfordring. Akkurat det er ikke enkelt.

........

All erfaring viser at å dele slankingen opp i slike epoker ikke er noen enkel sak, snarere tvert imot lykkes få med slik.

.........

Jeg vil sterkt anbefale deg å innarbeide en ny livsstil du kan leve med resten av livet først som sist. Jo da, slankingen vil gå seinere da, men det komprimisset synes jeg du skal ta da du ikke trenger å føle all verdens hast med å komme i mål.

Fordelen med dette, er at mens du slanker deg mot målet, ja så lærer du en ny livsstil å kjenne samtidig som at du den dagen du er i mål ikke får en kolossal utfordring som er vanskelig å takle slengt i fanget.

Dessuten får du prøvd deg frem og justert etterhvert, og kan tilpasse livsstilsvanene dine etter hvert. En slik metode kan også følge progresjonen i hvordan kroppen din forandrer seg, f.eks. senkes jo appetitten etter hvert som behovet blir mindre.

Det er rett og slett den mest naturlige måten å slanke seg på. Annet ville vært en kamp mot naturlige prinsipper og kroppen i seg selv, noe som er knallhardt og byr på flere utfordringer enn det burde.

......

Når det er sagt, så er det jo mulig å gå på en streng kur for så å starte med noe helt nytt når du er i mål. Men det er såpass vanskelig at jeg for min del har mer tro på deg dersom du ikke føler slik hastverk og ser det hele i et noe lengre tidsperspektiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg leste om en såkallet chrash-diet på nettet en plass, finner ikke linken lenger, men det var en diett som gikk over en uke. Det vanlige var visst å gå ned mellom 8 og 11 kilo den ene uka!! Men man fikk nesten ikke lov å trene ved siden av, bare rolige gåturer, siden matinntaket var så krafig redusert, var vel heller ikke lov å spise frukt tror jeg. 8. dag var en karbodag, da man gradvis skulle spise mer av det ulovlige, og da ryker jo man fort opp en 3-4 kilo. Så kan vel kallest for en nød-diett om man skal i et viktig selskap og kjolen ikke passer lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest made4u

Ikke fysiologisk mulig å ta av så mye på en uke og med lite aktivitetsnivå, i så fall må man forbrenne ca. 8000-9000 kcal pr. dag dersom man holder inntaket godt under 1000 kcal pr dag.

Knapt mulig i teorien også, da må i såfall den det gjelder spise minimalt og kjeppjages til å trene hardere enn de fleste toppidrettsutøvere gjør hver eneste dag.

Noe slikt er bare for useriøst og dumt, ikke tro på alt du kommer over da dette går langt utenom hva som kan være mulig å oppnå.

Se det slik, man MÅ nødvendigvis ha et underskudd på mer enn 7000 kcal for å ta av ett kilo. Spiser man da 1500 kcal så må man ha et forbruk på 8500 kcal. pr. dag... Få eliteutøvere har så stort forbruk, selv i sine hardeste treningsperioder, unntakene her er få da noen går over dette og da snakker man ikke om mye over heller.

Så skal et vanlig menneske påstått kunne bevege seg lite og kroppen skal omsette like mye energi og det samme som opp mot tre andre voksne personer? Det blir bare tull..!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...